T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ottokrog efter 29. Juni 2010 kl: 11:48:53
-
Er der en der har lyst til et lille eksperiment?
Jeg kører med en Pierburg 2E karburator som jeg oplever et ekstremt benzinforbrug på, men som jeg ikke kan finde fejl på.
Eksperimentet går ud på at jeg "låner" en Pierburg fra en maskine som vi ved virker, og så ser vi hvordan min maskine kører med den.
Formålet er at finde ud af om det nu også ER min karburator der ikke dur. Jeg gider ikke købe en hos en hugger, og så finde ud af at det slet ikke er karburatoren der får min maskine til at drikke sig ihjel.
Jeg bor på Østerbro, og kører ud til dig og klarer alt det praktiske selv. Helst storkøbenhavn.
Hvis du har en Pierburg karburator eller en Weber der passer til min maskine, så køber jeg den selvfølgelig, hvis det får min maskine til at opføre sig ordentlig.
23838188
-
måske skal du væbne dig med lidt tolmodighed, da der allerede en nogen som er på ferie.
f.eks er slagter mølle på ferie, men det er ik utænkeligt at han har noget :)
-
Hej Otto, du kan da godt komme forbi igen og låne den der sad på Solows DG; mon ikke den kørte inden den blev pillet af? Så har du jo både i spand og... :wink:
Hinze
-
Hej Hinze
Tak for det, og det vil jeg tage imod. Jeg havde håbet på at en eller anden ville melde sig frivilligt herinde i København, den er forbandet dyr at køre i, som sagt. Eller at der var en jeg kunne købe, hvis det virker efter eksperimentet.
Jeg tager med glæde en tur til Greve igen og tager spanden med. Så har vi da karburatordele nok at lege med.
Hvornår passer det dig? Jeg kunne godt tage turen her i eftermiddag/aften og være hos dig ved 5-6 tiden.
Det ville være fedt hvis du var der når jeg kommer, så jeg kan trække på din excellente viden.
-
hej
fik du styr på din kapurator?
jeg har fået samme problem med benzin økonomi. Jeg kan lige pt kan trække min fine grøne bus op på lidt under 4km/l og det er jo temlig dyrt og ikke så ØKO.
skal man entlig fylde kapurator sprit i hver gang man tanker når det er frost?
-
Hvor langt køre den på litteren Otto? og køre den rent i motoren?
-
jeg kørte 4000 km i sommerferien, hvor den lå på 7 km/l.
nu er den helt galt igen. helt nede på lidt over 4
jeg har en mistanke om at det er termostaten der åbner for tidligt. har købt en idag og skal have sat den i snarest. er der en her i storkøbenhavn der har en opvarmet garage og lyst til at eksperimentere???
er der nogen der ved om en kold motor betyder dårlig økonomi. jeg tror aldrig at temperaturen kommer over 60 grader som den kører nu, og det betyder også en mega kold bil her i denne kuldetid.
jeg har en anden teori, og det er at spjæld nummer to i karburatoren (den der åbner med vacuum) ikke åbner rigtigt. Den åbner først når speederen er halvt i bund, og det er den næsten aldrig, da der er enormt spark i motoren ved den mindste bevægelse med højrefoden.
kan det spjæld justeres så den åbner tidligere?
faktisk vil jeg rigtig gerne i kontakt med en ekspert i Pierburg karburatoren, er der en derude?
et eller andet er galt
gode råd udbedes.
-
Er der ikke noget med at det spjæld du omtaler, først lukker op ved ca 2000-2500 omdrejninger?
Hvilket passer meget godt med halvspeeder.
-
du kan prøve at ringe
-
otto
jeg er vist kommet samme sted som hen dig. jeg har også det der vakum spjæld mistænkt for at lave problemer. når jeg tager "låget" af min kapurator så står spjæld 2 helt åbent.
skal det ikke være lukket også åbne når den får meget gas.
er der ikke nogle som ligger inden med lidt info omkring hvordan det er mening den skal virke. da jeg ikke helt ved hvordan sådan en ting fungere. kan bare se at jeg køre 4km på en litter meget dyr benzin.
har lige lagt et billede sammen med.
Det som den røde pil pejer på er det som skal være vakum styret ikke?
tak
-
Fejl, forkert! Det spjæld du peger på er koldstart (Choker) Længere nede sidder gasspjældet. I åbningen bagved sidder spjæld 2
som er styret af vacuumdåsen som sidder bagved igen.
Mvh Jønne Ukendt
-
ok. så langt så godt.
nogle som lige kan komme med et par gode råd om hvad der nok er galt eller en måde at lave lidt fejl finding på. har læst lidt i hanys bogen. men er ikke blevet så meget kloger.
har læst en del om en nåleventil. men ved ikke lige hvor den er henne af?
tak
-
Hvis dine vacuumslanger er møre eller sidder løst ind over studsene bør de skiftes. Du kan evt. prøve at suge i slangen for at
se om spjæld 2 bliver aktiveret eller give godt med gas mens du kigger på. Bliver spjældet ikke aktiveret er din "dåse" defekt
Mvh Jønne Ukendt
-
spjæld 2 kan ikk bevæges før spjæld 1 er halvt åbent
-
hej tak
det prøve jeg at lege lidt med i morgen.
-
Nåleventilen sidder indvendigt i karburatoren, lige der hvor benzinen pumpes ind i svømmerhuset. Når huset er fyldt op, skal nåleventilen lukke af for tilførsel ( sker når svømmeren presser den op ) og så skulle det resterende gerne returnere til tanken.
-
men vil den så ikk være hamrende svær at starte når den svømmerover???