T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: BlackChart efter 07. Juli 2010 kl: 17:22:22
-
Nogen der har en ide til hvor man kan finde forstærkede fjedre, alternativt en anelse længere fjedre end std.??
-
Har jeg læst noget med T4 fjedre, her et sted ?.......
...."Til syncro kan man ta' 2WD fjeder foran (bare sammenlign længede og trådtykkelse) og skiver til at lægge under bagved, med nok mudder kan det hvist ikke ses"
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7489&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fjedre
-
Jeg har stadig Christians Vivaro fjedre liggende.. Men han svarer ikke på sms ang. hvad han skal ha for dem
-
Ja, men er de kraftigere/længere end std. syncro??
-
Seikel.
Evt. spørg Mølle. Han ved hvad det er for nogle 2wd man kan bruge foran. Det er noget med farven...
Er du ved at lave noget sjovt?
: )
-
Nej, intet sjov...
Den er bare blevet noget gyngende nu når der er kommet højt tag på og forteltet ligger på taget...
-
Nej, intet sjov...
Den er bare blevet noget gyngende nu når der er kommet højt tag på og forteltet ligger på taget...
Så skal du lege med støddæmpere i stedet for fjedre........ :idea: ........gasdæmpere i sværformat må være løsningen.
Tony
-
Dvs. noget heavy-duty støddæmpere istedet??
-
Enig med Tony. Ikke fordi jeg er ekspert i noget af dette, men med mindre din bil hænger, pga. al den ekstra vægt du har pålagt den, burde du kigge på nogle kraftigere dæmpere. Selvfølgelig vil det også hjælpe med hårdere fjedre, men hvis de tilmed er længere skal du alligevel have nye dæmpere på = temmelig mange penge : /
Jeg er jo ret glade for mine Trailmaster II (men er sikker på der findes mange andre som også er gode). De kommer i 2 stivheder (er det overhovedet et ord?), og giver oven i købet et løft fortil. De er billigere end OME, og 'Heavy Duty' udgaven (som er den jeg har) skulle være stivere end OME. Win med win på.
Hiv fat i Mølle, han har check på grejet.
: )
-
Mary startede ud med Seikel Heavy duty fjedre. Og rent ud sagt så var det noget lort som ikke kunne bære noget som helst.
Vi har i stedet fået lavet nogle specialfjedre til bagenden og det er noget der virker. Vi fik dem lavet af et firma i Lima, som laver specialfjedre til minemaskiner og hun har kørt som en drøm lige siden uanset hvor tungt hun er læsset. Fjedrene er ikke længere end de kan instaleres uden brug af specialværktøj og alligevel stive nok, det er en ret tyk tråd.
Da vi var på besøg hos Gowesty i Californien, så vi at Mary faktisk var stort set ligeså høj som deres Vanagons med deres "lifting springs" som kun er til at løfte vognen med og ikke beregnet til vægt. Mary vejede på daværende tidspunkt ca. 2,7tons sammenlignet med deres tomme Vanagons.
Ang. støddæmpere så er Old Man Emu gode til Syncro. Det er N37 der passer til bagpå. De er også gode foran.
Foran har Mary nogle nye Sydafrikanske Heavy duty fjedre på, som vi også er godt tilfredse med.
Hvis du ønsker øget frihøjde, så vil jeg klart anbefale at gøre det via stærkere fjedre fremfor at lægge skiver i.
Måske skal vi lave en fællesordre på de kraftige fjedre til bagpå??
-
Trialmaster undervogn komplett til normal syncro og tung syncro-camper kan snart købes i Tyskland:
http://ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=12878