T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: humphrey efter 19. Juli 2010 kl: 00:59:10
-
ka man sæt en 5 gearet gearkas i en ældre transporter den jeg har er skrå i bunden ved gearstangen og den som gearkassen ska i er lige i bunden noget forskæl undskyld hvis der er fegl men er en dårlig pc mand
-
Der er ikke noget at undskylde. Alle er velkomne på T3nettet!
:D
-
Det eneste du skal sikre dig er at gearkassen skal være til en diesel...
Ud fra din beskrivelse er din bil en diesel og den anden en benziner...
-
nej begge biler er diesel den med forhøjning i bunden er fra 90 og den med flad bund er en 82
-
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...
Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...
-
Turbodiesel kom med den "skrå" bund, for bedre luftkøling.
Jeg tror faktisk at de første dieseler kom med flad bund.
-
Fuldstændigt korrekt Kristian :D
-
Arh okay...Næsten korrekt husket så :)
-
tak for svarene så ka jeg kom videre
-
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...
Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...
Det er helt korrekt som Krogsgaard skriver, at de gamle dieseler er med flad bund.
Men måske en rettelse mere her...... :wink:
En 5-trins gearkasse kommer fra en nyere TD med skrå bund, og skiftekulissen passer derfor ikke på bilen med flad bund, med mindre kulissen er 2-delt.
Tony
-
Okay, så vil jeg tro at '82'eren er en ombygget benziner, mener helt bestemt at det kun er benzinere der har den "flade bund" foran, noget med vind-flow igennem køleren skulle være større til diesel-bilerne (mente VW)...
Så skulle der umiddelbart ikke være noget i vejen, men husk at du skal have skiftekulissen (den under bunden ved gearstangen) med fra den 5-gearede bil...
Det er helt korrekt som Krogsgaard skriver, at de gamle dieseler er med flad bund.
Men måske en rettelse mere her...... :wink:
En 5-trins gearkasse kommer fra en nyere TD med skrå bund, og skiftekulissen passer derfor ikke på bilen med flad bund, med mindre kulissen er 2-delt.
Tony
Tony kan du ikke prøve at uddybe, hvad du mener med at kulissen skal være to-delt?
-
Jeg har vist iøvrigt sådan en kulisse liggende sammen med en 3H der ikke vil ud af gear, til dele.
-
hva er det for en kulisse er ik lige med nogen som har en billede af den
-
Det er den dims der sidder ved gearstangen med riller i som bestemmer hvordan din gearstang kan bevæge sig.
-
Du skal bare bruge den skiftekulisse som sidder under bilen nu. Indvendig i skiftekulissen sidder et stop på højre side (i kørselsretningen) som gearstangen skal presses under for at gå i bakgear. Den forreste halvdel af dette stop skal bare skæres væk for at du kan få din 5-trins i første gear uden at presse gearstangen ned og den resterende del af stoppet sørger for at du stadig kun kan få bilen i bakgear ved at presse gearstangen ned under stoppet.
Den 2-delte skiftekulisse har jeg kun set hjemmelavet...... :wink:
Tony
-
super ska nok få styr på det nu har jeg lidt viden om det og tak for svarene