T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: kommandøren efter 23. Juli 2010 kl: 17:10:29
-
Jeg fået tømt den for olie men påfyldningstudsen er fuldstændigt groet fast er der nogen der ved om jeg på modsatte side kan skrue den (studs med 2 ledniger) af der sidder med 3 bolte. og påfylde olie på der. hvad er den studs egentlig til og har det nogen konsekvenser af skrue den af.
Mvh Sebastian
-
Den studs er din bakgearskontakt. Aner ikke om der kan komme olie ind den vej. :wink:
Den rigtige skrue plejer at komme løs ved brug af en lille skruetrækker til at skrabe gods væk med samt masser af rustolie. Når der er rent rundt om skruen skal den have et fast og bestemt vrid med en passende nøgle, jeg har aldrig måttet opgive at få den løs uanset hvor håbløst der har set ud rundt om den.
Tony
-
Hej Tony tak for dine råd men har prøvet den omtalte :/ ...........snakkede med en gut i tlf han sagde at den godt kunne lade sig gøre men mere omstændigt da hulllet er meget mindre....ved du hvor meget olie der skal proppes i den? det er en 3h 5gear.
Mvh Sebastian
-
Jeg kan desværre ikke finde den præcise mængde. Vi plejer at sige, indtil det løber ud af påfyldningshullet..... :wink: ...... meeeen......
Tony
-
Der kan ikke komme noget oile igemmen ind ved baklys kontakten.
Påfyldnings proppen kan evt løsnes ved at svejse en møtrik på så man har noget at tage fat på.
Mvh Jan
-
Jeg har heller aldrig oplevet, at påfyldningsproppen ikke kunne løsnes. Som Tony siger: Rens den indvendige sekskant godt af, sæt - evt. med et lille klask - en 17 mm umbracho ind - gerne en top - og sæt en 1/2 tommes skraldenøgle på, så kommer den.
Men du kan da også gøre det på den rigtigt besværlige måde: Skru gearvælgeren af på højre side af gearkassen, skru gearvælgerkuglen af, tag baklyskontakten af (nu er vi på venstre side), afmonter den lille konsol, der sidder med de tre M7 bolte, træk hele gearvælgerakslen ud, hæld 4 liter olie ind og monter det hele igen.
-
Hej :) skruede ikke de 3 bolte ud med nøjes med baklys kontakten. tog en af de der bløde oliekander med lang slange. satte den i hullet og trykkede, noget møjsomt men det virker, løb ihvertfald ud ved bundproppen,(som kontrol) det tager sin tid men taget i betragtning at jeg brugte 4 timer på at prøve at få proppen ud .....så føles det godt at være på rette spor. 2L forløbigt
Mange hilsner og tak for svar
Sebastian
-
du er en tolmodig mand ;)
tænk på hvis det var et autoriseret værksted 8timer * ???kr........................ ;)
-
Selv på GDS havde det været en dyr fornøjelse taget opgaven i betragtning....olieskift = 8 timer??? ;) egentligt lidt pinligt :)
Mvh Sebastian
-
hvis du mangler en unbraco nøgle i den størrelse, svejsede jeg en møtrik (i størrelsen) fast på en bolt og så et 1m rør på T-taget med en top. De kan godt sidde meget fast, men det har du jo selv oplevet.
Hinze