T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 06. November 2006 kl: 19:19:05
-
Hvor besværligt er det at skifte koblingen på en Syncro??
Kan man skifte den uden at skulle have gearkasse/motor af?? (det kunne man på den sidste bil jeg skiftede kobling på, en Opel Kadett ;))
-
Du skal have gearkassen af eller motoren ud men det næmmest
at tage gearkassen det tager en halv til en hel time
og ca en time at sætte den på igen
god arbejds lyst
-
Noget specielt jeg skal være obs på bår jeg skal have gearkassen af/på??
Nogle tips til hvordan det gøres lettest ville da være dejligt (har ikke lige daglig adgang til lift, så det bliver noget med nogle jack-stands under den...
-
Ja du skal være sikker på at koblingen centre ellers er det ikke til at få gear kassen på plads
-
Og hvordan kan jeg være sikker på at den gør det??
-
Jeg har taget en defekt gear kasse og savet udgangs akselen af og
bruger den som dorn
-
Det lyder lidt hen af at der skal bruges noget special værktøj :(
-
Du kan også gøre det på øje mål huis du har et meget meget godt øje mål det gjorde jeg da kørte Fiat
-
Mit øjemål er rimeligt godt, men om det er SÅ godt aner jeg ikke :D
-
Hej BlackChart.
Hvis du vil låne en styredorn så giv mig din adresse pr pm.
MVH Jønne Ukendt
-
Der kommer lige en adresse til dig med det samme :)
-
Arh TIS!
Hovwdiaudi kan ikke levere en kobling til min lille "fætter højben" :( Deres leverandør fører den ikke længere og de har ikke selv flere på lager :(
Nogen der ved hvor man ellers kan få en ny kobling uden at skulle til VW og betale til topchefernes dyre ferier??
-
Prøv et firma i Tyskland, der er nok størst chance...
-
Er det den samme kobling som på en alminlig T3
Hvis så har jeg en der er så god som ny
den kan du købe
-
Hvad er "så god som ny"??
Og hvad skal prisen være??
-
Hmmm...
Fandt ved et tilfælde ud af noget yderst interessant idag...
Jeg er slet ikke sikker på at koblingen fejler noget :?
Den har hele tiden haft tildens til at falde ud af 2. gear når man slap speederen, den er så på det sidste begyndt at tabe 1. gear når man slipper speederen, men gearstangen "bliver i gear"...
Rent tilfældigt (skulle køre bette søsteren ud til hendes hest) kom jeg til at lægge hånden på gearstangen, så der kom lidt vægt på, og uanset hvor stejl bakken var og hvor meget jeg forsøgte, så fedtede den IKKE i koblingen...
Lod jeg derimod være med at lægge hånden på gearstangen, så skulle der næsten ikke noget til før den begyndte...
Kan det tænkes at gearkassen er så slidt at den næsten ikke går i gear??
Kan man måske justere sig ud af det, og i så fald, hvordan??
-
Nej det er ikke koblingen - gid det var!
Dit problem er formentlig, at synkronhovedet og/eller indgrebskransen på tandhjulene er slidt. Muligvis er problemet lokaliseret til gearlåsene. Det er et kendt T3-fænomen, som man desværre ikke kan justere sig ud af.
Gearkasserenovering er ikke hver mands hobby, så nemmeste løsning er nok at følge Jans eksempel.
-
ÆV :(
Havde lige håbet at gearkassen kunne klare sig hen over jul og lidt ind i det nye år, inden den skulle renoveres (eller skiftes såfremt jeg kan finde en af samme type)...