T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: peterwings efter 15. August 2010 kl: 10:06:57
-
Er der nogen der kan fortælle mig hvor besværligt det er at bygge er 1,6 TD om til benzin? Det er så til WBX 1,9L - 2,1L. Tænker på evt hvis man nu havde en donerbil eller ikke har en?
hilsen Peter
-
Hvis en R4 kan friste, findes info her:
http://2e-im.vw-bus.net/
-
Hej Peter
Det er rent skrue-arbejde. Der skal ikke ændres noget i karrosseriet for at ombygge. Du skal satse på at have en donorbil. Alene kølevands-systemet er et kapitel for sig i en benziner. Og der er forskel på en kasse og en doka-sika... så helst en af samme model. Du skal bruge koblingsklokken og højgearsakslen fra en benzin gearkasse til din konvertering. Også det er snydenemt at skifte... bare gå tid den... men husk at have en donorbil. El-anlægget skal også skiftes ude i motorrummet, men diesel og benzin bruger samme ledningsnet foran i bilen til og med kablerne under bilen frem til den sorte boks. Går du efter en motor med indsprøjtning skal du også lige huske at montere benzinpumpen. vi glæder os til at følge med fra sidelinien.
hilsen Mølle
-
er der en speciel grund til at det skal være wbx, det er da mange gange nemmere at blive i rækkemotorene?
Hinze
-
er det ikke også noget med at hvis det er en med sprøjt skal der en anden tank på med større udgange