T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: brian efter 18. August 2010 kl: 08:00:45
-
Det har jo været beskrevet før, men alligevel er jeg i tvivl om mindst et par ting:
Man skal bruge en T3 sugesnabel op til oliepumpen. I den er der en overtryksventil. Skal man bruge oliepumpen fra T3JX eller golf?
Hvilken kombination er ok, så oliepumpe-mellemaksel ikke overbelastes?
Speeder kablets tilslutning til golfmotorens sugedieselpumpe,
hvordan klares det?
Eller er det letteste at flytte JX-pumpe og dyser over på golfmotoren?
-
Hej Brian
Når du alligevel har bundkarret af, så foreslår jeg at du smider en frisk JX oliepumpe fra Hovwdi i. så vidt jeg husker koster den omkring 700,-. Og så er du sikker. Er du til brugte stumper ligger der i tonsvis af JX oliepumper rundt omkring hos T3N´s brugere.
Så vidt jeg husker, så er speederkabel monteringen på Golfens pumpe magen til JX pumpen...
-
Hej Brian
Når du alligevel har bundkarret af, så foreslår jeg at du smider en frisk JX oliepumpe fra Hovwdi i. så vidt jeg husker koster den omkring 700,-. Og så er du sikker. Er du til brugte stumper ligger der i tonsvis af JX oliepumper rundt omkring hos T3N´s brugere.
Jo en ny pumpe ville være det bedste, men det er mere om alle kombinationer kan bruges.
Så vidt jeg husker, så er speederkabel monteringen på Golfens pumpe magen til JX pumpen...
Nej, der er betydelig forskel, jeg kan tage et par billeder senere,
men som du ved, så er den arm som speederkablet trækker i
bøjet ned på siden af dieselpumpen på en JX.
På en golf2 sugediesel fra 85 er det jo ikke sådan.
Der må være nogen der kender en god løsning på det problem.
-
Pumpens overdel - den med tandhjulene - kan bruges fra alle motorer. Dog er det en tydelig fordel for olietrykket, at du vælger den, som har "tænder", der er 36 mm lange. Sugesnablen skal selvf. tages fra en T3, og ja - den indeholder en omløbsventil - ligesom på Golf og alle de andre. Hvis du vil have et godt olietryk, så udmål slitagen mellem tænderne (helst ikke over 0,10 mm) og planslib sugesnablens anlægsflade.
En Golf dieselpumpe kan sagtens bruges, hvis man tilpasser armen lidt. Alternativt kan man udskifte selve pumpearmen og kabelkonsollen, eller man kan tage hele pumpens overdel fra en T3. Men er det nogen gode argumenter for ikke at sætte den oprindelige pumpe på? Når du sætter ny motor i, så skifter du jo alligevel tandrem og strammerhjul, så pumpen er jo i forvejen stort set frigjort.
-
Men er det nogen gode argumenter for ikke at sætte den oprindelige pumpe på? Når du sætter ny motor i, så skifter du jo alligevel tandrem og strammerhjul, så pumpen er jo i forvejen stort set frigjort.
Ja, det må være det letteste at skifte hele JX pumpen over på
golf2 sugedieselmotoren.
I den er dyserne vel indstillet til 130 bar, og jeg kan vel så bare time
JX pumpen som foreskrevet for en golf2 sugediesel?
-
Men er det nogen gode argumenter for ikke at sætte den oprindelige pumpe på? Når du sætter ny motor i, så skifter du jo alligevel tandrem og strammerhjul, så pumpen er jo i forvejen stort set frigjort.
Ja, det må være det letteste at skifte hele JX pumpen over på
golf2 sugedieselmotoren.
I den er dyserne vel indstillet til 130 bar, og jeg kan vel så bare time
JX pumpen som foreskrevet for en golf2 sugediesel?
Det vil jeg mene at du kan... Og hvis du også monterer turbo, så flyt dysserne med over også. få dem lige tjekket først, så de ikke bliver skyld i næste motorhaveri.
-
Den oliekøler der sidder på en JX, skal vel også flyttes over på golf2 motoren?
Så kan man nøjes med at flytte selve køleren, eller man kan flytte hele filerkonsol+køler der er boltet på blokken.
Men i begge tilfælde må man jo komme til at mangle en pakning?
Pakninger som ikke er lette at få fat i?
-
sidder det ik på alle td motore på golf dem jeg har set er de på
-
En Golf sugediesel blok har ikke oliekøling under stemplerne.. så montering af turbo er opskriften på overophedning af stemplerne.
-
En Golf sugediesel blok har ikke oliekøling under stemplerne.. så montering af turbo er opskriften på overophedning af stemplerne.
Jeg kunne aldrig drømme om at montere en turbo på de her motore.
-
Opskriften er vel at genbruge de pakninger når de nu løsner sig så fint so det er tilfældet på de her billeder. Evt. med lidt flydende paknig tilsat?
-
Tjo - det kan vel gå, men vær enormt sparsom med den flydende pakning. Det er ren gift at få i smørekredsløbet.
Hvis du alligevel er i Viborg ved lejlighed, kan du jo også rutte dig og ofte de kr. 10,18 på en ny...
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=115046003&Group=14439
-
Tjo - det kan vel gå, men vær enormt sparsom med den flydende pakning. Det er ren gift at få i smørekredsløbet.
Hvis du alligevel er i Viborg ved lejlighed, kan du jo også rutte dig og ofte de kr. 10,18 på en ny...
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=115046003&Group=14439
Tak for oplysningen, jeg gættede ellers på at den pakning var umulig at skaffe, men det var en så ikke tilfældet.
Så der kommer ny pakning på.
-
Ja, ting går kun langsomt op for mig.
Altså, den oliekøler SKAL flyttes over fra JX filterkonsollen til
golf2 konsollen uden en sådan?
Man kan ikke flytte den samlede filterkonsol+oliekøler, da 2 af de 3 unbraco bolte der holder den sidder under oliekøleren.
-
Ja, du er nødt til at tage oliekøleren (som i virkeligheden hedder temperatoren) af. Det er imidlertid gjort på mindre end 30 sek., da den kun sidder fast med en enkelt let spændt møtrik.
Og for så at foregribe det næste indlæg: De to umbrachoer under temperatoren bliver sikkert runde, hvis de ikke er renset minutiøst først. Sker det, så banker du en passende størrelse 12-kant-bit ind.