T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: BlackChart efter 18. August 2010 kl: 19:10:03
-
Hvad skal vi lige ud i her??
Jeg bøjede i foråret et kabel (det er bøjet oppe ved knapperne i instrumentbordet) da jeg ville lukke for luften til fødderne...
Har så levet med det hen over sommeren, men skiftede for nogen tid siden kablet til et andet (brugt) som nu OGSÅ er bøjet :(
Armen til flapperne i blæserkassen går lidt træg, kan man gøre et eller andet for at få den til at virke ordentligt igen??
Gider ikke sætte endnu et kabel på for at bukke det med det samme igen...
-
Slet ingen med nogle guldkorn her?!
-
Jeg ville forsøge med silicone spray i de bevægelige dele (kabeltrækket, flapper osv) og motionere det godt og grundigt.
De kabler/spjæld bliver jo trætte efterhånden, og så 'sætter' det sig.
-
WD40? Alternativet er at pille varmeapparat ud, skille det ad, rense alting, og samle det igen.
Hvad kan få flapperne til at gå stramt? De ligger jo løst plastikken. Dvs snalder som har samlet sig i mellem arme og plastik, eller sågar snalder der har samlet sig over 20 år inde i varmeapparatet.
Men prøv med WD40 til at starte med.
Derudover, sidder kablerne rigtigt (går de ud i den rigtige side af holderen ved knapperne i instrumentbordet?)
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Om de går ud i den rigtige side?! Det ved jeg ikke en fis om :D Jeg har ikke flyttet på dem, det jeg skiftede sidder som det der sad der da jeg købte bilen :D
-
SÅ er det igang med at smøre og ultimativt adskille og rense varmeapparatet. :-)
Den kan blive så fin og ren og velduftende sådan en varmekasse når alt støvet og snalderet er vasket ud.
http://www.kilindo.de/html/t3_heizung.html
-
Problemet er så bare, kan mindes noget med at man kan se limrester stikke ud hvor halvdelene af kassen samles, så den er nok ikke så let at adskille...
Så kommer det så vidt så må jeg have fingre i en anden...
-
Min var også limet. En stanleykniv og pakke fint på bagsiden af bladet med den lille stifthammer - og masser af tålmodighed.
Men jo, varmekasser må ligge rundt om i hobetal.
Skift blæsermotorern samtidig, så vidt jeg husker koster den ca 250 kr hos HoVWdiAudi.
Og skift skumgummi på flapperne, så er du glad og har en varmekasse hvor spjældene faktisk lukket.
Samt - tjek "returflapperne" ndenunder blæsermotoren. Hvis de ikke er på plads, så blæser motoren luft baglæns ud af fronten.
-
Jeg syntes min var smeltet sammen, men det var nu ikke et problem at åbne den.
Mener jeg dokumenterede det i Backmobil tråden. (jeg har jo stadig ikke fået min vilje, med en række nøgle tråde og en administrator på nøgletråden, som renser og filtrerer tråden , så den indeholder al essensen af et enkelt emne, eksempelvis "varmeapparat" men der er da fremskridt, den væmmelige øjebæ af en kalender er væk;-) er den doneret til Jønne)
Du får ingen problemer med at åbne den, der er større udfordring i at komme ind til den.
Kurt
PS.: JJ, hvor sidder varmekassen på en VW ;-)
-
Kurt - touche.
Varmeapparatkassen.
Varmekassen: http://www.kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.198.&size=large&id=2563
(http://www.kaefer-co.de/shopimages/detail_100264.jpg)
-
Næææ, blot en fælles indsats for at optimere viden i I2T3N ;-)
Kurt
-
:-)
-
jeg har jo stadig ikke fået min vilje, med en række nøgle tråde og en administrator på nøgletråden, som renser og filtrerer tråden , så den indeholder al essensen af et enkelt emne, eksempelvis "varmeapparat"
Det har da været sådan længe...
Der er en T3 ABC kategori med et par moderatore tilknyttet, at de så ikke laver noget er jo en anden sag...
Men hvis du gerne vil kan jeg da godt give dig adgang til at kunne husere lidt der også...
-
FUT- Det nye website.