T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: brian efter 19. August 2010 kl: 19:04:12
-
Jeg har taget toppen af en JX jeg havde købt og ilagt, efter at takthjulet røg på den jeg havde.
Den nye motor gik elendig, tændte sandsynligvis ikke på en af cylindrene,
og kølevandet blev med olie og gas.
Min formodning var så, at topstykket var revnet.
Sådan så den ud indvendig:
Man kan vel konkludere at ventilerne har ramt stemplerne med ekstrem kraft på et tidspunkt. Muligvis er topstykket ikke defekt, men der kommer olie og gas i kølevandet.
-
Surt.. Den motor virker IKKE.
-
Surt.. Den motor virker IKKE.
Nej, det gjorde den ikke, den kunne starte, men ikke ret meget mere.
Købt for dyr. Den slags sker.
-
Toppen er død. Kig på billede 1229 - revnen fra forkammeret hen mod indsugningsventilen er forbudt.
-
Toppen er død. Kig på billede 1229 - revnen fra forkammeret hen mod indsugningsventilen er forbudt.
Ok, tak, så er det også afklaret.
Man skal nok ikke købe en JX uden at kende historien, men jeg faldt for fristelsen til en hurtig løsning, så selvforskyldt.
Jeg arbejder ufortrødent videre på næste forsøg.
-
Den revne er næsten ikke til at se :( jeg mangler mine briller, de ligger på arbejdspladsen.
Jens
-
Prøv at klikke på billedet og alt efter hvilken browser du opererer med, kan du endda være heldig, at bruge luppen med +`et efterfølgende.Så kan selv jeg se den uden briller......