T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: a.jespersen efter 21. August 2010 kl: 13:15:27
-
Nu er gnaske synet og uden anmærkninger (dejligt). Nu med ABS motor og uden cat. Det er ca. 6 uger siden og 5000 km. på bagen nu. ABS sammen med 3H gearkasse er et godt setup. Da motoren er meget moment stærk, kan den gå ned at køre 40 km/t. i 5. gear og det er bare at gi´ gas og vi kører igen. Men hvis vi havde meget motorvejskørsel ville jeg nok lave 5. gearet om, da den godt kan trække det. Det er nu en meget lydløs bil, og det eneste det larmer nu er alt det løse og det der ikke er spændt ordentligt fast. Her i ferien har vi haft meget hygge kørsel på landeveje og små veje, og vi har kørt 14 km/l. Vi har haft en tankfuld hvor vi har kørt 12,5 km/l. Det er en rigtig fin motor til en rigtig fin bil :P :P :P :P :P :P
-
12 - 14km/l
Se det er da noget andet end Jens(the foot)Jacobs fesne 8 - 10km/l. Er jeres motorer ens? Er der én af jer der har en dårligt calibreret triptæller? Hvilke hjul har i på? Ér det simpelthen kørselsmønster?
-
hej doajønne.nu har jeg kun set billeder af jens jakobs motor, men der er flere ting der måske har en betydning.jeg har fuld vand temp på min indsugnings mandifold og min har ingen cat.men det er sådan at hvis jeg kører efter den lastbil der kører hurtigst viser mit spedo 85. og ja vores motorer er ens.menjeg har brugt meget tid på at lave min,og tid på at tænke alt igenemmen og lave det som det er i en golf. jeg kan kun sige det er en pisse fin motor. mvh allan jespersen
-
Den ser sgu fin ud, tillykke med arbejdet.
Hinze
-
hej hinze.og mange tak.mvh allan jespersen
-
Det ser sgu fint ud Allan.. sådan skal et motorrum se ud :-)
-
hej martin.og mange tak,men din er jo også lavet 100% og jeg glæder mig stadig til den dag jeg får den at se og høre . mvh allan jespersen
-
Hej Allan
Det ser rigtig godt ud - det er dejligt at se det.
Vand-varmning på manifold, kan du tage et billede af hvordan det er laver og hvor slangerne går hen?
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Nydeligt arbejde! Bemærk vandret spjældhus og forbilledligt ledningsarbejde. Sådan skal det være! Dejlige inspirationsbilleder. Tusind tak til min hotline;-)
-
Hvis man ser lidt nærmere på billederne, har du ændret på indsugnings"hatten"? Jeg synes den sidder noget længere fra karossen end det er set tidligere. er der en teknisk finte?
Hinze
-
Er vi simpelthen ude i, at alle disse smukke detaljer sænker forbruget så drastisk? Med 12 - 14 km/l er jeg da også ved at være interesseret....
-
hej dokajønne.jeg ved ikke om det kun er det,men det er sådan min kører.mvha.jespersen
-
hej hinze.ja der er lavet et stykke oval rør der er skåret i vinkel med to flanger. mvh a.jespersen
-
hej hinze.ja der er lavet et stykke oval rør der er skåret i vinkel med to flanger. mvh a.jespersen
Det var en fiks løsning, godt tænkt.
-
Det ser godt ud allan.
Jeg glæder mig til en prøvetur.
Hvor er luftfilterkassen henne?
Afhenter du snart den røde?
-
hej kristian. jeg tror vi har fundet ud af noget med en masse hvisser .dsv.men jeg tror nu selv på det nu. det andet tar vi når du møder damen.mvh.a.jespersen
-
Jamen jeg forventer absolut at du snart kommer anstigende til en inspektion ;-)
-
hej kristin . tør du godt det ,har du tid til at lave din om nu .damen er jo noget der sparker,men ok jeg hjælper gerne med ledninger.hvis du tør.det er jo en ny verden. :P :P :P mvh.a.jespersen
-
Ja det er da inspektion af dit motorrum :-D
-
he he. :shock: :shock: :shock: :shock: :P
-
Hej Allan
Så er det tid til at tigge flere billeder. Kunne man monstro lokke dig til at fotografere det overgangsstykke, der sidder mellem manifolden og forrøret? Og når nu du alligevel ligger og ruller dig rundt på græsset i din søndagstøj, kunne du så måske også skyde et billede af dit geniale overgangsstykke mellem indsugningsmanifold og spjældhus - altså det stykke, der får spjældhuset til at stå lodret?
På forhånd tak
-
Tillykke med det flotte resultat og ikke mindst arbejde. Det er de fine detaljer der gør forskellen!
-
Så, Allan, nu står indlægget igen i toppen og vinker til dig ;-)
-
tak jarl. håber det går som det skal med din :lol: mvh a.jespersen
-
Læs lige 4 indlæg tilbage i tråden ;-)
-
hej jarl. jeg så ikke lige dit første indlæg i dag, jeg skal prøve at tage de foto i morgen mvh. a.jespersen ps. er lidt træt efter en dag i fårup sommer land ,jaget rundt af kone og børn , nej så er det bedre med en 300-400 km i gnaske :P :P :P
-
Hej Jarl. Her kommer et par billeder. Undskyld det med søndagstøjet - det var der ikke tid til... :P :P :P
-
Det er simpelthen prima top dollar. Tusind tak! Og desuden ser det sgu ud som seriøst arbejde - det er et eksempel til efterfølgelse. Det eneste jeg undrer mig over er - hvad bruger du den sorte olietønde på billede nr. 4 til? ;-)
-
hej jarl . det spørger min kone også om :P :P :oops: mvh a. jespersen
-
Allan.
Kan vi ik lige snakke sammen? ;-)
-
Hej igen Allan
Hvordan har du splejset kabel-enderne til gaskablet?
-
Hej Jarl.
Jeg ringer til dig i morgen.
-
På Frk G er der svejset en fin vippearm på ventildækslet som laver fint 90 graders træk. Gaskabler er samlet med en kronemuffe - ypes - en kronemuffe :-)
-
Jeg har nogle ypperlige muffer, hvis det er. (nej dette er ikke et perverst indlæg)
Kurt