T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: steffen_t_l efter 23. August 2010 kl: 16:04:05
-
Hej
Jeg har brug for hjælp til at få min lbx 'er fra 1982 repareret.
Forhistorie:
Den bruget rigtigt meget benzin og lugtede meget af benzin. Jeg fik skiftet en meget utæt slange fra tanken. Inden jeg opdagede hullet i benzintilførslen nåede jeg desværre at pille ved karburatorens tomgangsskrue og tomgangs mix skruen ved siden af :oops: . Da den hullede benzin slangen var skiftet brugte den stadig rigtig meget benzin og jeg ville derfor stille tomgangen "tilbage" igen.
Desværre fik jeg ikke gjort dette rigitig for den gik i stå for mig på en meget stejl bakke uden for Århus. Først hold den næsten op med at trække - så gik den ud.
Det var Lørdag og jeg fik Dansk autohjælp til at stille den hos vw carpoint i viby.
Efter at have snakke med dem siger de desværre at de er så nye i faget at de ikke kan reparere så gammel en bil uden at det bliver alt for dyrt før de finder fejlen - hvilket jo er rensnak.
Det haster ikke men jeg bare ikke hvad jeg skal stille op.
Hvis der er en derude er kan hjælpe mod betaling må han meget gerne melde sig her eller på Tlf: 60627128
mvh.
-
Hej,
Prøv også at skriv indlæg på Vwnettet.dk - der er de 100 meter-mestre i luftkølede motorer, det er nok den hurtigste vej til at blive kørende igen, hvis der ikke er en t3-kyndig som melder sig på banen.
Gode hilsner
Jens Jakob
-
tak Jens Jakob det prøver jeg
-
jan Kjærby elsker de luft kølede med 2 karbunader :0) prøv forsigtigt og hør ham om hans CIDER WOOOZEEEYNESS has left his body :0)
-
Hej
Jeg har brug for hjælp til at få min lbx 'er fra 1982 repareret.
Forhistorie:
Den bruget rigtigt meget benzin og lugtede meget af benzin. Jeg fik skiftet en meget utæt slange fra tanken. Inden jeg opdagede hullet i benzintilførslen nåede jeg desværre at pille ved karburatorens tomgangsskrue og tomgangs mix skruen ved siden af :oops: . Da den hullede benzin slangen var skiftet brugte den stadig rigtig meget benzin og jeg ville derfor stille tomgangen "tilbage" igen.
Desværre fik jeg ikke gjort dette rigitig for den gik i stå for mig på en meget stejl bakke uden for Århus. Først hold den næsten op med at trække - så gik den ud.
Det var Lørdag og jeg fik Dansk autohjælp til at stille den hos vw carpoint i viby.
Efter at have snakke med dem siger de desværre at de er så nye i faget at de ikke kan reparere så gammel en bil uden at det bliver alt for dyrt før de finder fejlen - hvilket jo er rensnak.
Det haster ikke men jeg bare ikke hvad jeg skal stille op.
Hvis der er en derude er kan hjælpe mod betaling må han meget gerne melde sig her eller på Tlf: 60627128
mvh.
I må have mig undskyldt. VW Carpoint, ren snak, min bare røv!!
Det er fandme da en falliterklæring at et autoriseret VW værksted ikke har én , der kan skrue i de gamle Hitlercykler. Jeg synes det er sørgeligt
-
hvis ikk der er OBD stik på vognen så kan de ikk lave det................... :0) sårn er det med mekanikkere idag eller teknikkere som de vil kaldes tsk tsk
-
Hvordan finder jeg Jan Kjærby ?
-
hej Steffen
Hvor har du justeret. Er det på begge kaburatoer eller kun på den venstre ved tomgangs skruen det er den hvor du bruger en 7 mm topnøgle. Hvis kun er den venstre så skal du samle de to ledninger der går op i den sorte boks som sidder i venstre side med et spændebånd. Derefter starter du motoren og juster tomgang med med den 7mm top til den kører med omkring 850 omdrejn. Stop motoren og monter de to ledninger igen. Hvis du har justeret på CO skruerne både dem på kaburatorene og tomgangsdelen skal du dreje den let i bund og løsne den 2½ omdrejn. Du er også velkommen til at ringe til mig. Kig iøvrig i den manual du fik med mener det er side 45 eller læs hele delen omkring Vergaser.
-
Tak John
Jeg har prøvet at følge instrukserne men tror lige jeg skal have lidt hjælp til at få gang i Lufti igen. Jeg håber jeg får lidt bedre styr på det med tiden.