T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Mads2600 efter 28. August 2010 kl: 23:11:02

Titel: Revne i blokken
Indlæg af: Mads2600 efter 28. August 2010 kl: 23:11:02
Hej T3'ere

Jeg tænkte i havde en god forklaring selvom dette er fra en golf 2.

Har nu fået pillet motoren ud af min donorbil og ville derfor lige pakke den om
og rense den inden montering i min vogn. Men dette gav en ubehagelig
overraskelse.

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-08/0ffba523.jpg

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-08/73e00db7.jpg

Er der nogen der kan forklare dette?
Titel: Revne i blokken
Indlæg af: Jarl efter 28. August 2010 kl: 23:14:21
Udspringer revnen inde fra lejebukken (krumtaplejerne)?
Titel: Revne i blokken
Indlæg af: Mads2600 efter 28. August 2010 kl: 23:17:40
Revnen udspringer fra det (leje?) som svinghjulet monteres på.
Jeg har ikke skildt det mere af end som på billedet.
Titel: Revne i blokken
Indlæg af: Jarl efter 28. August 2010 kl: 23:50:58
Nu skyder jeg bare helt vildt fra hoften: Har der af en eller anden årsag været et HELT vildt tryk i den fjerde cylinder? Tankerække: Noget har presset krumtappen vanvittigt hårdt nedad. Eksempelvis et stempel, der forsøger at komme opad i en cylinder med vand i eller en ekstremt tidlig indsprøjtning (elendig pumpetiming/defekt fejljusteret dyse) eller en defekt i tandremstrækket, så stemplet meget hårdt er blevet forhindret i sin rejse opad? Alt er pure tankespind, men måske kan det inspirere til en aha-oplevelse.
Titel: Revne i blokken
Indlæg af: Mads2600 efter 29. August 2010 kl: 00:02:07
Det var den ldt mere tekniske muige forklaring som du så altid har..:) Du kan sagtens have ret da din forklaring giver fint mening.
Min umiddelbare tanke er et uintelligent gearkasseskift? Kunne det tænkes at man har glemt den bagerste bolt der holder gearkasse og motorblok sammen, og derved har man brækket i blokken? Eller ville Alu-gearkassen give efter først?