T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 04. September 2010 kl: 13:25:57
-
http://www.bt.dk/danmark/s-god-ide-med-forhoejet-skrotpraemie
Hvis de kommer igennem med 15K i skrotpræmie så forsvinder der godtnok hurtigt MANGE T3'ere fra vejene - og det bliver en ekstrem sjælden vare...
-
http://www.bt.dk/danmark/s-god-ide-med-forhoejet-skrotpraemie
Hvis de kommer igennem med 15K i skrotpræmie så forsvinder der godtnok hurtigt MANGE T3'ere fra vejene - og det bliver en ekstrem sjælden vare...
Har vi en lobby-sag ala Bendt Bendtsen /SMC, her :?:
-
...kun måske..... betingelsen er jo at man køber en ny miljørigtig bil i stedet for.
i forvejen tilbyder mange bilforhandlere i perioder op til 15.000,- for vores gamle biler hvis vi vil købe en ny af dem.
At mange stadig vælger at beholde deres gamle bil hænger nok lige så meget sammen med at de enten ikke kører ret meget,
eller ikke har mulighed for at købe en bil til flere hundrede tusinde kroner.
Vil de virkelig have alle til at køre i nye og miljørigtige biler, drejer det sig ikke om miljøpolitik men om skattepolitik...
...og så ved vi jo allerede at det aldrig vil ske...
Tony
-
Om så de satte skrotpræmien op til 100.000kr ville jeg stadig ikke have mulighed for at købe en ny og mere miljøvenlig bus med 6-9 siddepladser (jeg tror at en hvidplade T5 starter omkring de 750.000kr)
-
Det er en gang valgflæsk, men det er sågu branket i kanten. Du får 15.000 kr i præmie hvis du gældsætter dig, - og for hvad ? Uanset hvad man køber, taber det i værdi i samme øjeblik man drejer ud fra forhandleren. Hvorfor skal vi så til syn hvert andet år, hvis det ikke er til gavn for færdselssikkerheden og miljøet ? Gør de ikke deres arbejde godt nok ? Jeg synes det forslag er rent Anders And.
-
Og hvordan skal de 15.000 finansieres? Måske med den kombinerede pisk- og gulerodsmetode? det kunne jo eksempelvis være ved yderligere stramninger af vægtafgiften på os svin, der insisterer på at køre i vores biler, til de er slidt op...
-
Så bliver mindste prisen på biler 15000 k ellers bliver de skrottet + eller - ?????
-
NNAARRJJJ. Der findes jo ingen nye biler med SJÆL. Det er altsammen nogle sjælløse transportmidler, som er udviklet i den samme vindtunnel. Og hvor er perspektivet? I Nigeria f.eks. har Shell efterladt nogle oliesumpe, som er så mættede med udstrømmende råolie, at lokale kan destillere på primitiv vis uden sikkerhed, og hele den nedre del af Niger-floden er DØD! Ingen fisk, ingen fugle - hvordan mon det sammenlignes med at nogle få kører rundt i gamle biler? Og hvad med olieudstrømningen i Den Mexicanske GolF? Hvor mange gamle biler - og der er jo ikke kun tale om vore elskede T3´ere, men også div. amerikanerbiler, Jaguarer, Porscher og utallige andre klassikere, er i fare her? Populistiske politikere kan finde på hvad som helst! :evil: ... I ØVRIGT er det jo ikke imponerende, at nye biler med djævlens vold og magt kun lige kan klare et forbrug på et sted i tyverne pr. l. i en bil uden plads, når vores gamle 1,5 ton tunge T3-bus med plads til det hele kører 13 km på en l. diesel. Og gamle Golf diesel, som jo altid har været kendt for at køre omkring 18 km/l. Og Citroen BX, Visa osv. AAARRRGGGHHH!!!
-
Det lyder meget som "vi alene vide hvad der tjener den gemene hob bedst" !
Ministerbilerne sviner ligeså meget og forbruger endnu mere end adskillige af vores T3-ere.
Det bliver en glædens dag når vores folkekære politikere får udviklingen bombet tilbage til hestevognenes tid.
Til den tid tror jeg, jeg vil erhverve mig et par stykker af de gamle,nu lukkede, Priviligerede Kroer, med hestestalde, soverum til kuskene, og masser øl- og brændevinsudskænkning !
Mvh. KH.
-
Citat:
"Han henviser til, at der kører 300.000 biler, som er produceret før 1991, rundt på de danske veje i dag. Ifølge Nick Hækkerup forurener de lige så meget, som fire millioner nye biler ville gøre."
Er dette sandt?
Og hvis ikke, så skal det vel ikke stå uimodsagt?
-
Politikere har en sjælden evne til, at lukke øjnene for halvdelen af sandheden. En meget stor del af de omhandlede biler er registreret som veteraner, og de kører hverken hver eller hveranden dag. De, som jeg kender i veterankredse ruller en sjælden gang ud på vejene, men størstedelen af tiden står de ligesom min bag lås og slå. Det er pusse nusse objekter, der bliver puslet og plejet. Andelen af såkaldte brugsbiler, altså biler der er i daglig brug er kun en lille brøkdel af de tal, som de "kære" politikere fremturer med.
Sørgeligt, at man i den grad kan sidde bag tykke mure uden, at ville lytte til, hvad vælgerne har, at fremføre.