T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: biff efter 22. September 2010 kl: 22:12:55
-
Ja det er jo aldrig særlig sjovt at vente to en halv time på Falck..
Men synes det er endnu mindre sjovt at jeg ikke kan finde fejlen. Jeg kan ikke få noget strøm på pumpen, jeg har fulgt kablerne baglæns, bag luftfilterkassen sidder et stik hvor ledningerne fortsætter mod den relæboks til venstre i motorrummet, der sidder to nr. 53 relæer, jeg har byttet rundt på dem og prøvet med et nr. 53 fra sikringsboksen oppe foran, men jeg kan ikke få liv i noget strøm, hvad kan jeg have overset, nogen gode råd?
Rasmus
-
Har du plus på tændspolen?
Hinze
-
har du tjekket at der kommer strøm ud af bundstykket?
hvis der gør kan du følge strømmen derfra indtil den er væk!
du kan selvfølgelig os gå baglæns fra benzinpumpen ( men det er ik sådan man normalt fejlsøger ;) )
-
Har du plus på tændspolen?
Hinze
Ja jeg har plus på tændspolen.
@verner
jeg kan måle strøm på de to sorte ledninger som sidder i nummer 15 i bundstykket, er det virkelig måden at følge dem, de forsvinder sikkert hurtigt i et kaos af andre ledninger.
Rasmus
-
et lednings diagram er en stor hjælp :)
min ene vento mistede strøm til benzinpumpen under start, medmindre at man trykkede hårdt på nøglen!!
derfor vil jeg bare være sikker på at der kommer strøm ud af bundstykket :)
-
ja ledningsdiagrammer er garanteret en god hjælp og jeg har da også dele af det fra Haynes, men jeg synes sgu helt ærligt det er lidt svært at gennemskue komplet. Nå men jeg fandt da fejlen, det var den store ledning ovenpå starteren der var knækket, eller rettere sagt den var samlet med en kabelsko og der var den ene halvdel knækket af og nu ja er den samlet med en ny kabelsko i mangel af bedre, men det er nok ikke den mest holdbare løsning, så må finde på noget bedre og mere vandtæt i morgen.
Rasmus