T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Jens Flensborg efter 01. Oktober 2010 kl: 17:47:21
-
Hej allesammen
Her dagens billeder fra min garage ... jeg havde gang i vinkelsliber og i et blå savblad for at rense inde i det inderste ... og så kom der mindre huller og pladedelen over dækket er lidt løsnet på ca. 5 cm ... rusten har vundet sit, nu kommer mit modangreb.
Efter vinkelsliber og savblad fik den NOVEROX til rustomvandling.
Jeg er ikke helt så vild med at tænde på CO2 svejseværk i dette tilfælde, tænker mere på at give dem lidt vinkelsliber indefra behind panelen og så pensle SIKAFLEX som stabilisator på den løse del af pladekanten indvendig, det skulle holde i flere år.
Tja, og det nederste store hul under skjørten skyldes den gulfarvede glasuldisolering inde under panelen. Nu har jeg pillet det nederste glasuld ud inden jeg svejser et ny plade på dette hul ...
Skulle jeg falde over rustproblemer indvendig under panelen, så sker der alligevel noget med CO2 ... lad os se ...
Og det er en 1992 LLE ... en af de sidste ... det rammer os alle.
Jens
-
Puha.... det ser ikke godt ud, men vent bare til du piller sideskørtet af i venstre side, så er det hul du har fundet nu hurtig glemt igen.
Desværre kommer mange for sent igang med at pille det forbandede isolering ud af deres biler.
Tony
-
Den der isolering ...
Er den virkelig af betydning, når jeg kun sover i den på T3 Fyns træf og 2 andre gange om året rundt omkring i DK ... ????
---
Hvorfor er dette gule glasuld kommet ind, er det så vigtigt?
Jens
-
Det er kun en fordel at have isolering i bilen hvis man bruger kabinefyr, og iøvrigt bruger det meget.
Isoleringen som indeholder den opvarmede luft, må bare aldrig have kontakt med det altid koldere karosseri.
Selv om isoleringen ikke rører karosseriet, vil den varme luft blive til kondens på ydersiden af isoleringen,
og det kræver god ventilation at få det ud af hulrummene. Da det er svært at ventilere så meget at der ikke kommer vand,
bør der altid være huller i bunden af hulrummene så vandet kan komme ud, men vandet har været der og rusten starter.....
Stort set alle multivan og campere er isoleret af fabrikken, og 20 år efter kan du ved at kigge på især venstre vandrette samling på karossen,
sige om bilen er isoleret eller ikke. 20 år med fugt i hulrummene, fortæller dog noget om kvaliteten af vores T3
Men det fortæller også at mange multivan og campere ofte er mere rustne end de fleste standard T3ere, det er bare ofte skjult.
Smid isoleringen ud, og sæt dæmpningsplader på karosseriet inde i hulrummene, så er der ikke mere støj end når bilen er fyldt med isolering.
Tony
-
Venstre vandrette samling ...
die dunkle Seite der Macht ...
jeg er nok nød til at pille i det i den kommende tid, men ... så er det overstået
Jens
-
die dunkle seite.... ja, men der er kun en vej, her kan du se hvordan min så ud.
Udefra så det lidt uskyldigt ud, men men men...............
Tony
-
Idag fik jeg bagerste bænk og sidepanelen ved skydedøren ud af bussen. Jeg har fjernet glusuld under panelet og så fik den ellers stålbørste, støvsuger og rustvandling (NOVEROX) og imorgen svejser jeg nederst det store hul under skjørten ..
På inderkanten får den i morgen som stabilisator penslet SIKAFLEX, da der kun var to minimale huller. Det er kun nederste del der fejler noget, den er fuldstændig optæret under skjørten.
Det gule glassuld var meget brunfarvet nederst - ud med det...
Her 2 billeder fra hulrummet bagerst under vindueviskertanken til bagerste vindue ... æoge penslet med NOVEROX der nur bliver sort i en kemisk reaktion til imorgen ...
Jens