T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jbjerrum efter 03. Oktober 2010 kl: 21:48:00
-
Halløjtaler....
Kan man frit vælge imellem udstødning/forrør med muffe eller flangesamlinger...??
- og er der væsentlige forskelle/fordele ved det ene fremfor det andet...??
-
hva har du nu? der skal 2 yderligere beslag til den store (flange), de er ret dyre og fås kun hos VW, og hvis du skifter fra flange til muffe skruer man dem af og GEMMER dem. Rent støj er der ikke noget forskel, jeg har på hawaiibussen haft flange men skiftede om til muffe da jeg fik en (walker) meget billigt. Den er meget lydsvag......hvis man kan sige det om en JX..: ) iforhold til en Thansen........: (
-
Jeg har muffe nu - og fik den skøre idé, at det måske var lettere, at skifte fremover, hvis det var med flange...
Jeg synes, at det skramler noget deromme og fandt hos Kaefer en flex-muffe-ting, der kan skydes ind i systemet og måske reducere rumleriet.
http://kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.202.&size=large&id=8268
Har nogen erfaring med det...???
-
jeg mener at både poot og tony har sat flexrør på deres :)
de har dem i alle str. hos hovwdi, de laver dem selv i viborg i rustfri stål :)
-
jeg mener at både poot og tony har sat flexrør på deres :)
de har dem i alle str. hos hovwdi, de laver dem selv i viborg i rustfri stål :)
Hvis de er af rustrfrit stål kan de vel ikke svejses ind?
-
Jeg husker, at der var et modelskifte i juni 1989 ...
Udstødningspotten med muffe op til 1989 er smallere - min gamle Bluestar 1989 JX
Udstødningspotten til trekantflangen er breddere - min nuværende LLE fra 1992 med JX
Potterne er none kompatibel ... såfremt man ikke kommer igang med svejseværket
Jens
-
jeg mener at både poot og tony har sat flexrør på deres :)
de har dem i alle str. hos hovwdi, de laver dem selv i viborg i rustfri stål :)
Hvis de er af rustrfrit stål kan de vel ikke svejses ind?
jo det er intet problem med alm co2-svejser og alm tråd, svejsningen ruster bare, men det nemt nok at svejse i :)