T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: peterwings efter 04. Oktober 2010 kl: 23:46:24
-
Jeg ville høre om ikke der skulle være nogen som skulle have el-diagrammer til både en 1,6TD og en 2,1 MV indsprøjtning.
Grunden til det er at jeg er blevet lidt i tvivl om jeg skulle sælge min LLE, da jeg i grunden er meget glad for den. Jeg har derfor købt en 2,1 MV som jeg planlægger at lægge i, samt købt fælge til hende også.
Jeg håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe med dette.
Hilsen Peter
-
skal du ikke bare have hele ledningsnettet fra den lille sorte boks (den med relæ og sikring til bla forvarmning) og ud til motoren
-
Respekt for det Peter, de to runde stik i den sorte boks som Bos1 nævner bør vel kunne samles med ledningsnettet du har på MV'en; måske dieselfolket kan fortælle om de to runde stik også er på en diesel (jeg tror det).
Hinze
-
Jeg ved intet om T3er endnu så jeg håber at nogen kan hjælpe. Jeg er uddannet elektrikker, automatikteknikker og elevatorteknikker, så jeg har det nok nemmest med at læse el-diagrammer.
Jeg har været i kontakt med færselsstyrrelsen og med en synshal idag. Jeg er endnu ikke færdig, men når jeg ved noget ang. godkendelse mm skal jeg nok vende tilbage.
Og Hinze tak for respekten. Det har trods alt været en ønskebil i et stykke tid 8) . Den eller en Doka.
Planer er at få den 2,1 MVer i, mine Porsche cup2 fælge på. Jeg vil hen over sommeren se på andre bremser til hende også (forestiller mig bremser fra Porsche). Når ja så lige lidt sænkning. så hvis nogen ved om LLE er sænket fra starten, vil jeg gerne vide det. Evt kunne en venlig sjæl måske måle en standart bus højde til tagrenden. Jeg vil gerne have hende sænket ca 45 mm end det hun er nu.
Hilsen Peter
PS: Jeg mangler nogle stumper så jeg vender lige tilbage med en lille liste. Så håber jeg at i har det på laget :wink: .
-
da jeg (i et kort sindsforvirret sekund) ville bygge fra en DJ til en JX fik jeg af vide jeg bare skulle bruge motorledningsnettet fra en JX da de begge kører med de to runde stik et til baglygter og lign og et til motoren
og du vidst også bruge tanken fra en DJ eller en MV da den har større føderør
-
Ja den slipper jeg nok ikke for at skifte..... Håber på at kunne finde en god brugt som er tæt, så hvis der er en som har en til at ligge er jeg interesseret. Mangler vist nok også lambdasonden..
-
Hmmm, hvis du nu alligevel er i gang med myndighederne, tør jeg slet ikke nævne en subaru muligheden. Som vi talte om, vil en række 4 være klart det "letteste" efter min mening. http://2e-im.vw-bus.net/?cat=4
Hinze
-
Hej Peter , den er sænket 30mm. fra fabrik af , det med tanken vil jeg gerne sætte ? tegn ved , jeg køre med dieseltank på guld4en den har en 2E motor , med benzinpumpe fra en DJ , der er bare lavet lidt overgangsstykker , jeg syntes den får benzin nok , men der er måske noget jeg har overset ?.
hilsen poul
-
Hej Peter , den er sænket 30mm. fra fabrik af , det med tanken vil jeg gerne sætte ? tegn ved , jeg køre med dieseltank på guld4en den har en 2E motor , med benzinpumpe fra en DJ , der er bare lavet lidt overgangsstykker , jeg syntes den får benzin nok , men der er måske noget jeg har overset ?.
hilsen poul
det er vel fordi du altid har benzin nok i tanken 8)
-
Er det fordi en 2,1l wbx , når den får fuld hane , ikke får nok benzin med det tyndere diesel rør , den kan jo ved voldsomt brug komme helt ned på 7,5 km/ l :lol:
-
Jeg regnede også med at prøve dieseltanken til at starte med. Jeg snakkede længe med en der hedder Peter igår fra færdelsstyrrelsen. Ifølge ham risikere jeg ikke at kunne få den godkendt hvis ikke jeg køre til syn med en orginal motor. Der har noget at gøre med krav til udstødningsgasserne. Hvis jeg lægger en motor i fra eks. Audi (ville helst have lagt den motor i Hinze) skal jeg kunne dokumentere at overholder alle de krav som en f.esk en MV. Den synshal jeg var i ikke meget for min ide, så jeg bliver nød til at kigge efter en anden synshal som er mere venlig stillet over for det. Jeg gider ikke bøvl til syn første gang, og måske risikere at skulle lægge en diesel i igen..... Så må jeg vel kigge efter en 2,2 Subaru motor til den senere.