T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kruse efter 21. November 2006 kl: 19:23:37
-
Min cirkulationspumpe til varmen i kabinen kører konstant - også efter at jeg har slukket for tændingen. Der må vel sidde en kontakt/termostat der tænder-slukker pumpen - men hvor? - der sidder jo en del 'følere' i f m kølerslangesystemet. wink
-
har du en oversigt fra en værkstedshåndbog, så er det den der åbner/lukker ved 104C
-
det er en af de to følere som sidder under LDA dåsen på topstykket! Det er vel føleren som er istykker og kortslutter eller også er motoren for varm hele tiden - men det må du lige kunne mærke! eller bruge et stege-termometre for at kontrollere hvor varmt vandet er? Hvad siger føleren i instrumentbrættet?
-
Bare lige for en ordens skyld: Den pumpe har ikke til formål at varme kabinen. Den er tilsluttet permanent + og får stel over termoføleren, som allerede beskrevet. Formålet er, at den, når motoren er slukket (og vandpumpen dermed inaktiv) skal sikre fortsat cirkulation i motoren, så der ikke opstår "Hitztstau" - varmeophobning, hedder det vel - i det ømfindtlige topstykke.
-
Hmm jeg har aldrig hørt min køre.. men den kan køre rundt fandt jeg ud af ved et uheld da jeg rodede med ledningerne i sommers...
Så min føler må være defekt så? Eller og så er min motor aldrig over 104 grader? :roll:
-
Tak gutter, jeres svar hjælper mig en hel del videre - selvom jeg ikke ved hvad en LDA-dåse er ???
Og jeg har ikke en værkstedbog over T3erens ædlere dele - hvor kan jeg købe den ??
Men formentlig ER min motor for varm - for det er 'nyt' at jeg begynder at høre den pumpe. Termometret i instrumentbrædtet viser dog kun normal temperatur - og pumpen slukker igen når motoren har været slukket et stykke tid - hvor længe, har jeg ikke målt.
Og jeg har ikke målt kølevandstemperaturen - jeg har ikke et termometer der kan måle så højt, men vil se at finde et.
Jeg vil også prøve at finde termostatføleren der styrer pumpen - ved at afmontere kabler til følere på skift til jeg hitter den rigtige.
Kølersystemet er også begyndt at bruge vand !
Jævnligt skal jeg fylde beholderen bag nummerplade-klappen op, men jeg ikke se hvor utætheden er. Alle slanger ser OK ud - og intet drypperi under bilen - hverken for eller bag!
Håber på flere gode idéer fra jer
wink Kruse
-
toppakning er formentlig gået sig en tur! eller se bag på topstykket der hvor der en studs den kan godt lække vand og man kan ikke se det.
-
Til Kruse.
Har du set, når man lige kommer indpå T3nettet,så er der i venstre side, en linie der hedder, du har X nye meddelelser.
Bare lige en kontrol af at du har opdaget den,der er nemlig post til dig.
Kurt