T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: dokajønne efter 16. Oktober 2010 kl: 11:02:15
-
Hvor skal man placere sådan en svend?
under klapbænken, under sædet? i motorrummetmmet?
Jeg tror at jeg vil recirkulere luften i kabinen på trods af kondensfaren.....medmindre at selve fyret skal sidde ude i motorrummet....
Er der nogen der har billeder, links eller erfaringer. Jeg starter fra 0 da jeg aldrig har set et fyr monteret i en bil.
-
Havde vi ikke engang en manual i biblioteket?
-
Jeg tror at jeg vil recirkulere luften i kabinen på trods af kondensfaren.....
Så tror jeg hurtigt du får iltmangel.
-
så tæt er vognen vel næppe.......alligevel er jeg meget i tvivl
I min bog er det rigtige at tage luft udefra, men det koster jo noget effekt når det fryser 10grader og blæseren må også skulle arbejde hårdere når der kun bliver blæst luft ind i kabinen (ikke at jeg er bange for at vinduerne popper ud, men alligevel....
...jeg mener at fyret er monteret med recirkulation ab fabrik.
-
Den letteste og bedste placering er under bagsædet, og med recirkulation. Ingen problemer i det :!:
Sådan er det monteret i mange biler, uden at føreren dejser om under kørslen.. :wink: ..indsugningsluften til selve forbrændingen tages jo udefra.
Tony
-
og kontrolenheden? op i instrumentbordet, eller kan den sidde i sidebeklædningen modsat skydedøren?.....er der tempføler i den
-
Hvad har du af styreenheder ? selve styrerelæet sidder jo tæt på fyret, men andre styreenheder som timer eller rumføler
kan du sætte hvor du har lyst, det er kun et spørgsmål om længden på ledningerne.
Tony
-
Jeg har en timer, jeg tænkte at hvis den også fungerede som rumføler ville det være dumt at sætte den for tæt på udblæsningen. Hvis den bare er timer tror jeg at den kommer bag i kassen
-
Hej Alle,
Vdr Eberspracher, jeg har en B1L på min Syncro, som kun varme op når bilens motor er i gang? Batterierne er fuld op og i gode stand...Any help? :(
-
prøv at kigge i biblioteket her på t3nettet, der ligger en del dokumenter, måske også et ledningsnet til dit fyr, for det lyder som et strøm problem du har, måske har det altid virket på den måde, men så må du i gang med lodkolbe og ledninger :)
-
Tak Verner, jeg kigger i biblioteket. Den er lidt sjovt, da blæser og pumpen går i gang og det hele, men den kun varme når motoren er i gang. Håber ikke jeg skal laver alt for meget rewiring.
-
Da jeg i sin tid indbyggede min kabinevarmer (cirkulering af luften) placerede jeg den under bagsædet - der skal laves et par huller i bunden. Hvis du kontakter porteren herinde, så har han en fin billedserie af det. Jeg skal sige, at jeg også i den forbindelse monterede ekstra 12V batteri, og fødte min ebserspacher den vej - kombineret med en styring af ladning (primær batteri er bilens og sekundær er til eberspacheren). På den måde tapper bilvarmeren ikke startbatteriet.
Du kan også se følgende på youtube - hvordan indbygning sker "live": https://www.youtube.com/watch?v=7RpFZ3vpIs4
Porterens billeder og videoen fik mig igennem - jeg lavede det over flere dage, men tror jeg samlet brugte 8 timer på det (jeg var mest bekymret for hullerne i bunden, men det viste sig at være uden problemer - dog med respekt for at det skulle placeres korrekt). Min største udfordring var (nu må der gerne grines lidt) var at min bus er benzin, og mit fyr var diesel samt fra lastbil (og dermed 24 volt), så jeg skulle håndtere en ekstra tank til disel samt in 12 til 24volt converter.
Happy hunting - mine børn er glade for varmeren (det er jeg nu også selv) - næste projekt bliver dog en bilvarmer, som gør ind over kølevæsken.
-
Tak Gungho,
Vild du klarede din Benzin/Diesel 24V udfordring! Jeg kontakter porteren vdr billede. Jeg har i forvejen et ekstra batteri kun varmeren (og eventuelt køleskabet mens man kører)
Tænke at måske glødelampen ind i varmeren er ikke i god stand, og kun bliver varmt nok når bilen er i gang og give eksta strøm?
Jeg går i gang.