T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 16. Oktober 2010 kl: 20:05:24
-
jeg er ved at få fingrene i en knallert af overstående model men jeg mangler svar på 2 spørgsmål inden jeg slår til
den kommer fra holland så kan den overhovedet få lov til at kører i dk
modellen er solgt fra ny i dk i starten af 90erne men denne er som sagt fra holland
hvor kan man købe dele til sådan en
-
Nej. Den skal have et DK nummer (standardtypegodkendelse) er jeg desværre ret sikker på.
-
også hvis modellen har været solgt i dk
-
Hvis den er typegodkendt i EU som knallert/scooter 45 ell. 30km/t er den ok i DK. Så hvis samme model er solgt i DK skulle der ikke være nogen problemer. Det eneste du skal være opmærksom på er typegodkendelsen.
-
Det er da ellers en raffi udgave. Hvad årgang er den?
Motorene skulle vist i "gl dage" have et TUM banket i? var vist nok et godkendelsesnummer i DK.
Hinze
-
Det lyder rigtigt, Hinze, og mon ikke det var i forbindelse med plomberingen ? (De berømte små neddroslinger, som datidens unge gjorde alverdens krumspring for, at få fjernet igen )
-
den er en årg 91-92
men jeg er gået lidt væk fra den igen for efter at have læst lidt om at hente en knallert i udlandet er jeg nået til at det vidst ikke rigtig kan lade sig gøre
og så er den umulig at finde stumper til herhjemme
men er det ikke også noget med at knallerter fra start 80er og op til slut 90erne kun måtte have 2 gear eller er det mig der husker helt forkert
-
den er en årg 91-92
men jeg er gået lidt væk fra den igen for efter at have læst lidt om at hente en knallert i udlandet er jeg nået til at det vidst ikke rigtig kan lade sig gøre
og så er den umulig at finde stumper til herhjemme
men er det ikke også noget med at knallerter fra start 80er og op til slut 90erne kun måtte have 2 gear eller er det mig der husker helt forkert
ja det er rigtigt, kan ik huske hvornår de lavede reglerne om,men vist først efter 98 hvor jeg fik kørekort og så interessede det mig ik så meget mere ;)
-
jo, kan godt huske at man kun kunne få en Yamaha sting 2 gear, når man sukkede efter en sej 4 gears dx'er.
Hinze
-
kiggede nemlig på yamaha fs1 dengang og den kunne kun fås som 2 gear i dk men i sverige kunne man få den sammen model bare som 4 gears
så jeg må huske forkert omkring at man har kunne få den honda herhjemme dengang