T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: chewie efter 25. Oktober 2010 kl: 21:54:54
-
Kan en lysende olielampe og en motor, som føles som om den kun går på 2 eller 3 cylindre have en sammenhæng? Eller er det mere sandsynligt, at det er to forskellige problemstillinger? Måske er hele maskineriet bare helt kaput?
Motoren er en 2,1 DJ i Syncro
Mattias
-
Det er svært at sige....
Har du mulighed for at måle olietryk og kompression ?
Hvis de 2 ting er i orden er det nok ikke så alvorligt.
Tjek evt. om de 2 olietrykssensorer virker.
-
JA! Det kan sagtens have en sammenhæng, hvis motoren har kørt uden olietryk. Den vil uvægerligt smadre lejer før eller siden, hvis den ikke smører, og SÅ går det stærkt. Alt fra revne stempler og cylindre til knækkede plejlstænger og hul i blokken.
Er der korrekt oliemængde på ? Er du hundrede procent sikker på, om følerne fungerer som de skal ?
Hvis du svarer ja til begge, er næste trin, at kontrollere oliepumpen. Her skal du have fat i en manual, men måske overveje, om hele motoren skal adskilles og renoveres ?
-
Hele historien er, at jeg har købt en syncro - ubeset, men meget billigt. Bilen er i god stand, bortset fra motoren, så jeg er egentlig indstillet på at skifte hele motoren. Sælger lyder ikke som om han er expert i biler, så tænkte at han måske havde stillet fejl diagnose.
Uanset hvad kommer jeg jo ikke længere uden bilen, som skal hentes søndag...
Tak for svar.