T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: the-rabbit efter 28. Oktober 2010 kl: 22:12:08
-
Hej T3 fans. :)
Så lykkedes det! Endeligt er jeg blevet ejer af min første bus. En 1,6 TD fra 1987.
Jeg garanteret en masse spørgsmål undervejs, så derfor tænkte jeg, at jeg kunne oprette denne tråd, og stille spørgsmål deri, så I slipper for mange forskellige tråde fra mig. :)
Forresten skal der nok komme en update med lidt billeder og lidt mere information om bussen. :)
-
1. Sprøgsmål er allerede landet ;)
Min bus hylede fra starten fra kileremmen. Derfor købte jeg straks 2 nye remme fra Mekonomen til en 1987 Caravelle. Men da min bus har fået skiftet mor, er jeg i tvivl om hvorvidt der er forskel på remmene på årgangene?
Da jeg havde kørt lidt med den gamle rem sprang generator-remmen, og de to nye måtte på. Dem Mekonomen har solgt mig er hhv.
10x625mm Imellem Vandpumpe Generator
10x650mm Imellem Krumtap og Vandpumpe
Da jeg monterede remmene virker remmen imellem krumtappen og vandpumpen til at være vildt løs? Og liggende på ryggen i indkørslen kunne jeg ikke se nogen måde at stramme denne på. Har jeg fået den rigtige størrelse? - Hvis ikke, hvor lang skal den så være?
Den øverste rem, imellem vandpumpe og generator (625mm) kunne akkurat spændes nok op. Er det den rigtige størrelse jeg har fået fat på dér?
Håber I vil hjælpe mig lidt på vej med det første spørgsmål. :)
Mvh.
Emil
-
10x650(643) og 10x600 er de korrekte længder. Remmen mellem krumtap og vandpumpe strammes ved at adskille remhjulet på vandpumpen og tage mellemlægsskiver ud efter behov - præcis som på en gammel boble.
-
hej jeg fik min lavet om ved ting så jeg køre kun med en rem så kan jeg stramme et sted ved generator skal bare være stram når køleskabet er tænt men køre fint
hilsen villy (carlo11)
-
.... Og problemet blev løst. :) Tak for hjælpen..
2. Spørgsmål (Som er lidt småpinligt)
Springtlervæske.. Hvor er det nu lige man hælder det på? :)
-
Hahahahaha! Det var også mit problem, i venstre side under Chauffør motten, lige indenfor trinbrættet.
-
Ja , den ledte jeg sku' også efter første gang. ;-)
Tillykke med vognen forresten !
-
Haha! Fundet.. ;)
Tak for hjælpen endnu engang.
- Og tak! Jeg er ovenud tilfreds med den indtil videre. Jeg har fået kørt godt 1200 km i den allerede, og udover en hylende kilerem, som nu er skiftet, har den ikke slået et forkert slag siden jeg fik den. Den kører 11-12 km på literen ved blandet kørsel, og starter altid (endnu, 7,9,13). Selv på de første morgener med nattefrost. :)
Som lovet tidligere skal jeg nok snuppe nogle billeder af den, og skrive lidt om den, en dag jeg har lidt tid i overskud.
Emil
-
*UPDATE*
Nu tror jeg sgu det bliver alvorligt. :( Min T3 har fra starten brugt en smule kølervand. Men det sidste stykke tid er det blevet en del værre. Nu er det faktisk så slemt at jeg hælder 1½-2 L på hver gang jeg tanker ca.
Den bruger ikke specielt meget olie.
Det er en 1,6 TD (JX?)
Tyder det på et nyt topstykke eller toppakning? Eller kan det være andre ting.
Jeg kan ikke umiddelbart se bobler i ekspansionsbeholderen, men det kan godt virke som om der er en snert af oliefilm i dem. :(
Hjælp. Hvad gør jeg for at få afklaring? Og hvad med dele til sådan et projekt, hvis det værste viser sig at være sandt. Er de til at få?
-
Husk, når du leder efter bobler i kølevands beholderen, er den forreste du skal se på, og motoren skal være varm.
Brug en dags tid herinde på nogle søgninger om topstykke, så ved du sikkert svaret. (kunne sagt være æ top)
Kurt
-
KHSalvesen:
Tak. Jeg har siddet og læst en del om topstykke skift. Dog har jeg ikke kunne finde frem til et sted hvor man kan købe det. Men inden jeg kommer dertil, har jeg en kammerat som er mekaniker lærling, som har lovet at tage et kig på den.
- Så jeg håber ikke det er så slemt endda.
-
Det er ikke det slemmeste i verden. Et nyt koster ca 4000 i tyskland. (ebay, eller bare læse herinde en dag mere :-), ellers er der link samlingen herinde)
HUSK.: Pas på med at købe ?renoverede/brugte? topstykker. De er alle sammen lavet i alu, og betragtes som en sliddel med ca 100KKM i levetid.
Kurt
-
Bilen bliver mere og mere mærkelig.
- Men der er heldigvis en chance for jeg ikke skal skifte topstykke. Den drypper intet kølervand når den står, men så snart motoren kører drypper den ret kraftigt. Jeg har ikke mulighed til at komme ind under bilen lige nu, så fejlen må vente til engang efter jul med at blive afhjulpet.
HVIS det alligevel viser sig at topstykket er gået, når vi trykprøver kølersystemet. - Er dette så den rigtige ting at købe? Det skal siges at mit Tysk er ret dårligt :)
http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-VW-T3-1-6-TD-JX-/380161081208?pt=Autoteile_Zubeh%F6r&hash=item58835dbf78
Til sidst er der kommet et nyt spørgsmål til.
Der er 2 blæsere i min bil. En til kabinen bagi, og en til foran. Den til foran er pludseligt holdt op med at virke. I starten da jeg havde bilen drillede kontakten til "tempoet" på blæseren engang i mellem, så jeg håber at der bare skal en ny kontakt til.
Er det et problem der er set før? Under alle omstændigheder, er der så en herinde der tilfældigvis skulle have sådan en kontakt liggende, jeg kan købe? :)
Igen, tak for hjælpen.
Forresten. Jeg faldt lige over denne:
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T2-T3-Zylinderkopf-1-6-D-u-TD-Komplett-NEU-/250740677619?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a614f1bf3
Er det en fordel at købe et komplet, så man slipper for ventilslibning osv? :)
-
http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-VW-Bus-Transporter-T2-T3-1-6-D-TD-NEU-/380301110761?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item588bb66de9
-
Den med kontakten er hyppigt problem. Køb en ny, ellers står du med det samme problem om 2 måneder igen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Den med kontakten er hyppigt problem. Køb en ny, ellers står du med det samme problem om 2 måneder igen.
Mvh Jønne Ukendt
Fedt! :) - Så er det jo til at lave. Hvor får man fat i en ny? :)
-
Der findes vistnok lidt forskellige typer af de kontakter, men tror egentlig alle sammen kan bruges, det er jo bare en switch funktion. Er du helt i nød rykker du kontakten ud og kortslutter to ledninger der passer til det trin du vil ha.
Kommer du forbi Suldrup, kan jeg sikkert finde en brugt du må få.
Det er med kølevandsdryp er ikke heldigt, tænk på konsekvensen hvis "stedet" giver helt op.!
VH Kurt
-
Der findes vistnok lidt forskellige typer af de kontakter, men tror egentlig alle sammen kan bruges, det er jo bare en switch funktion. Er du helt i nød rykker du kontakten ud og kortslutter to ledninger der passer til det trin du vil ha.
Kommer du forbi Suldrup, kan jeg sikkert finde en brugt du må få.
Det er med kølevandsdryp er ikke heldigt, tænk på konsekvensen hvis "stedet" giver helt op.!
VH Kurt
Hej igen. :)
Jeg vil meget gerne betale dig for en kontakt hvis jeg kan få dig til at sende den? - jeg er fra Skagen så der er lidt langt til alting for mig. :)
Ang drypperiet har jeg fundet ud af, at det kommer fra den runde "ting" som jeg har markeret på dette billede:
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/257023_l.jpg)
Først troede jeg det var spændebåndet ved pilen, men efter at have sat et nyt rustfrit spændebånd på, kommer der stadig kølervæske ud deromkring. Umildbart tror jeg der er en revne i tingesten.
Men fortæl mig lige hvad den cylinder-agtige ting er. Termostathus?
Igen, tak for hjælpen. Undskyld min uvidenhed indenfor denne verden. Det er min første bil, og har indtil nu kun kørt, og skruet motorcykel.
Mvh.
Emil
EDIT:
Forresten er billedet lånt på nettet. :) Det er ikke af min bil.
-
Den cylinderagtige ting er en elektrisk vandpumpe som cirkulerer vandet væk fra topstykket efter at motoren er slukket,
når kølevandet vel at mærke er over en given temperatur. Hvad spændebånd angår er de originale med de 2 flaps de
bedste. Andre kan have en anden mening, men de tar fejl 8)
Mvh Jønne Ukendt
-
Den cylinderagtige ting er en elektrisk vandpumpe som cirkulerer vandet væk fra topstykket efter at motoren er slukket,
når kølevandet vel at mærke er over en given temperatur. Hvad spændebånd angår er de originale med de 2 flaps de
bedste. Andre kan have en anden mening, men de tar fejl 8)
Mvh Jønne Ukendt
Okay.. Det ser ud til at vandet kommer derfra. Kan der være kommet en revne eller noget i den? Jeg har spændt 2 rustfri spændebånd omkring, og den er stadig ikke tæt. Jeg har kun haft kort tid til at se på det, men det ser altså ud som om at vandet kommer fra elpumpen.
-
Jeg har samme problem, idag tog jeg slangerne af og satte en prop i hver. Jeg ved at den ikke skal bruges i denne istid. Jeg skal en ny på. Man kan ikke reppe den gamle. Hertil morgen tap løb vandet ud.
-
Det er muligt at fjerne pumpen og proppe slangerne til (eller sætte dem sammen)
-
Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med dette problem. Har du nogen idé om hvor man skaffer en ny af disse? :)
-
Prøv at spørge TONY. Det har været lagervare.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jeg har skrevet TONY en PM. Håber han ved mere om sagen. :)
Stadig ingen der vil af med en 0-1-2-3 blæser kontakt? :)
-
Hovwdiaudi har den stadig til 1900,- lidt billigere end VW. :shock:
I Tyskland er de en del billigere, vist omkring en tusse.
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=965064001&Group=17327
Jeg har en helt ny liggende som jeg vil sælge for 750,-
Jeg tror ikke jeg har flere brugte, men kan se efter i morgen hvis det er aktuelt.
Tony
-
Hej ville da gerne lige benytte tråden til et hurtigt spørgsmål om min egeen bil som er magen til hvis det tillades. En herre sagde at man skulle kigge på den forreste kølvandsbeholder er vi enige om det er i motorrummet den sidder.
et tillægs spørgsmål det viker som om der sidder 2 beholder under bilen, en i hver side umiddelbart bag adskillesen mellem kabine og varerum. er der nogen der har en forklaring på disse to beholder.
Med venlig hilsen Rasmus Andersen
-
Den forreste kølevandsbeholder, som sidder i motorrummet er trykekspansionsbeholderen, den deltager aktivt i kølesystemet. Den bag nummerpladen er bare en lagerbeholder for ikke at løbe tør for 7 dråber vand.
Hvis du mener de to der sidder oppe i hjulkasserne hører de til tanken, og giver brændstoffet mulighed for at udvide sig. (syntes bare ikke det kan blive bag adskillelsen.) (er det tilfældigvis en camper?)
VH Kurt
-
Jeg har samme problem, idag tog jeg slangerne af og satte en prop i hver. Jeg ved at den ikke skal bruges i denne istid. Jeg skal en ny på. Man kan ikke reppe den gamle. Hertil morgen tap løb vandet ud.
Var der ikke engang noget oppe om dette, konklusionen var at der skulle være gennemløb i de slanger??
Kurt
-
Hej igen. :)
Jeg vil meget gerne betale dig for en kontakt hvis jeg kan få dig til at sende den? - jeg er fra Skagen så der er lidt langt til alting for mig. :)
Skal det være NU, eller kan det vente, til 30-31, for der tager tøsen til Skagen og kan have den med!
Ellers koster det en god øl i porto, når engang vi mødes :wink: Og jeg skal så bruge en adresse.
VH Kurt
-
Jeg har samme problem, idag tog jeg slangerne af og satte en prop i hver. Jeg ved at den ikke skal bruges i denne istid. Jeg skal en ny på. Man kan ikke reppe den gamle. Hertil morgen tap løb vandet ud.
Var der ikke engang noget oppe om dette, konklusionen var at der skulle være gennemløb i de slanger??
Kurt
jeg kan ik huske hvad det endte med, men jeg ville sætte dem sammen, da der ellers ikke er mulighed for at for luften ud!
-
Hej igen. :)
Jeg vil meget gerne betale dig for en kontakt hvis jeg kan få dig til at sende den? - jeg er fra Skagen så der er lidt langt til alting for mig. :)
Skal det være NU, eller kan det vente, til 30-31, for der tager tøsen til Skagen og kan have den med!
Ellers koster det en god øl i porto, når engang vi mødes :wink: Og jeg skal så bruge en adresse.
VH Kurt
Det kan sagtens vente til nytår. :) - Og tak!
-
Så er der lidt nyheder. :)
TONY har solgt mig en sprit ny el-pumpe han havde liggende. - Den skulle gerne komme med posten imellem jul og nytår. :)
KHSalvesen og jeg har, indtil nu, en halv aftale om en kontakt som "rejser" med datteren til Skagen tæt på nytårsaften. :)
- Hvor er det her dog et herligt sted! :) Mange tak for venligheden allesammen!
God jul.
Mvh.
Emil Hansen
-
*UPDATE*
Et stykke rør er monteret i stedet for el-pumpen indtil TONY's kommer. Den er tæt, og kørbar igen. :)
Men der er alligevel kommet nye problemer til. :( I dag prøvede jeg tricket med at "kortslutte" kontakten. Dog virker det ikke.
Når jeg kortslutter kontakten kan man høre den bagerste blæser går ned i tempo, og med tydelig forskel på 1, 2 og 3. . - Men blæseren foran starter ikke.
Sidder blæseren fast, eller hvad kan det skyldes? Den må jo bruge noget strøm eftersom den bagerste blæser "taber pusten" når den startes.
God jul. :)
Emil
-
Ja, den kan sagtens have sat sig fast. Kulden er ikke af det gode, og slet ikke hvis lejerne i blæseren er udtørrede. Så skal der noget mere knald på for, at slæbe den i gang ( og det vil du slet ikke byde de øvrige forbrugere i ledningsnettet, vel ?! ) så enten: Blæseren frakobles bilens ledningsnet og tilføres f.eks. 24 volt et øjeblik, eller du skiller den halve bil ad, og skifter blæseren.
Surt, men så`n er det.
-
Ja, den kan sagtens have sat sig fast. Kulden er ikke af det gode, og slet ikke hvis lejerne i blæseren er udtørrede. Så skal der noget mere knald på for, at slæbe den i gang ( og det vil du slet ikke byde de øvrige forbrugere i ledningsnettet, vel ?! ) så enten: Blæseren frakobles bilens ledningsnet og tilføres f.eks. 24 volt et øjeblik, eller du skiller den halve bil ad, og skifter blæseren.
Surt, men så`n er det.
Okay. :( Hvordan er er det med et 24 volts "chok"?
- Jeg skal godt nok til at læse til Maskinmester, men jeg kan ikke overskue ledningsdiagrammet. Ved du hvor det er lettest at finde to ledninger til blæseren at tilslutte 24 volt?Og er det et lastbils batteri direkte på blæseren, eller hvad bruger man?
Danm. Gider ikke til at rykke hele bilen fra hinanden. :(
-
- Jeg skal godt nok til at læse til Maskinmester, men jeg kan ikke overskue ledningsdiagrammet
En mistanke jeg længe har haft om maskinmestre er hermed bekræftet :D :D :D
Spøg til side
Jeg bryder mig virkeligt ikke om unødvendigt arbejde, og er der et sted en smutvej er jeg den første til at tage den. På trods af dette har livet alligevel lært mig at nogen gange er den letteste vej den tilsyneladende mest besværlige:
Køb en ny blæser, sæt en lørdag af til projektet og skil hele lortet ad. På bundlinien er det det nemmeste
-
- Jeg skal godt nok til at læse til Maskinmester, men jeg kan ikke overskue ledningsdiagrammet
En mistanke jeg længe har haft om maskinmestre er hermed bekræftet :D :D :D
Spøg til side
Jeg bryder mig virkeligt ikke om unødvendigt arbejde, og er der et sted en smutvej er jeg den første til at tage den. På trods af dette har livet alligevel lært mig at nogen gange er den letteste vej den tilsyneladende mest besværlige:
Køb en ny blæser, sæt en lørdag af til projektet og skil hele lortet ad. På bundlinien er det det nemmeste
Haha! ;) Sjov, sjovt.. ;)
Jeg er jo ikke begyndt på selve uddannelsen endnu.
Men ja, du har nok ret.. Er nye blæsere til at skaffe?
Emil :)
-
Mu har jeg aldrig været inde bagved instrumentbrættet, så jeg har ingen idé om hvordan sådan en blæser ser ud.
Er dette den rigtige del? Eller er der en der kan komme med et tysk stikord eller endnu bedre et link? :)
http://cgi.ebay.de/Geblase-Geblasemotor-Heizungsgeblase-VW-Bus-T3-NEU-/200499320303?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eaeb0d5ef
Mvh
Emil
-
Også her kan Hovwdi levere, jeg kender dog ikke kvaliteten.
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=819215001&Group=17328
Det problematiske i udskiftningen er at denne blæser sidder inde i et større og forseglet blæserhus,
der sidder inde bag instrumentbordet som skal helt af for at komme til........ :?
En hel dags hygge skal det nok give...... håber du kan stå inde i varmen med det.
under processen skal du bare hele tiden gentage for dig selv : så så, tag det nu roligt, det bliver dejligt når den virker igen. :lol:
Tony
-
ÅH NEJ!!! Min lillebror lånte bussen i dag, da han tidligere på dagen flækkede bundkaret på sin Golf 4 GTI.
Da han kommer hjem, kommer han ind i stuen med gearstangen i hånden. - Den er knækket. Hold da kæft, det er ikke vores tid lige nu. :(
Jeg har været ude at se lidt på det, men da det er mørkt er det ikke lige til at gennemskue. Gearsaearstangen er knækket lige over fjæder-mekanismen som hoder gearstangen oppe (5-trins).
Hvordan får jeg stumpen af? jeg var nede under bilen for at se. Umildbart ser det ud til at vi der sidder en tværgående bolt oppe bag reservehjulet som linker gearstangen til resten af link-systemet.
- Har jeg ret, eller hvordan får jeg stumpen op?
Jeg regner med at lave en ny gearstang på arbejdet her i juleferien. Man kan vel lave en rustfri rundjern så den holder fremover.
Håber på en kommentar eller to.
Mvh.
En fustreret ung mand:P
-
Også her kan Hovwdi levere, jeg kender dog ikke kvaliteten.
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=819215001&Group=17328
Det problematiske i udskiftningen er at denne blæser sidder inde i et større og forseglet blæserhus,
der sidder inde bag instrumentbordet som skal helt af for at komme til........ :?
En hel dags hygge skal det nok give...... håber du kan stå inde i varmen med det.
under processen skal du bare hele tiden gentage for dig selv : så så, tag det nu roligt, det bliver dejligt når den virker igen. :lol:
Tony
Nej, jeg har ingen mulighed for at stå inde, desværre. :( så jeg regner med det bliver en lang, og ikke mindst kold dag her i ferien. :(
Når du siger at blæserhuset er forseglet, betyder det? At man skal splitte det halvt ad for at komme ind til blæsermotoren?
Jeg må bare væbne mig med lidt god tålmodighed (hvilket jeg håber at kunne finde frem), og få sagerne repereret.
Igen, mange tak for hjælpen. Der er akkurat lige dukket endnu et problem op. :(
Mvh.
Emil
-
Det 2-delte blæserhus er delvis smeltet/limet sammen og skal skilles ad med forsigtighed.
Der sidder også er par metalclips og holder det sammen.
Mht. gearstangen : den er sikkert knækket lige over den metalring som holder en fjeder ned mod kuglebøsningen,
ringen sidder med en lille skrue i siden, og skal af for at stumpen kan komme neden ud.
Den tværgående bolt du omtaler, skal bare skrues af for at du kan skille det ad.
Pas på ikke at miste de 2 små nylonbøsninger som sidder i den lange skiftestang, og som bolten går igennem.
Bare hold humøret oppe, det er meget lettere end problemet med blæseren..... :wink:
Tony
-
I backmobilen kørte jeg et helt år, hvor det var nødvendigt at give et godt dask, ovenpå instrument bordet, for at få den igang.
Heldigvis kan man ikke gøre noget galt ved at lege med ledningerne bag på kontakten, de er jo beregnet til at kortslutte inde i kontakten.
Hvis ikke du allerede har fundet backmobilens tråd om blæserudskiftning, så find den og læs den. der er det gennemgået i detaljer. Det er et pille arbejde og lidt langstrakt, men på ingen måde umuligt. Du er velkommen til at ringe, hvis du har spørgsmål.
Og Ja, tøsen er underettet om hun skal være kontaktpunkt:-)
VH Kurt
-
Blæsermotoren er sikkert kørt fast i lejerne. Var min også for en uges tid siden.. Operationen er ikke umulig, tog mig en søndag eftermiddag inklusiv lidt andre sysler nu instrumentbordet var ude alligevel... Det er kun noget lort hvis du ikke giver dig tid til det...
-
Hej igen, allesammen! - Og først, glædelig jul. :)
Tusind tak for hjælpen. Jeg vil ud og tage gearstangen neden ud i dag. Det lyder jo til at være til at finde ud af.
Jeg har lige bestilt en ny blæsermotor på howdiaudi, og regner med at låne en kollegas hal at stå i. Så må vi se om det ikke kan lade sig gøre at skifte den.
KHSalvesen - Jeg leder lige efter den tråd du snakker om. Den vil sikkert være en stor hjælp.
Jeg har lige købt en el-pumpe af TONY, og det lyder til han måske også har en gearstang. Så jeg skal lige finde ud af hvordan bunden af min ser ud i dag. Så satser jeg på den er til at få fat i. :)
Mvh.
Emil
-
*UPDATE*
ATT: TONT
Så er gearstangen kommet af. Der gik lidt tid, ovenpå julefrokoster byture osv. :)
Som du (TONY) tidligere beskrev er det en model med en "gaffel" i enden, og en fjedermekanisme på siden.
Jeg har taget et par billeder:
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/257097_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/257098_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/257099_l.jpg)
Er det sådan en (TONY) du har liggende, og som jeg kunne få lov at købe? :)
Mvh.
Emil
-
Jeg har en liggende som ryger afsted i morgen. Gem alle smådelene så du ikke skal ofre et rep-sæt til 700,- oveni.
Gem også plast-delene som sidder på det nederste stykke af gearstangen, de ser ok ud og mangles på den jeg har.
Evt. rep-sæt er her : http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=798215003&Group=17327
Tony
-
*UPDATE*
Så er vi kørende igen! Mange tak til TONY for lyn-hjælp med ny gearstang og el-pumpe. :)
Bilen har været ude at køre en del i dag, og er både tæt, og med et gearsystem som går let, som aldrig før. - For rensede, og smurte hele linksystemet op, da jeg alligevel var i gang..
Næste trin er den nye blæser, som er bestilt fra hovwdiaudi.dk, og en ny blæserkontakt.
Til sidst skal bilen have et service og have fundet hvorfra den lækker diesel. Så er den tip-top igen. :)
Tak for hjælpen til alle!
Mvh.
Emil.
-
Med hensyn til diesel-spildet, så prøv at kigge lidt på indsprøjtnings-dyserne, hvis jeg husker rigtigt så sveder den ene lidt...
-
Med hensyn til diesel-spildet, så prøv at kigge lidt på indsprøjtnings-dyserne, hvis jeg husker rigtigt så sveder den ene lidt...
Okay. - Det skal jeg lige se efter.
Dog syntes jeg at drypperiet kommer fra fronten af bilen. I nærheden af tanken.
Man tak for tippet ;)
Emil
-
Ja så er det sgu nok ikke en dyse... Måske jeg husker forkert, det er sket før... :?
-
Så er der lidt nyheder. :)
TONY har solgt mig en sprit ny el-pumpe han havde liggende. - Den skulle gerne komme med posten imellem jul og nytår. :)
KHSalvesen og jeg har, indtil nu, en halv aftale om en kontakt som "rejser" med datteren til Skagen tæt på nytårsaften. :)
- Hvor er det her dog et herligt sted! :) Mange tak for venligheden allesammen!
God jul.
Mvh.
Emil Hansen
Kontakten er på Bakkedraget 6 i skagen.
VH og Godt nytår.
Kurt