T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Hinze efter 30. Oktober 2010 kl: 18:32:08
-
Når man er udstyret med en grav i garagen og lofthøjden ikke er det store, har jeg længe gået og fintænkt over en brugbar løsning.
Her er så en hjemmefikset motorportalkran; så kan jeg sænke motor ned i graven, skubbe vognen frem og hæve motor op igen til gulvhøjde.
Hinze
-
Hej , det ser fint ud , men den motor skal du da bare lade ligge i graven ( altså dieselgraven ) :lol: .
hilsen poul
-
Godt at se lidt hjemmesløjd, man skal jo praktisk med en T3.
Er det Jazzbussen indefra? Ser fin ud.
-
(Lille tråd-hijack :-))
Jeg har tænkt over en "ting" jeg mangler, netop til samme procedure. Jeg har flere gange set "tingen" i brug under motorskift, men ved ikke hvad den hedder og kan derfor ikke anskaffe en selv. "tingen" minder om et t-stykke der forbinder motorkranen samt de to motorløftepunkter, og er udført med en gevindspindel, så det er muligt at flytte kranens løftepunkt liniært mellem de to motorløftepunkter. Jeg bilder mig ind at sådan en "ting" ville være godt til at liste en blok ind over højgearsakslen, men hvad hedder sådan en "ting", nogen der ved det?
-
<rettet>
-
Er det ikke bare en talje?
-
(Lille tråd-hijack :-))
Jeg har tænkt over en "ting" jeg mangler, netop til samme procedure. Jeg har flere gange set "tingen" i brug under motorskift, men ved ikke hvad den hedder og kan derfor ikke anskaffe en selv. "tingen" minder om et t-stykke der forbinder motorkranen samt de to motorløftepunkter, og er udført med en gevindspindel, så det er muligt at flytte kranens løftepunkt liniært mellem de to motorløftepunkter. Jeg bilder mig ind at sådan en "ting" ville være godt til at liste en blok ind over højgearsakslen, men hvad hedder sådan en "ting", nogen der ved det?
det må være noget løbekat lignende, men du mener vel egentlig i retning for/bag, hvis du tænker på montering af motor på højgearaksel?
Hinze
-
Godt at se lidt hjemmesløjd, man skal jo praktisk med en T3.
Er det Jazzbussen indefra? Ser fin ud.
yeps, der er tidligere jazzbus; nu omdøbt til HinzeBussen :P
Hinze
-
Jeg har fundet ud af det engelske navn: load balancer , og de koster bare ikke penge, se eks. http://www.quaware.com/AZATE-23596.html
Men forsendelsen koster en krig, de må kunne fåes herhjemme.
-
http://www.ajengros.dk/shop/motorophaeng-til-vaerkstedskran-427p.html
-
http://cgi.ebay.de/Positionierer-Balancer-Werkstattkran-Motor-450kg-/370326544462?pt=Hebe_Hydrauliktechnik&hash=item56392ea04e
Fast pris 22 Euro og 16 euro forsendelse = 290 Kr..... så den danske
forhandler er jo typisk 3 gange så dyr. Derfor vi ikke handler her i
landet mere... men det kan de gribbe ikke få ind i hovedet ha ha....
Leif
-
Hmmm, og derfor forsvinder danske arbejdspladser i højt tempo..... Desværre... Det er en ond cirkel, jo mere det strammer, jo mere køber vi i udlandet, og jo mere..... Gør det også selv......
-
danske Compac laver den os, jeg mener jeg gav 300kr for min da den var på kampagne og det er den igen, kan bare ik lige finde tilbudet :roll:
http://www.compac.dk/pic/Brochure%20DK/DK7%20-%20CC.pdf
-
http://www.ajengros.dk/shop/motorophaeng-til-vaerkstedskran-427p.html
prøvede den fra AJ , tror sq den var lavet af kogt pasta . først drejede håndtaget af spindlen , ned og bytte til nyt og hænge en ford v6 i den . så vred den bare spindlen i smadder
så den er ikke anbefalelses værdig
sidste værksted jeg arbejdede på havde vi den fra Compac , den kan tåle at blive brugt