T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ottokrog efter 07. November 2010 kl: 22:46:40
-
Da jeg skiftede toppakninger spændte jeg de to bolte der holder vippearmene til ventilerne alt for hårdt.
Det resulterede i at skruerne skruede over, og vippearmen faldt helt ud, og knækkede holderen. Se det sørgelige resultat på det nederste billede.
Det var en del værre at tandstangen havde smadret den hydrauliske ventil justering. Den lå og ploppede rundt nede i bunden af hullet.
Den havde lavet så meget ravage at jeg ikke kunne få den hydrauliske ventilløfter ud af hullet, da den havde smadret indersiden af hullet.
Så måtte jeg opfinde et redskab til at slibe hullet til. Se den på det øverste billede. Et stykke legetøj, som jeg pakkede ind i smergellærred og kørte rundt og rundt og rundt i et par timer, indtil jeg kunne få dyret ud, og sætte et nyt (gammelt) i igen.
Bilen kører igen, takket være Hinze's uovertræffelige egenskab som indpisker, autoophugger og supervisor i projektet.
-
Imponerende. Virkelig imponerende at en WBX kan køre roligt videre på den anden side cylindre :-.)
Godt du fik det lavet hurtigt - og RESPEKT for gåpåmodet.
Beklager jeg ikke havde delene liggende her.
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Altid lækkert at kunne give lidt vejledning der fører til succes. Et olieskift er det vel også blevet til, ik?
Hinze
-
Et olieskift blev glemt i jublen, men det er nok en god ide, specielt da jeg aldrig fandt låseringen. Den må være plumpet ned i det hul som går direkte ned i bundkarret. Må hellere se at få det gjort snarest.