T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: nels efter 09. November 2010 kl: 20:59:32
-
Påtænker, at købe en bil i tyskland.. En golf 3, så jeg kan få en R4 til min T3..
Nogen der har erfaring i det..??
Med autotrailer skal jeg ud og finde en bil, der må trække 2 ton, så vil være nemmere med en autotransporter, men de er jo ikke sådan lige til, at leje,
Nogen der kender en der har en her i nordjylland, skal være max 3500 kg pga maut..
Og er der nogle udførselspapirer der skal laves, eller er det bare, at hente bilen..??
-
Hvordan det foregår rent papirmæssigt ved jeg ikke så meget om, men hvis det går helt i hårdknude, så har jeg en bmw der må trække 1975kg....
Mvh Uffe
-
Hvis bilen bare skal skrottes, skal du, mig bekendt bare sikre dig, de tyske reg. papire ...så det ikke er tyskerens nabo's bil du blir stoppet med på en trailer på vej mod DK :D
Trailer kort og en bil der MÅ trække trailer vægt, er nok det største problem.
-
Jeg tror du skal lede efter en bil, der selv kan køre hjem. En tur på 500km og tilbage igen løber op i 3650 kr. , hvis vi går ud fra at statens takst for kørsel bygger på en rimelig vurdering. (3,65 kr pr km)
-
Tak for tilbuddet, Uffe.. :D
Vender lige tilbage, hvis det blir aktuelt..
Hvis jeg bare får den til DK, kan jeg jo køre den resten af vejen på prøveplader..
For år tilbage lå der flere importører af skadede biler fra tyskland i sønderjylland..
Har forsøgt, at google dem, men uden held, eksisterer de endnu..??
Det vil jo være lidt nemmere..
Ja, en bil til ca 4000 skal jo helst ikke løbe op i det dobbelte pga transport..
-
Livet er Tyskland er 40% billigere, hold op med at tude om priserne.
Lønnen i Danmark ligger 40% over tysk niveau ...
Kom i gang med at hente bilen ...
Spild af tid ...
Jens
-
....
Hvis jeg bare får den til DK, kan jeg jo køre den resten af vejen på prøveplader..
Alternativt skal du anlægge "klassisk tysker hår" og håbe det går :D
...en motor ka du jo ha i bilen ?
-
@Jens.. bær over med mig :D
-
Jens, nu du bor i tyskland
Kan jeg hente den, uden nogen form for udførselspapirer og uden besøg hos jeres SKAT..??
Og hvad er " Spild af tid "
-
EU ...
Du skal bare have købsattest hhv. KFZ Brief på den
Den tyske KFZ-Brief medfører ejerskabet af bilen
Ellers er det bare over grænsen, ikke mere
-
Tak Jens, så er det løst..
Så vil jeg arbejde videre med transporten..
-
Alp
Skal jo også have ledningsnettet, og vil høre skidtet igang, inden køb.., derfor en hel bil..
-
Ja det tænkte jeg nok, men det er lidt bøvlet det med trailer.
Når du har løst 'træk-dyret' og vægt er der noget med leje trailer kun må køre i DK...så det skal nok være en låne trailer.
Men ellers vil jeg bare sig Go 4 it
-
Alp
Har en kammerat, som hentede en HD i holland, i en lejetrailer, men om det var lovligt, ved jeg ikke..??
Skal bare have styr på de ting, så jeg ikke kommer i humorristen, og især, hvis man sku blive stoppet af Fritz, og ikke er en haj til tysk.. :lol:
-
en T3 både kan og må trække 2tons, hviss altså den er synet til det! men det er nemt at få ændret :)
og ja det er rigtigt at det ikke er nemt med en lejetraler fra tanken! da trailerens (og bilens) org. reg. attest skal medbringes under kørsel!
og tvivler på at tanken vil give den med ;)
forøvrigt kan man godt finde en golf3 til ca 5k her hjemme, for de ruster op!, men 1,8 motoren fejler sjældent noget :)
-
Go ide at ha styr på detalierne, autobahnpolizei er ikk til at spøge med.
Lad os høre hvorn det går, gerne med billeder :idea:
-
Og der er vist også noget med, at Fritz og Heinz går ret meget op i kugletrykket. Synes, at kunne mindes noget om nogen, der fik et allerhel..... bøvl med en campingvogn og en Merc`er der var lidt "tung i rumpen"
Har du forresten undersøgt, om du evt. kunne køre den hjem på grænseplader ? Jeg kender ikke reglerne, men har læst om nogen, der kører biler hjem på omtalte skilte, i et andet forum.
-
Hvor i Tyskland skal den hentes? Jeg er også ved at undersøge biltransport fra Tyskland (Mainz/Trier) til grænsen eller Sjælland. Måske kan vi finde en samlet løsning...
-
Bom Bum :)
http://www.frontstairs.dk/windgroup/LicensPlates.aspx
-
Alp
Skal jo også have ledningsnettet, og vil høre skidtet igang, inden køb.., derfor en hel bil..
Varför köpa i Tyskland bilarna brukar vara billigare i Sverige prova på
blocket.se
-
http://www.blocket.se/alvsborg/Volkswagen_Vento_CL_1_8_I_GL_PKT_30609129.htm?ca=20&w=2
http://www.blocket.se/kronoberg/VW_Passat_CL_2_0_I_GL_PAK_30090523.htm?ca=20&w=2
http://www.blocket.se/malmo/VW_Passat_Cl_2_0i_Tour_P_30150029.htm?ca=20&w=2
http://www.blocket.se/jonkoping/VW_vento_1_8_I_GL_PAK_30582484.htm?ca=20&w=2
Här är några exempel på fungerande bilar kör hem dom på dom svenske plåtarna
-
Ups, forkert tråd... :)
-
Takker for indlæg.. :)
Grunden til, at jeg vil hente den i tyskland er, at de har kørt noget mindre, man kan godt finde en med ca 100000 på klokken..
Selvfølgelig kan det være fusket, men de er jo med digital km tæller, så håber, at det de skriver passer..
Det der er mest træls er, at dem der har kørt mindst for det meste står langt nede i tyskland..
Arbejder på, at låne en bil og trailer i sønderjylland, og så derefter køre den til Aalborg på prøve plader..
En "færdig" transport er udelukket, da jeg selv vil se bilen, og høre den igang, inden købet..
-
pas på med spedometerfusk , det er ret udbredet syd for grænsen!
desvære er det alt for nemt idag med en vag-commander, som alle kan købe!
i danmark er man derfor for en del år siden begyndt at registrer km-tal ved syn, ved ikke om de os gør det i tyskland?!
ellers held og lykke, man får meget bil i D for 300euro :)
-
I sverige registreras alltid kilometertal vid syn det har gjorts i ca 15år och om man vill kan man hos svensk bilprovning titta på alla synslappar genom åren så i sverige är det svårt att fuska men det finns dom som försöker.
Om en bil har rullat 300000km men det står 100000km på mätaren så är det väldigt lätt att se på hur sliten bilen är inuti för att genomskåda fusk.
-
Tja, har siddet og tjekket mobile i dag, og billeder er jo taknemmelige..
Svært, at bedømme slid på rat, pedaler osv, på foto..
Denne:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=2117&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1993-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=125401875&pageNumber=11
er ellers et godt bud, men tror nu næppe de 70000 km passer..
-
Ellers prøv blocket.se
-
bemærk at på alle golf3 og vento starter km-tæller forfra efter 299.999km :)
den ser nu ellers fin ud den golf gt, de sædder plejer næsten altid at have et sort hul i venstre side af førersædet allerede efter 150kkm! men stoffet/sæddet kan jo være bleven skiftet ;)
-
Kristian
Hasse har været så venlig, at finde nogle til mig længere oppe i tråden,
men syns bare de har kørt vel meget..
Der skal jo et 0 bagefter, når det er mil.. :)
-
Verner:
Ok tak, så kan man jo ikke regne en skid, hvad de skriver..;ups fik ikke lige læst 299999.. :lol:
Måske jeg så hellere skal overveje Jarl metoden, syns bare det andet var/er nemmere..
Du siger jo også, at de kan ændre på km tal..
-
hvis blilen kun har kørt 70kkm fra ny, så kan det jo ses overalt på bilen :)
det er jo ingenting, men måske os for lidt, da småture slider meget...
-
Syns det er svært, at bedømme på billeder, en bil, der måske har stået ude i 17 år, vil jo være falmet, både i lak og kabine..
Skal vist overveje det endnu engang om det er den rigtige løsning, at hente en bil i tyskland..
En nultur eller 2, kan jo betale en del reservedele på renovering, af en motor fundet i dk..
-
I sverige registreras alltid kilometertal vid syn det har gjorts i ca 15år och om man vill kan man hos svensk bilprovning titta på alla synslappar genom åren så i sverige är det svårt att fuska men det finns dom som försöker.
Om en bil har rullat 300000km men det står 100000km på mätaren så är det väldigt lätt att se på hur sliten bilen är inuti för att genomskåda fusk.
Hasse har et godt agument og priserne er konkurrence dygtige.
Problemt er bare bro afgifter. Færgen Frederikshavn-Göteborg er sikkert heller ikke helt billig..
-
Det vil hurtigt løbe op i et par tusinde ligemeget, hvor den skal hentes..
Kan få en motor, ledningsnet og box her i nordjylland for ca 3500, men så kan jeg ikke høre den igang, og kender ikke standen..
Ku jo også vælge, at smide 3000 og nogle timer i røven af den, så ved man jo så nogenlunde, hvad man har..