T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Holger efter 21. November 2010 kl: 18:42:42
-
Er der nogen der kan fortælle hvor man kan købe pakdåse til dieselpumpe? Er det den samme til JX og AAZ?
Mvh. Holger.
-
http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
her er en dejlig billede guide :D
-
Ja, den kan du købe på ethvert Bosch-center. Det er den samme til JX & AAZ (17 mm aksel)
-
ellers er der vel dieselkontor.de ?
-
www.dieselsend.de
er det
-
Tak for hjælpen. Det var ikke så svært endda. De havde dem på den lokale cylinderservice.
28-17-7
Mvh. Holger
-
Super. Det er topvigtigt, at det er den kraftige type - det er lidt svært at se på billedet, men umiddelbart ligner den til højre, den "rigtige". Årsagen til, at jeg påpeger det, er, at man sagtens kan finde en alm. shimmerring med de dimensioner. Den holder ca. en uge - så drypper det igen - been there, done that.
Og sørg endelig for at passe på fordybningen til halvmånen - den har grimme skarpe kanter, og en klat siliconefedt er prima til at lade shimmerringen "køre sig til" i.
-
Ok Jarl. Den gamle har meget mere metal end nogen af de nye. Er det af betydning?
Mvh. Holger
-
Hvad indikerer dette? Dyse nr. 1 er hel sort, de andre er blanke.
Mvh. Holger
-
Slet ingen der vil hjælpe?
Mvh. Holger
-
Er dysse nr. 1 fra cyl. 1 eller måske fra cyl. 4??
Det kan selvf. være selve dyssen den er gal med. De øvrige tre indikerer at motoren går/står som den skal på de øvrige tre..
Er det ikke dyssen tror jeg at du læner dig op af en kompressions test...
vh. lysseslukkeren.
-
Jeg tror, at det er en utæt flammeskive.
-
Jeg tror, at det er en utæt flammeskive.
Vil dyssen så ikke savle op fra gevindet på topstykket????
-
En utæt flammeskive passer sammen med det jeg kan se. Nr. 1 er som den eneste sodet til på BEGGE sider. De andre er helt rene bag på. Nr. 1 er fra cyl.1.
Mvh. Holger.
-
En utæt flammeskive, kan der skyldes at dysen ikke er spændt hårdt nok ned i topstykket? De sad ikke nær så fast som jeg har oplevet på andre motorer.
Mvh. Holger.
-
Ja - sagtens. Men det kan også skyldes, at man har genbrugt flammeskiven. De er absolut éngangs - de kan kun yde deres koniske tætning én gang.
-
Fejlen er fundet. Er der nogen der har et topstykke til salg til en AAZ i nogenlunde stand?
Mvh. Holger.
-
Hej Holger,
Jeg er ved at bygge en AAZ motor, og har et top stykke stående til den motor. Der går nok en måned før den er klar til at få toppen på, så jeg kan hjælpe dig med en brugt top.
Topstykket har jeg selv kørt med på en anden motor, det har kørt ca. 30.000km, og er i perfekt stand for en brugt top. Ikke én eneste revne, heller ikke de små mellem ventilerne der ellers kommer så hurtigt. Jeg har presset nye ventilstyr i, reifet dem om monteret ventiler, ventilstammepakninger, fjedre og ventilskåle. Du kan få det i den stand eller helt klart, hvor monterer det helt op for dig med hydroløftere, udmålt knastaksel og nye indsprøjtningsdyser hvis det ønskes.
Smid en pm hvis du er interesseret, eller dit nummer hvis du hellere vil have at jeg skal ringe dig op.
-
Jeg tror ikke jeg nogensinde fik fulgt op på denne historie. Så derfor:
Da toppen blev pillet af viste det sig at 4. cyl. var meget slidt, mindst to overstørrelser. Det har jeg så funderet over et stykke tid. I mellemtiden har jeg så fundet et nyt komplet topstykke til rimelig pris. Jeg har vurderet at det bliver for dyrt med udboring, nye stempler og alt det andet. Jeg har nu fundet en anden blok som kan bruges.
Kan dette setup bruges til T3:
-
tænker mere hvad du laver ved den 16V'er i baggrunden :)
er det en 1,8 eller 2,0?
-
2,0 9a
-
fra en golf3 gti?
skal den i en T3? eller passer blokken ikke på en dieselklokke?
-
Det er fra en Passat og ja den passer. Problemet er at strømfordeleren sidder i enden af topstykket. Det kan godt give pladsproblemer.
-
Ja, ja - det er 2Es dobbeltknastede fætter med 136 hk. Jeg tror, det er en sjov motor - egentlig en hybrid mellem de nye og den gamle generation, for den er bygget på EA827-blokken, men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne?
Den glæder vi os til at høre mere om - især, hvis den er på vej i en T3 - en T3 GTI ;-)
-
.......... men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?
Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?
- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?
Den glæder vi os til at høre mere om...................jeg glæder mig også. Den var ihvertfald total vild da den sad i en gammel Passat fra -87.
-
Lidt billeder:
-
.......men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?
Jeg ved det ikke, men det er vel bare at prøve. Rent mekanisk, kan jeg ikke se hindringer, hvis der er plads nok.
Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?
Jo - i den generation.
- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?
Jo, jo, men ikke så udtalt. 2E var jo også motoren, der lå i den snusfornuftige Passat uden GTI-skilt til familiefaren, mens 16V-bassen vist til gengæld kunne findes i Corrado :-)
-
Jeg tror ikke jeg nogensinde fik fulgt op på denne historie. Så derfor:
Da toppen blev pillet af viste det sig at 4. cyl. var meget slidt, mindst to overstørrelser. Det har jeg så funderet over et stykke tid. I mellemtiden har jeg så fundet et nyt komplet topstykke til rimelig pris. Jeg har vurderet at det bliver for dyrt med udboring, nye stempler og alt det andet. Jeg har nu fundet en anden blok som kan bruges.
Kan dette setup bruges til T3:
For at komme tilbage til emnet: Er der nogen der kører med turbo monteret opad som på billedet?
-
jep det fungerer fint.
-
jep det fungerer fint.
Tak.