T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: casper efter 25. November 2010 kl: 19:45:15

Titel: Skift af tandrem på vag AMF motor
Indlæg af: casper efter 25. November 2010 kl: 19:45:15
Jeg er rendt ind i en skoda 2004 AMF motor (1,4 TDI 3 bener 75 hk) i den udvidede familie. Sådan en pumpedüse, er den taknemmelig at skifte tandrem på ? eller er det noget "¤"#%¤#?

Jeg mener der er jo ingen pumpe at time, det styres jo over knasten, så "måske" det blot er at ligne alle hjulene op og så skifte remmen?

Og hvad skiftes:
Jeg antager tandrem, automatisk strammerhjul, medløber hjul, og vandpumpe noget andet nu man er derinde?
Titel: Skift af tandrem på vag AMF motor
Indlæg af: Hinze efter 25. November 2010 kl: 20:46:00
Var det ikke "snedigere" at pille den ud og gemme den til en T3   :D , så kan du jo stikke den en jx'er; de mærker vel "ingen" forskel
Titel: Skift af tandrem på vag AMF motor
Indlæg af: mdonau efter 25. November 2010 kl: 21:16:43
hej,
det er sku let, der er masser af plads. Den mangler jo ein cyl!
men man skulle gerne have det passende låseværktøj til knast og krumtap
tandremskit og evtl. vandpumpe samt 2-3timer tålmodighed..
Titel: Skift af tandrem på vag AMF motor
Indlæg af: verner efter 25. November 2010 kl: 22:28:55
mener os jeg haft en sådan igennem fingrene, der er som sagt masser af plads i fht. 1,9 pd!
og det rigtige låse værktøj er alfa og omega :) mener at man låsner knasthjul(3bolte), når krumtap og knast er låst.
hvis de ikke er låst er der chance for at den står en halv tand forkert!
remstrammer er dynamisk så det er bare at fælge vejledningen :)

t-rems værktøj fåes på ebay til små penge :)