T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: FrankBinau efter 30. November 2010 kl: 15:22:50
-
Hej :-)
Jeg har problemer med Gear/Kobling idag skal næremst presse den i gear er det kulden? og ville det hjælpe at skifte gearkasse-olien? Eller er det noget kobling Justering ? Har i det også på den måde i øjeblikket med jeres gear? Mvh :-)
-
Ja ,Frank, det har jeg også oplevet. Jeg er ikke sikker på hvad problemet er, men så vidt jeg husker hjalp det at smøre forbindelsesstangen fra gearstang til gearkasse(kunststofbøsningerne). Hvad de skal smøres med, ved jeg ikke, det er der nok andre der ved. Jeg tror ikke det er gearkassen.
Mvh. Holger.
-
Hvis det er kunststof ville jeg bruge silikonefedt. Evt. kan en dråbe bremsevæske også gøre underværker på tørre bøsninger. Hvis du oplever, at skiftet bliver lettere efterhånden som motor og gearkasse bliver varmere, kan det delvist skyldes olien. Gearolie ER tyktflydende, og kulde øger ikke ligefrem flydeevnen, men det er ganske normalt, og ikke ensbetydende med olieskift.
-
hvis det virker som om den er træg i koblingen kan det være hydraulikolien der er træt eller forkert
-
Ok tak for svar vil undersøge de muligeheder og så vende tilbage med hvad løsningen var Mvh Samt god jul :-)
-
Har du undersøgt, om der er presset frostsne ind mellem skifterarmen på gearkassen og selve gearkassen.
Jeg havde det problem sidste vinter, hvor vi havde meget sne her og jeg var nødt til at køre igennem inden sneploven kom forbi.
Fruens hårtørrer løste problemet!
-
Har du undersøgt, om der er presset frostsne ind mellem skifterarmen på gearkassen og selve gearkassen.
Jeg havde det problem sidste vinter, hvor vi havde meget sne her og jeg var nødt til at køre igennem inden sneploven kom forbi.
Fruens hårtørrer løste problemet!
Ok tak for svar skal på lift mandag, så må jeg lige gå den igennem. Mvh & God Jul :-)
-
jeg er ny syncro ejer og bruger af dette smarte side.
-26 g. har fået koblings pedal af min fed Doka '88 til at sæde fast.
Men kan nu skifte gear dvs ligesom når pedalen er ned den er i virkeligheden oppe.
Jeg har forsøgte at kigge efter hjælpecylinderen men kunne ikke finde den, hvor er den i forhold til gearkassen?
Er der nogen der måske har prøvede noget lignede? eller kan anbefale andet?
Tak på forhånd.
-
Slavecylinderen sidder i førersiden næsten ovenpå gearkassen ind imod motoren. Du kan sikkert finde slangeforbindelsen og følge den frem til cylinderen. Hovedcylinderen sidder i pedalarangementet og får væske fra bremsecylinderen, så kig lige efter utætheder. Det er dog så snedigt indrettet, at du mister koblingsevnen før du mister bremserne. Så måske du skulle starte med et kig i reservoiret til bremsevæske ?
-
og reservoiret sidder når du lige flipper instrumentpanel skærmen af, ved at tage fat inde ved foruden og "hive" op og frem.
-
1000 tak,
jeg prøver igen og godt nyt år.
Frank
-
og reservoiret sidder når du lige flipper instrumentpanel skærmen af, ved at tage fat inde ved foruden og "hive" op og frem.
man skal vel egentlig hive tilbage, men frem mod dig selv :D