T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: pcd efter 08. December 2010 kl: 16:13:16
-
jeg ved ikke om der er andre af i dejlige mennesker som har problemer med frosten ?
jeg har desværre føglene problemer
1:koldstarts håndtaget "ironisk ik :-) "
2 speeder kabel frosset "rigtig , på godt jysk trals :-)
det var hvis det .
Så nu til mine ?
Hvordan fan får jeg løst det ?
håber der en nogen der har en godt råd .
mvh stefan
-
det bedste er jo at få den ind i varmen :)
koldstartshåndtaget kan med fordel trækkes ud før man slukker bilen :)
jeg syntes nogen gange at det er nemmere at trække det ud mens man drejer nøglen :)
froset spederkabel har der lige været nænt i en anden tråd!, det er nok slidt og tager derfor vand ind!!
har du åbnet dit motorrum og set om det ik er der det er frosset?
-
Jo møj trals, det med speederen bøvlede jeg også med hele sidste vinter. Klarede mig gennem vinteren med en meget kraftig retur fjeder på pumpen og fik et nyt kabel på i sommer.
Hilsen Finn T
-
problemet er at min speeder er helt i bund . har lige tjekket mit motor rum og der ser det fint ud .
-
problemet er at min speeder er helt i bund . har lige tjekket mit motor rum og der ser det fint ud .
Prøv at tage et billede af motor/rum alså der vor kablet sidder på. Det plejer at værer et frosent kabel på grund at vand trænger ind der vor yderkablet er slidt.
-
Hvis man ikke lige har lyst til at ligge en lørdag formiddag med mors føntørrer under bilen og tø kablet op, kunne flg Georg Gearløs måske hjælpe:
Løsn speederkablet ved pumpen og monter denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=3176320605&n=1387906156&pn=1387907785
Køb nogle Basta låse de-icer og fyld så meget som muligt ind i kablet - gerne over flere (eller mange flere) gange...
Skulle det lykkes at få kablet igang igen, skal det gennemsmøres med en spray-olie (fås feks i Jem og Fix til ca 30,-).
Man kan også lave en deal med lokale mekaniker om husly en nat på det lune (frostfri) værksted - så burde problemet være løst.. Husk at gennemsmøre kablet bagefter..
Jeg plejer at holde oliepinden op ved kablet , når jeg checker oliestanden. Når dette sker ca en gang om måneden får kablet en lille tår olie og det er bedre end ingenting.
-
Hej jeg havde lige problemet på min audi , meget kort kabel , men det var frosset , købte en wd40 , og med snabel på og to fingre omkring kabel trykkede jeg 20sek. , så var problemet løst og har ikke været der siden .
hilsen poul
-
det har lige fået en gang wd 40 så nu håber jeg det virker .
-
hej t3 er der nogen der ved hvor man kan købe et nyt speederkabel da mit det er total frosset til :evil:
-
www.hovwdiaudi.dk i Viborg...
-
de får først hjem igen i uge 10 :-(
-
Nå...Prøv at høre din lokale VW forhandler...
Kan være de har et liggende et eller andet sted i DK...
Ellers må du bestille det hos kaefer...
-
Eller prøv her http://www.sydfynsautocamper.dk/ det kunne jo værer at han kunne sende dig et. mvh :-)
-
vw forhandler siger at det er udgået :-)
-
Kan anbefale Kaefer:
Speederkabel: http://kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.277.278.&size=large&id=3492
Koldstartskabel: http://kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.277.&size=large&id=3762
Benyt tøvejret nu til at smøre kabler op med WD40 i rå mængder - så klarer du den i første omgang...
-
kanon tak :-)
-
Til dig med "speederen helt i bund" PCD, det kan meget vel være den lille
arm der går fra gas-pedalen og ned til det lille vippetøj der er skruet fast
under bunden der er røget af speederen, eller er faldet ud af beslaget
under vognen. Det sker hvis kablet går for stramt af en eller anden
grund .... Jeg havde et kabel engang, der havde et par flossede tråde
midt inde i kablet så det hverken ville det ene eller andet, og da jeg i
irritation trådte til, røg den lille arm af speederen. Armen er dog ganske
nem at montere igen da den "klikkes" på undersiden af gaspedalen med
fingrene.
Leif
-
Til dig med "speederen helt i bund" PCD, det kan meget vel være den lille
arm der går fra gas-pedalen og ned til det lille vippetøj der er skruet fast
under bunden der er røget af speederen, eller er faldet ud af beslaget
under vognen. Det sker hvis kablet går for stramt af en eller anden
grund .... Jeg havde et kabel engang, der havde et par flossede tråde
midt inde i kablet så det hverken ville det ene eller andet, og da jeg i
irritation trådte til, røg den lille arm af speederen. Armen er dog ganske
nem at montere igen da den "klikkes" på undersiden af gaspedalen med
fingrene.
Leif
jeg har fået det til at give sig .Det krævede også en varmepistol + en el radiator :-)
-
Frk G fryser også fast :-( - og når jeg har kørt et stykke, så tøer den opp. Og det er IKKE omme ved motoren, det er i kablet :-(
Jeg smører og smører. Det ser også ud til at "karret" som skal afskærme rundt om vippearm og kabel mangler på Frk Grå. Nogen som har "karret" til salg?
-
Hmmm,fandt en siliconespray i bilen, sådan en til døre og gummilsite. Gav et ordentligt skud ned under speederen - vupti, kablet løsnede sig :-) - nu håber jeg så at det at smøre med silikonespray kan hjælpe....... Ikke sjovt at køre med en bil som bare accelererer eller BRØLER i frigear. Ikke sjovt at prøve at skubbe kablet tilbage ved at trække i speeder medens man køre, og speeder+arm falder af og man skal rode med at sætte det på igen i mørke og kulde :-(
-
Sprøjt karburator væske ned i kablet det skulle gerne fjerne fugten. Brug evt en kanyle!
-
PCD;
Fik du så rettet tingene så du kunne klikke armen fast under gas-pedalen, og er den i orden
efter den lille operation ??????????? Rigtigt irriterende når man må sidde under kørslen med
en snor i hånden der går om til gasarmen ha ha.... der skal samspillet mellem arme, ben og
maskineri gå op i en højere enhed før man glider igennem morgen mylderet, men man kan
klare sig hjem på den måde, hvis man har fem meter snor i bilen.
Leif
-
Frk G gaskablet fryser igen :-(
-
Du må have fået vand ind et sted Jakob, ind i varmen og trykluft igennem
og så ellers silicone ind fra en ende af. Man kan i båd-forretningerne få
sådan en lille krave man presser på kabel-enden der sidder så en smøre-nipel
så man kan trykke smørrelsen igennem hele kablets længde. Har du set om
kablet er knækket under bilen. Der skal du have fat i en rulle vulkaniserende
gummitape i samme butik som smøre-dippedutten, eller endnu bedre, et nyt kabel :-)
Leif
-
Jeg tror at skurken er lige under gas-pedalen. Vand smelter af skoen, løber ned ved bunden af speeder, løber gennem hullet i bunden af bilen ned på gaskabel....
Må finde sådan en krave. Og må hellere få svejst en lap i bilen under speederen så der ikke er hul mere.
-
Er det ikke samlingen under bilen? Der havde jeg problemer, indtil jeg fik et nyt på
-
Du kan ikke lukke det hul med mindre du laver et helt nyt design på dit gas-system, da det 20 x 10 mm hul der normalt findes
skal give adgang til stangen der går mellem vippe-beslaget under bunden og gas-pedalen Jakob... men hvis du alternativt har
et sekstenkantet hul med en diameter på 20 cm under speederen, er det da helt klart på tide med lidt ny plade........ -
Leif
-
Kom lige til at tænke på om du mangler det lille dæksel der skal sidde og dække
det hele nede under bunden du ????????
Leif
-
1. Jo,jeg mangler "kassen" under speeder-mekasnismen. Nogen som har en i overskud?
2. Jo, jeg taler om rust-hul ved foden af speederen - klassikeren :-)
-
PCD;
Fik du så rettet tingene så du kunne klikke armen fast under gas-pedalen, og er den i orden
efter den lille operation ??????????? Rigtigt irriterende når man må sidde under kørslen med
en snor i hånden der går om til gasarmen ha ha.... der skal samspillet mellem arme, ben og
maskineri gå op i en højere enhed før man glider igennem morgen mylderet, men man kan
klare sig hjem på den måde, hvis man har fem meter snor i bilen.
Leif
ja , men det var nu ikke der den var galt fant jeg ud af . det var en samling oppe lige lidt fra motoren , der hvor kablet komme ind til motoren . der var det gået i stykker . så efter en gas blæser og lidt hjælp fra en varme pistol , lykkes det :-)
-
Mon ikke Mølle har det lille dæksel på et af sine lig ... :-)
-
Ja det er lige koldt nok for mig og min T3
Jeg havde ladet den stå i 2. gear natten over, for håndbremsen må helst ikke bruges før det bliver sommer (af brændstoføkonomiske årsager) men kunne så ikke få den ud af gearet igen. Prøvede at køre en halv kilometer så den lige kunne komme i gang, men da jeg tog rigtig fat begynde det hele bare at knurre, og det var som om det hele sad helt forkert.
Skilte så stagforbindelsen ad og kunne konstatere at den gik som smurt, men da jeg så havde samlet den igen virkede alle gearene igen. :roll:
Kan en gearkasse fryse, eller skal jeg bare begynde at sparre op til at sende gearkassen til renovering?