T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: brian efter 04. Januar 2011 kl: 11:33:50
-
Hvis man nu ikke skal bruge bilen i nogle måneder, så kan det vel betale sig at tage pladerne af?
Skal de på igen kræves vel et syn+nye plader= ca. 2000 kr
Det opvejes jo ret hurtig af vægtafgift +forsikring.
-
Det med syn er ikke nødvendigt hvis den ikke i mellemtiden bliver kaldt ind.
Nye plader koster 1180,- så vægtafgift + forsikring divideret med 12 så skulle
det være nemt at se hvor lang tid de skal være afmonteret før det giver mening.
-
Bilen holder syn i et år efter man har taget pladerne af, med mindre den indhenter sin synstid selvfølgelig..
Så bare et nyt forsikringsbevis og så ned og hente plader igen til 1200 kr.. :D
-
Du kan også aflevere pladerne ved forsikrings-selskabet og få stilstand på.. Det koster en lille smule... En mulighed hvis man gerne vil beholde de samme plader...
-
Det med syn er ikke nødvendigt hvis den ikke i mellemtiden bliver kaldt ind.
Nye plader koster 1180,- så vægtafgift + forsikring divideret med 12 så skulle
det være nemt at se hvor lang tid de skal være afmonteret før det giver mening.
Så i runde tal for en T3 varevogn:
(Vægtafgift 4000kr+ forsikring 3500kr)/12=(7500 kr)/12=625 kr/måned
Så ved over 2 måneders stilstand kan det betale sig at tage pladerne af.
-
Du kan også aflevere pladerne ved forsikrings-selskabet og få stilstand på.. Det koster en lille smule... En mulighed hvis man gerne vil beholde de samme plader...
Tror ikke at det er en mulighed længere. Der er ihvertfald mange selskaber der
heller ikke gør det mc-plader mere. Det er vist forbundet med alt for store omkostninger
for dem
-
Ved GF kan man stadig, men så sparer man jo ikke vægtafgiften, som jo er den store post, især ved hvid pladet diesel biler..
-
Hvis nu syn på bilen udløber medens man har den uden plader, hvordan får man den så transporteret ned til synshallen, eller må man køre derned?
-
Kører derned med prøveplader..
-
Hvis nu syn på bilen udløber medens man har den uden plader, hvordan får man den så transporteret ned til synshallen, eller må man køre derned?
Det er med risiko for aat man bliver stoppet og pladerne bliver klippet.
-
Kører derned med prøveplader..
Det var det det kaldes.
De koster 100kr/dag
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720180&vId=0
-
Ved GF kan man stadig, men så sparer man jo ikke vægtafgiften, som jo er den store post, især ved hvid pladet diesel biler..
Det er korrekt, er også mest et forslag til dem der eventuelt er specielt glade ved deres specifikke nr.plade. Ved Alka kan man også, gjorde jeg på min golf 2 VR6. Men mest fordi jeg ikke kan lide de nye nr.plader...
-
husk der SKAL være plader på til syn!
enten prøveplader eller bilens plader :)
-
husk der SKAL være plader på til syn!
enten prøveplader eller bilens plader :)
Man kan vel ikke få nummerplader til en bil der er afmeldt og skal synes?
-
husk der SKAL være plader på til syn!
enten prøveplader eller bilens plader :)
Man kan vel ikke få nummerplader til en bil der er afmeldt og skal synes?
derfor prøveplader!
synsmanden kan jo ikke prøvekøre den ellers!!
har set de har nægtet at syne en "nøglebil" fordi forhandleren havde taget pladerne med hjem ;)
-
husk der SKAL være plader på til syn!
enten prøveplader eller bilens plader :)
Man kan vel ikke få nummerplader til en bil der er afmeldt og skal synes?
derfor prøveplader!
synsmanden kan jo ikke prøvekøre den ellers!!
har set de har nægtet at syne en "nøglebil" fordi forhandleren havde taget pladerne med hjem ;)
-
Hvis nu man tager pladerne af en bil, må den så stå i indkørslen der grænser op til fortov og offentlig vej?
-
så længe det er privat grund er der ingen der kan brokke sig
-
Når man vil tage pladerne af bilen vinteren over,
er der så nogle fælder man kan havne i?
Jeg tænker på om man kan miste rettet til at få
plader på igen, med mindre der betales
registreringsafgift igen?
-
Det er nu ikke helt rigtigt.. Har haft kommunens industrimiljø på besøg gr. 2 parkerede biler uden nummerplader på en gårdsplads bag huset. En emsig nabo klagede over "risiko for miljøet", men da de så bilernes tilstand fik jeg lov at undgå skrotning hvis der blev afskærmet med plankeværk mod naboen .... Nogen mennesker har for travlt med andres ting og ejendom ...
så længe det er privat grund er der ingen der kan brokke sig
-
Pisseirreterende Gunnar.
I vort boligselskab må der INTET findes, som der ikke er en reg.-attest på.
Jeg har ofte haft lyst at købe en til at bruge som donorbil, men aner ikke hvor jeg kan have den !
Var det en ide at købe en billig presenning hos HN e.l. og brede ud og køre bilerne henover ?
Skulle der så i løbet af et halvårstid falde en lille dråbe olie kommer den da ikke længere !
Mvh. KH.
-
Det er nu ikke helt rigtigt.. Har haft kommunens industrimiljø på besøg gr. 2 parkerede biler uden nummerplader på en gårdsplads bag huset. En emsig nabo klagede over "risiko for miljøet", men da de så bilernes tilstand fik jeg lov at undgå skrotning hvis der blev afskærmet med plankeværk mod naboen .... Nogen mennesker har for travlt med andres ting og ejendom ...
så længe det er privat grund er der ingen der kan brokke sig
den har jeg også prøvet et andet sted jeg boede og der var jeg også hele møllen igennem men der er nogle smuthuller i den lovgivning de går efter (som jeg ikke lige kan huske nu) som ligger på nettet et sted eller man kan få den udleveret på kommunen
men i bund og grund kan de ikke sige noget så længe de ikke er påbegyndt ophugning
-
Brian: Nej, du skal ikke betale ny registreringsafgift om du så afmelder den i ti år.
Miljømyndighederne kan kræve afskærmning og bakke til opsamling af olie, hvis nogen er emsige nok.
Det må være folk der ikke føler for gamle biler....
-
Husk at hvis pladerne ligger ved forsikringen så betaler man stadig vægtafgift :-(
Jeg hr taget pladerne af min camper i vinter og så giver jeg 500kr ved en landmand for T den står tørt og godt og undervogns behandlede den inden den kom ind da jeg arbejder ved dinitrol i skive
-
Da vi var i USA på vores jordomrejse, fik vi besked om at Mary var indkaldt til syn og at fristen var overskredet så nu var hun efterlyst.
Men hun var kun efterlyst i DK. Så ingen problemer med at køre videre i USA. Da vi herefter krydsede grænsen til Canada var der heller ingen problemer overhovedet. Da vi så skulle have hende sendt hjem i containeren, så tog jeg selvfølgelig pladerne af hende (hun er diesel og koster derfor ca. 1.000kr om måneden i afgift).
Ved hjemkomst til DK indleverede vi pladerne og afmeldte hende. Det var ca. 4 måneder efter at hun var blevet efterlyst. Manden som tog imod pladerne på motorkontoret sagde ikke et kvæk, ikke andet end en sjov bemærkning om at hun var efterlyst til syn, men ingen problemer overhovedet. Hun stod herefter i garagen vinteren over og vi synede hende og satte først plader på over et år efter at hun skulle have været synet.
I den forbindelse var der ingen problemer med hverken at få prøveplader eller syn. Jeg købte prøveplader af to omgange, først til at køre hende hjem fra Niels Erik, og derefter (efter at have rodet med hende derhjemme) til syn.
Nu står hun uden plader vinteren over.