T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jes efter 07. Januar 2011 kl: 12:02:41
-
Kan jeg skifte til Shell Helix 05-40. Eller hvad kører den med fra ny?
Er det evt for tynd. Så det hellere skal være 10-40 olie .
Mvh Jes
-
Du kan køre på alt, hvad der opfylder normen VW 50.500. Der er mange filosofier på spil - nogle foretrækker rasende dyr olie, andre bl.a. mig selv vil hellere køre på noget billigt sprøjt og så skifte meget tit.
Viscositeten 05-40 burde ikke give problemer - særligt hvis kulden fortsætter, men hvis der er slitage i lejerne/oliepumpen, så får du oliealarm med varm motor i tomgang. Jeg bruger selv 15-40 mineralsk olie - det opfylder så rigeligt kravene fra de gamle motorer.
-
5/40 er god til biler med hydr.vent.løftere :)
syntes jeg kan høre forskel på 10w/40 og 5W/40 ved koldstart, så jeg hælder 5W/40 på alle mine biler med hydløftere.
min jx får 10w/40, da den har mek.løftere og den kører kun 5000km mellem olieskift! de andre kører 15000km :)
passaten hælder jeg nok 5w/30 på næste gang, da den skulle have bedre brændstof besparende egenskaber (og fordi jeg har bestilt 40l. af det ;) )
-
Tak for svarene . Det bliver 05-40. Det har vi på Grundfos fritidscenter til en ok pris :D
Mvh Jes
-
Stadig tilfreds med den ? :D
-
Det er motoren, den skulle være solgt med fra start :D Ja det er skønt at have T3 imellem hænderne igen. Hva med dig kan du vænne dig til lille bil igen ? 8)
Mvh Jes
-
Det går fint og den har været uovertruffen i sneen, meeen jeg har aldrig brugt min trailer så meget som siden jeg skilte mig af med kassen ;o)