T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jacob_kornum efter 07. Januar 2011 kl: 21:47:53
-
Jeg fik min 1. T3'er i sommers og da kulden kom ville den ikke starte.
Unger, hus og arbejde tager for meget tid til at jeg får sat mig ind i at kunne skrue på den foreløbig, så jeg søger kyndig hjælp mod betaling.
Jeg har et par gange stillet en varmeblæser under bilen en times tid før afgang og derefter haft rimelig start, så der er ingen tvivl om at det er en eller anden grad af forvarmning den er gal med.
Jeg bor i københavn så jo nærmere jo bedre!
Mvh. Jacob
Ps. Det er en caravella 1,6 diesel fra '86
-
Du husker at trække koldstarts-håndtaget ud, ik'??
Hvis du gør og den stadig ikke vil starte så få tjekket dine gløderør og den store bladsikring der sidder i den sorte boks i motorrummet...
-
Ellers kik ud i GDS i morgen i Bådehavnsgade der er jeg og kan lige kikke på den tlf 40 55 88 64 :wink:
-
Perfekt - sender lige en besked så finder vi ud af noget
BH; Jacob
-
Jeg fik min 1. T3'er i sommers og da kulden kom ville den ikke starte.
Unger, hus og arbejde tager for meget tid til at jeg får sat mig ind i at kunne skrue på den foreløbig, så jeg søger kyndig hjælp mod betaling.
Jeg har et par gange stillet en varmeblæser under bilen en times tid før afgang og derefter haft rimelig start, så der er ingen tvivl om at det er en eller anden grad af forvarmning den er gal med.
Jeg bor i københavn så jo nærmere jo bedre!
Mvh. Jacob
Ps. Det er en caravella 1,6 diesel fra '86
Min erfaring igenem de 4 T3 jeg har haft er når vi kommer til vinteren er det som regel er batteriet og så gløderørerne samt i et enkelt tilfælde bladsikringen i den sorte boks Mvh Frank :-)
-
her er et eks på et dæk der er ok som vi talte om
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=72230749.123.5487&typ=R-156862&ranzahl=4&Breite=185&Quer=65&Felge=14&Speed=Q&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=123&sowigan=Wi :wink:
iøvrigt tak for idag ( og tak til Mølle for indspark ) " flat batteri"
-
Så starter den uden problemer og spinder som en mis :)
Kæmpestor tak til Knud Georg, som med kirurgisk præcision fik det hele til at spille!
Glæder mig til jeg selv bliver en af dem som kan træde til når det gælder - der går nok en rum tid før end jeg er oppe på det niveau ;)
Bedste hilsner // Jacob
-
Hvad var så problemet ?
-
Glæder mig til jeg selv bliver en af dem som kan træde til når det gælder - der går nok en rum tid før end jeg er oppe på det niveau ;)
Bedste hilsner // Jacob
Tro mig - den er der lige pludseligt... Hehe... ;-)
-
svar til Casper.
Det var svært at sige hvad problemet præcis var, da den jo var varm da jeg nåede frem til sydhavnen og dermed startede ok i starten;
Vi (dvs. Knud Georg) lavede følgende:
- Idet er ikke var noget kabel fra koldstartshåndtaget stillede vi den i permanent koldstarts tilstand nede på motoren.
- Skiftede gløderør, batteri, olie, oliefilter
- Så skruede KG på nogle skruer jeg ikke ved hvad var og satte mig til at sætte en spændebøsning på en samling på udstødningen.
Det var vist nok det og nu kører det bare :)
-
Hvis koldstarten ikke har været aktiveret er der intet at sige til hvis den ikke har kunnet starte i de polar-temperaturer vi har haft den sidste måned ;)
-
svar til Casper.
Det var svært at sige hvad problemet præcis var, da den jo var varm da jeg nåede frem til sydhavnen og dermed startede ok i starten;
Vi (dvs. Knud Georg) lavede følgende:
- Idet er ikke var noget kabel fra koldstartshåndtaget stillede vi den i permanent koldstarts tilstand nede på motoren.
Er der noget skadeligt ved at køre permanent med koldstartshåndtaget trukket?
-
Ikke efter hvad jeg er blevet belært men nu skal vi nok have Jarl :shock: på banen :|