T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Vw thomsen efter 12. Januar 2011 kl: 10:47:21
-
Idag er jeg en glad mand.
Jeg fik igår synet mit projekt, en kanon føelse at trille mod kbh i en bil man har haft splittet total for at samle igen. Her skal det siges at jeg skylder meget kage til troldmanden fra Læborg og andre som har hørt på mange spørgsmål og leveret mange dele.
Da bilen er færdig skal den have lidt smørelse underneden og ville spørge om der er nogle som kan anbefale et sted. Kvalitet frem for alt :-) gider ikke det der rust.
Mvh thomas
-
Hej Thomas.
Dinitrol i Hillerød fik topkarakter i FDM,s test for et par måneder siden. Ingen fejl.
Jeg har endnu ikke personlige erfaringer med dem, men har bestilt en tid sidst i januar. De er ikke billige. En tredobbelt behandling af en T3 koster 7026 kr, og de skal have bilen i 3 dage.
For mig der satser på at have min syncro i mange år fremover er det bare vigtigt at få det bedst mulige arbejde, og det lyder som om du har det lidt på samme måde!!!
-
vent til sommer med at få den behandlet, efter den har stået og tøret i sommersolen efter en go gang maskinvask......Så er du 100% sikker på at der ikke er fugt, salt og andet godt i samlingerne i undervognen.
Jeg fik dinitrol UV behandlet min whitestar i feb 2008 og der var den meget fin i fuger og andre steder, men om sommeren hvor den havde stået i solen i Italien begyndte den at boble i de bagereste samlinger.......
-
Idag er jeg en glad mand.
Jeg fik igår synet mit projekt, en kanon føelse at trille mod kbh i en bil man har haft splittet total for at samle igen. Her skal det siges at jeg skylder meget kage til troldmanden fra Læborg og andre som har hørt på mange spørgsmål og leveret mange dele.
Da bilen er færdig skal den have lidt smørelse underneden og ville spørge om der er nogle som kan anbefale et sted. Kvalitet frem for alt :-) gider ikke det der rust.
Hvis du har lavet alt andet selv, hvorfor vil du så overlade dette til andre?
Jeg tror det bedste er at gøre det selv.
En kombination af pensel og sprayflaske, -løbende vedligeholdelse.
-
Hvis du skal udføre det selv, vil jeg anbefale, at det sprøjtes på - og absolut ikke fra en spraydåse. Det kan bruges indvendigt og ind i hulrum m.v. men flader i bund, vanger etc. bør sprøjtes med en "rigtig" body sprøjte, og i flere lag. Ellers bliver det et tyndt, tyndt lag, der skaller af på rekordtid. Har set mere end en bil, hvor ejeren selv har fedtet med en pensel for, at spare penge, men altså heller ikke opnår den korrekte tykkelse eller hulrumsbeskyttelse.
Tror egentlig ikke forskellen er så voldsomt stor,om det hedder Pava, Dinitrol eller go`e gamle Tectyl som jeg personligt sværger til. Men derimod betyder det ikke så lidt, om vognen er gennemtør inden den bliver behandlet. At sprøjte uden på vand og pladder er en tikkende rustbombe. Det ser fint ud på overfladen, men rusten er kapslet inde og breder sig. Bare kig på lidt ældre Citroen og Suzuki. Det gummistads de er behandlet med, holder djævelsk godt fast, men fugten = rusten breder sig inde under.
-
Hvis man skal udvise en smule miliømæssig ansvarlighed, er det vel ret beset heller ikke et job der hører hjemme i perlegruset. det er vel ikke udelukkende vitaminer, der er i undervognsbehandling?.......har jeg monstro læst et indlæg engang med en stor pressenning??
-
Syntes 7 kilo lyder af meget, det må være luxus turen den får. Med hensyn til at gøre det selv, har ikke rigtig sted og lyst( tid).
Der er måske ingen som har fået det lavet for nyligt? som ligger inde med friske priser og kvalitets vurdering?
Thomas
-
gav 3000 for dinitrol 3 lags på Amager, med certificat. den havde aldrig fået UV før
-
Hvis du skal udføre det selv, vil jeg anbefale, at det sprøjtes på - og absolut ikke fra en spraydåse. Ellers bliver det et tyndt, tyndt lag, der skaller af på rekordtid. Har set mere end en bil, hvor ejeren selv har fedtet med en pensel for, at spare penge, men altså heller ikke opnår den korrekte tykkelse eller hulrumsbeskyttelse.
Enig, de sprayflasker med rustbeskyttelse dur ikke kritiske steder.
Varme, skraber, stålbørste til rengøring, og derefter påførsel med pensel,
evt. varme igen er vist fint til kritiske steder.
på ukritiske og tøre rene flader er en sprayflaske god, f.eks.
de flasker med vindus polering i, eller afiser.
Hvis man skal udvise en smule miliømæssig ansvarlighed, er det vel ret beset heller ikke et job der hører hjemme i perlegruset. det er vel ikke udelukkende vitaminer, der er i undervognsbehandling?.......har jeg monstro læst et indlæg engang med en stor pressenning??
Undervognsmidler er typisk meget simple produkter.
På Dinitrol ML står:
Indhold: Naphta (Råolie) hydrogenbehandlet, tung.
Altså bare hærdet råolie.
På småkager står der ofte at de indeholder hærdet vegetabilsk fedt.
Hærdning=hydrogenbehandling (Gør tynde olier tykke).
og på flasken med Dinitrol står der da også bare sundhedsskadelig.
Så der er ikke nogen miljømæssige problemer af betydning.
Og de fleste værner nok så meget om perlegrus, fliser, og selve behandlingsmidlet
at spildet bliver helt minimal.
-
Så fik jeg ordnet undervognen på bilen.
Det blev et sted i Valby/Sydhavnen, tog en dag og må sige utrolig god service. Betalte 2073,75,- for 2 lags undervogn ink. moms. Har ikke haft mulighed for at kigge den efter, men syntes det ser fint ud, hvad jeg lige kan se.
-
@vw thomsen;
Hvilket produkt smurte de på?
hvis du er tilfreds, ville jeg gerne kende deres adresse.
Rasmus
-
Nu har jeg haft bilen på en lift og kigget den efter i bunden. Jeg syntes det ser rigtig godt ud, den er smurt ind i et tykt lag uden helligdage.
Produkt Dinitrol 2xlag, 2074 ink moms
D & C ApS
Gl.Køge Landevej 71
2500 Valby
mvh Thomas
-
TAk!
Jeg vil derud når den er tør!
Rasmus
-
Vi fik undervognsbehandlet vores hos Dinitrol og det blev en meget flot behandling og det var ikke så dyrt. og de var rimeligt hurtige med det så der er ikke noget at klage over. :-)
-
Jeg tror ikke, at der er den store kvalitetsforskel på produkterne. Det handler om udførelsen. Og det allerværste er, at de vigtigste steder ikke er umiddelbart synlige. Hovedparten af farlige rustangreb kommer indefra - indefra hulrum og hjørner og kroge, hvor skidtet og saltet kan holde på fugten. Hvem har nogensinde set betydningsfuld rust på de store regulære flader i bunden? Jeg tror, at løsningen hedder sonder. Lange sonder med god spredning, der kan stikkes ind i eksisterende huller og lægge en god ikke-hærdende hinde på indersiden af godset i vanger, traverser, paneler, døre, klapper osv. Så kan man jo godt - bl.a. for sin glædes skyld - også give den en slasker på de store regulære flader - det er jo flot at kigge på.
Jeg er enig i, at rustbeskyttelsesprodukter ikke er særligt højteknologiske. I bund og grund gælder det om indtrængningsevne (i pladesamlinger/punktsvejsninger) en passende konsistens og en rimelig slidstyrke. Til behandling i hulrum tror jeg meget på almindelige olieprodukter. Hvis man gider at gøre det hyppigt nok, så tror jeg at alm. motorolie ind i hulrummene hvert halve år er en fantastisk løsning. Hvis man - som jeg - ikke gider det hvert halve år, så er det fint at blande noget planteolie - eksempelvis linolie i - det har nemlig lidt mere evne til at danne hinde - hærde. For at optimere indtrængningsevnen, så er opvarmning godt. Jeg "koger" en suppe, i en stor metalspand, så den er 60-70 grader. Så er det tyndt som diesel, det forstøver let og kommer ind overalt. I slidzonerne - hvor der er mekanisk påvirkning - i skærmkasser f.eks. blander jeg tjære i. Ganske almindeligt bygningstjære fra jem og fix. Og så skal der ikke spares på noget. Jeg bruger samlet set mindst 20 liter til at behandle en T3, og ja - det sviner. Jeg ved ikke om andre kan holde sig mere rene, men jeg ligner en dansk-svensk gårdhund efter 2 minutter og inden det er slut er det nok nærmest en new foundlænder.
Forberedelserne og også vigtige. Bilen skal være ren - væk med alt skidt. Damprenser er fint. Brug spartel, hvis der sidder halvløse lag af gammel uv.beskyttelseVent så 14 dage til den er gennemtør (jeg afventer altid en god vejrudsigt om sommeren). Sæt fuld tryk på kompressoren, så der er masser af luft at gøre med og så, når resten af landet sidder på terressen og drikker kold hvidvin, så er det bare i kedeldragten og i gang.
-
Hvad gør man egentlig i f.eks. kanaler, hvor man ved at der er rust, men ikke gennemtæret. Det er jo praktisk talt umuligt at pudse/sandblæse derinde?
Er der nogen her, der har erfaringer med Owatrol? Ved at rigtig mange her i Norge er meget begejstrede for det.
Mattias
-
Giv dem et sprøjt af tyndtflydende rustbeskyttelse hvis du du kan komme til. Det stopper yderligere tæring for en tid.
-
gode råd her! tak.
Jeg vil nok kombinere det, og tage den kolde drink med i den ene hånd.