T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Alp efter 13. Januar 2011 kl: 10:28:24
-
Så tilfældigvis et klip fra tyske RTL-tv.
ADAC, det tyske svar på FDM siger at der ingen begrundelse er for prisstinger på brændstof.
Da prisen sidst var så høj som nu, var det i 2008 ? kostede en tønde rå olie 150 dollar idag koster den 95 dollar, men liter prisen for benz er omkring 12 dkr som i 2008....
...stof til eftertanke..
http://www.rtl.de/cms/information/video.html
Vælg "Sprit wird immer teurer ..." til de tysk kyndige.. :?
-
Jo, men når staten pr. definition skal hive uhyrlige afgifter og skatter fra bilisterne sker det bl.a. ved, at vi yder et solidt bidrag hver eneste gang vi tanker. Halvdelen af den lovpligtige ansvarsforsikring ryger lige i statskassen, ligesom vi bliver afkrævet vægtafgift / grøn ejerafgift + evt. parkeringsafgift.
Dertil kommer så andelen i lovpligtigt syn og ikke mindst købet af nummerplader.
Så er det egentlig ikke så underligt, at brændstof er dyrt....
-
Ja, og så vær glad for, at infrastukturen i DK er klar til fremtiden, i (West-)Tyskland er man 20 år bagud.
De små veje rundt om Flensborg er mere huller end veje. Der bruges kun lille brøkdel af trafikrelaterede intægter til vedligehold af selve.
Der er brug for 35 mia € allerede nu, men der ca. 5 til rådighed..så det er snart på tide at køre på AT eller MT-dæk.
Det er på tide, at forvaltningsenheden for de Allierede (det man kalder Forbundsregering, med Merkel som CEO)
melder konkurs. 1700 mia € er ca. 21.000€ pr. indbygger, som staten skylder til bankerne. Et normalt menneske vil aldrig kunne låne så meget, uden en plan om tilbagebetaling.
-
..igen et agument for at køre Syncro... hullede veje :D
Det går vel heller ikke overvældene i dk, Statsgæld pr. indbygger
anslået til 80K i 2010 og det er uden genforenings omkostninger som i .de
http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_statsg%C3%A6ld
-
jo, men det er ca. halvdelen pr. næse og infrastruktur, ledighed etc. står en del bedre frem ved sammenligning.
Det er jo omkostninger, som Tyskland tygger hårdt på: ledighed, renten på statsgælden og 20år bagved i infrastrukturinvenstitoner.
ja.. det er på tide, at få syncroen klar.. den er der enda betalt dansk afgift af 8)
-
Så tilfældigvis et klip fra tyske RTL-tv.
ADAC, det tyske svar på FDM siger at der ingen begrundelse er for prisstinger på brændstof.
Da prisen sidst var så høj som nu, var det i 2008 ? kostede en tønde rå olie 150 dollar idag koster den 95 dollar, men liter prisen for benz er omkring 12 dkr som i 2008....
...stof til eftertanke..
http://www.rtl.de/cms/information/video.html
Vælg "Sprit wird immer teurer ..." til de tysk kyndige.. :?
De har åbenbart fået de samme tanker i england
http://epn.dk/international/article2415871.ece
http://www.guardian.co.uk/business/2011/apr/28/aa-queries-oil-market-manipulation