T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: frantzen efter 16. Januar 2011 kl: 20:01:55
-
Ja som overskriften siger så begyndte min bil at koge i dag, jeg havde været ude på tur, hvor alt var fint, men da jeg kørte hjem begyndte den at koge, jeg har kontrolleret min termostat den virker fint, det ser heller ikke ud til at den trækker vandet ind i motoren, den ryger ikke mere end den plejer, nogle gode ideer?
-
hej er det ikke bare temparturmåleren i instrumentboret der gik helt op det kunne den gøre hvis der ikke er nok vand i vandbeholderen til kølevand eller føleren til denne er dålig forbindelse. eller har du set bobler i beholderen ?.mvh poul
-
den kogte godt i beholderen
-
Bobler i beholderen - det kan godt være udstødningsgas.
Se om den også bobler når den er lunken.
-
Så er det toppen den er gal med eller?
-
Nu er jeg jo ikke dieselmand, men har hørt mange fortællinger om bobler i kølevand og topstykke/toppakning.
En af diesel.hajerne skal på banen for at sige mere om hvordan fejlen slåes fast.
Og ind til dag, en hurtig billed-guide her til topstykkeskift:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8051&highlight=bobler+k%F8levand
Gode hilsner
Jens Jakob
-
det er noget gammelt skidt
-
Bruger den vand? Spilder den vand på gulvet?
Min havde en læk i vinkelslangen under vandpumpen og utæt pakning ved akslen i vandpumpen. Jeg hørte også om topstykke-skræk-historier.... Nok mest fra dem med bly i højre fod. Men min er jo også en 2.1 digifant. Vandtæver.......... (pral og stolthed i èt)
-
je har skiftet vandpumpen, og den spilder normalt ikke vand, jeg var mest ude efter om det kunne være andet end toppen
-
Hvis boblerne i expantionsbeholderen er beskidte . er det topstykket.
-
Hvis den ikke drypper fra nogen samlinger i kølesystemet, så fyld beholderen ved siden af batteriet og start motoren.
Sæt et stykke pap imellem ved tomgangsskruen så den går hurtig i tomgang, ca 2000 omdr.
og efterfyld beholderen til den ikke kan tage mere.
Lad den stå i hurtig tomgang, og gå om og luft den ud, på udlufterskruen oven på køleren. Efterfyld beholderen igen.
Bilen skal helst stå vandret eller med snuden lidt opad, men det betyder ikke alverden når motoren kører med 2000 omdr.
og der bliver luftet ud ved køleren !!!! Ikke alle er enige heri, men jeg har ret :wink:
Låget skal ikke sættes på beholderen og der skal være åben for gennemstrømning i varmeapperaterne.
Fjern pappet og se om der nu kommer en lind strøm af luftbobler i beholderen, giv lidt gas indimellem,
kommer der konstant bobler i beholderen er dit topstykke død.
En enkelt større boble et par gange betyder ikke noget, der kan stadig være lidt luft i systemet, men det skal hurtig stoppe.
Tony
-
Egentligt lidt "sjovt" at vi tror det er en diesel, frantzen har vist ikke nævnt det. :roll:
Men : luft i beholderen = utæt topstykke = dieselmotor. :lol:
Tony
-
Egentligt lidt "sjovt" at vi tror det er en diesel, frantzen har vist ikke nævnt det. :roll:
Men : luft i beholderen = utæt topstykke = dieselmotor. :lol:
Tony
Tråden er skrevet i Diesel fora......... :wink:
-
Tony, jeg var også i tvivl. Så jeg bladrede i Frantzens indlæg, og gættede at det var den samme bil :-)
Men du har ret - motortype er vigtig viden - det kunne sågar have været en ABS :-)
-
Egentligt lidt "sjovt" at vi tror det er en diesel, frantzen har vist ikke nævnt det. :roll:
Men : luft i beholderen = utæt topstykke = dieselmotor. :lol:
Tony
Tråden er skrevet i Diesel fora......... :wink:
Nååh ja, det havde jeg lige overset. :oops:
Men i 95% af tilfældene passer beskrivelsen jo også netop på diesel... gad vide hvorfor man gider at bliver ved... :roll:
Tony
-
det kunne sågar have været en ABS :-)
Ahrrr - skal vi nu ikke lige..., - selvf. principielt har du jo ret, meeeeen... ;-)
-
Egentligt lidt "sjovt" at vi tror det er en diesel, frantzen har vist ikke nævnt det. :roll:
Men : luft i beholderen = utæt topstykke = dieselmotor. :lol:
Tony
Tråden er skrevet i Diesel fora......... :wink:
Nååh ja, det havde jeg lige overset. :oops:
Men i 95% af tilfældene passer beskrivelsen jo også netop på diesel... gad vide hvorfor man gider at bliver ved... :roll:
Tony
we love it......
set på den anden side, så ved man at ens bolte ikke sidder syko fast........ :D
-
oki takker, det må jeg prøve
-
Ja det bobler løstigt, kan det svare ssig at lave den, eller er det bare til skrot?
-
Ja det bobler løstigt, kan det svare ssig at lave den, eller er det bare til skrot?
En T3 bør aldrig skrottes pga. et motorproblem.
Der skal et andet topstykke til, det koster fra 0-1000-3000kr
dertil småting for mindre end 500 kr.
Og så en arbejdsdag for en der har prøvet det før.
Det er ikke kedeligt arbejde efter min mening.
Jeg er sikker på at du kan få vejledning undervejs fra T3nettet.
-
bor der nogen på sydfalster eller i nærheden der evt kunne hjælpe mig?
Og er der nogen der ved om toppen fra en non turbo kan køre på en turbo motor
-
Toppen kan godt bruges men der er fra fabrikken forskel på udstødningsventilerne, så dem skal du have flyttet over.
Mvh Jønne Ukendt
-
ok, jeg må se om jeg kan finde en der kan hjælpe mig
-
ellers et eftermarked top til diesel dur til både turbo og suge. Der er ventilerne ens. Det er til at finde en tiptop top :) til få penge.
Jeg monterede en go brugt på min i sommer........
-
Så blev der lagt ordre ind på en helt frisk 1,9td til den gamle so :-)
Casper er i fuld gang, med at skrue
-
Diesel-brothers fra Kbh - den motor bliver du glad for - det er kram!
-
Ja det bliver rart med noget man ved virker, og har lidt flere kræfter