T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: woodboxx efter 20. Januar 2011 kl: 20:58:14

Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: woodboxx efter 20. Januar 2011 kl: 20:58:14
Jeg kører i dag Sika 1.6 td.
Ca. 30.000 km om året. Så det er en del. Den kører egentligt ok, men er lige svag nok..
Nu overvejer jeg om jeg skal købe en 2,1 Benzin.
Men kan den holde til alt det kørsel (ikke at jeg tror dieslen er bedre, men bare billigere at reparere).
Hvad siger i. Kan den holde???
Og hvad med økonomien????

Mvh
Søren Folkevogn
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: Rasmus efter 20. Januar 2011 kl: 22:11:10
1,6 td= 12kml 2,1i=7,5/8,5 ved MEGET lange ture og lige efter en lastbil, begge udmålninger er på syncro..så med vores benzpriser ville jeg klart vælge disel....
Hilsen Rasmus
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: woodboxx efter 20. Januar 2011 kl: 22:22:32
Ja det kan jeg godt se.. Jeg har tidligere kørt Astro Van.. Jeg tror den kører en anelse længere på literen.
Okay.. Diesel det må forblive.
Kan den holde til en trimning..
Evt. ved montering af oliekøler, intercooler, og lidt mere ladetryk og diesel.
Nogen erfaringer???
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: woodboxx efter 20. Januar 2011 kl: 22:23:38
Jeg skal nok i forvejen have en ny turbo.
Kan den med fordel skiftes til noget andet?
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: Aran efter 20. Januar 2011 kl: 23:22:21
Jo, den skal nok holde til mosten. Det har været oppe at vende før, og nogle er til diesel andre til benz.
Personligt er jeg til benzin, da mit kørselsbehov ikke opvejer de udgifter der er ved diesel.
Større vægtafgift og strafafgift + et meget ringe kendskab til selvtændere. Wbx eller R4 konverteringer er relativt lette, at reparere på. Det største minus ved wbx`ere er, hvis de har kørt med forkert kølervæske. Det æder blok og pakninger indefra, og pludselig er der nul kølevand.
Da du tænker i 2,1 undgår du Pierburg karburatoren, hvilket så afgjort er et stort plus. De kan drille ret meget.
Det kan godt være, at de drikker lidt mere, men du henter også en stor besparelse i vægtafgift, og da en liter diesel stort set koster det samme som en liter 92 oktan, kan du jo så regne lidt på det.
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: Hinze efter 20. Januar 2011 kl: 23:47:00
på en sika kan det vel ikke være vægtafgiften der spiller ind; den er vel på gule plader, så forskellen er 890,- (3140,- for benzin og 4030,- for diesel (ved 2500 i totalvægt))

Hinze
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 21. Januar 2011 kl: 05:19:28
Plus partikkelfilterafgift Hinze. Men stadig er besparelsen så lille, jeg ville nok vælge dem begge to!
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: bos1 efter 21. Januar 2011 kl: 07:18:47
der er ikke partikkelfilterafgift på gulplade biler
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: Hinze efter 21. Januar 2011 kl: 07:27:49
Citat fra: "bos1"
der er ikke partikkelfilterafgift på gulplade biler


nemlig
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: POLLE955 efter 21. Januar 2011 kl: 19:44:14
Hej , nu skriver du min sjoveste bil : en golf 1 gti , den er sjov , men prøv en sika 2,1 dj , start i 2 gear , så køre du 60 på et splitsekund , den er rigtig sjov i sne også , baghjulstræk og rigeligt med hk , det kan kun blive sjovt , og til de penge så ta dem begge to diesel til langtur og benzin til bytur og pjat .
hilsen poul
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: woodboxx efter 21. Januar 2011 kl: 19:58:20
Hvilken type kølervæske skal man bruge ?
Titel: Benzin vs. Diesel ?????
Indlæg af: POLLE955 efter 21. Januar 2011 kl: 20:00:42
På benzin er det rød G30 , til alu topstykker .Husk og kig om der er rød kølervædske på før du køber .
hilsen poul