T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: biff efter 09. Februar 2011 kl: 22:40:00
-
Jeg er nu på anden uge strandet med en doka med død motor og jeg synes sgu snart den har slugt nok ussel mammon. Og sjovt nok så kommer min utroskab aldrig når tingene fungerer, for så kunne jeg ikke få en bil der passede bedre til mine behov, jo bevares en benzinøkonomi der var bedre end 8-9 og firhjulstræk kunne være rart både i mudder og sne, men kombinationen af fem sæder og lad er perfekt, men når nu skidtet hellere vil gro mos end at køre. Ja så presser andre sig på. Og vejet for og i mod så vinder biler med lad frem for mange kilometer pr. liter brændstof.
Så jeg har gloet en masse på Hilux og King Cab, primært før 1998 for at undgå strafafgifterne, men der findes jo andre Ford Ranger, Mazda 2200 osv.
Nu må der være andre herinde der har haft erfaringer med andet end T3, så hvad giver mest stabilitet og valuta for pengene? Og hvad falder helt igennem når vi snakker ladbiler?
Hvis man skal være utro kan det ligeså godt være med noget der er det værd.
Rasmus
-
Vil det sige at du har en doka til salg !
-
Jeg har kørt Nissan King cab en gang, det eneste den fejlede på 2 år rent mekanisk var slør i vandpumpen... Det var den gang man kunne tanke fyringsolie på den lokale OK tank, det var tider... :lol:
-
Jeg har også haft en king cap, der var heller ingen problemer ned den.
Det man skal kigge mest efter med er nok rust, hvis bilen naturlivis ellers virker fornuftig.
-
Jeg har haft en 4x4 hilux 2,4 ex-cab.. en komfortabel og stabil bil.
Dog mangler den lidt motorkraft (det opdager du nok ikke hvis du er vant til T3'er :D ).
Skal du have det ultimative 4x4 ladvogn er det Landcruiser HJ45 (bonderøvs modellen)... så skal du ikke tænke på mekaniske problemer mere. Alternativ kan være BJ75.
Men fælles for alle... de skal holdes i ørene med rust.. specielt i chassisrammen.
-
Ja lige med de biler er jeg jo nok mest til Mazda..
Har før kørt Mazda B2000 benziner, og den kørte som skudt ud af helvedet, aldrig noget der gik i stykker og bare dejlig, måske af samme grund jeg har droppet T3 og i dag har en dejlig B2200 også med benzin.
Dejlig nemt med motordele da det er samme motor som Mazda 626 :-)
Der går lidt rygter om at det eneste på Mazdaerne som er svagt, er rust i chassisrammen, men jeg har nu aldrig set nogen problemer på dem jeg har haft fat i, den jeg har nu har vist aldrig set rustbeskyttelse og har kørt som arbejdsbil på en bondegård.. Men ingen problemer med den ramme heller !!
-
Ja lige med de biler er jeg jo nok mest til Mazda..
Har før kørt Mazda B2000 benziner, og den kørte som skudt ud af helvedet, aldrig noget der gik i stykker og bare dejlig, måske af samme grund jeg har droppet T3 og i dag har en dejlig B2200 også med benzin.
Dejlig nemt med motordele da det er samme motor som Mazda 626 :-)
Der går lidt rygter om at det eneste på Mazdaerne som er svagt, er rust i chassisrammen, men jeg har nu aldrig set nogen problemer på dem jeg har haft fat i, den jeg har nu har vist aldrig set rustbeskyttelse og har kørt som arbejdsbil på en bondegård.. Men ingen problemer med den ramme heller !!
Har du et billede af sådan en fætter, vi skal da se hvad vi går glip af :wink:
-
Har et af den gamle jeg havde...
Og den røde er den jeg lige har købt..
Og den sidste er hvordan min ser ud når den er færdig :D :D
Ja og så lige i omvendt rækkefølge !!
-
Vil det sige at du har en doka til salg !
nej det vil endnu ikke sige at jeg har en doka til salg, for har jo været igennem det meste af de klassiske, bremserør, skiver, ankerplader, benzintank, udstødning så sandelig også toppakningen, men det hjælper jo ikke meget når skidtet overhovedet ikke kører rundt. Så lige nu er jeg der hvor jeg synes det er pisseirriterende at lortet ikke kører, men jeg synes også det er ærgeligt at droppe T3'eren helt, men hvad er fremtiden for den?
@solow mm.
jeg har også været lidt lun på mazdaen, måske specielt fordi det stort set er den eneste der kører på benzin, men sammenholdt med de andre er den tit væsentligt billigere hvilket undrer mig lidt, men det er måske kun et spørgsmål om efterspørgsel, for umiddelbart er det de samme rustproblemer som folk skriver om, mens det sjældent er noget med motoren. Mazdaen er selvfølgelig også hyppigere tohjulsdreven, hvilket også burde afspejles i prisen.
Rasmus
-
Ja begge mine er 2WD !!
Den røde gav jeg 6000 kr for med 10 md. til syn.