T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: bennike efter 15. Februar 2011 kl: 16:57:05
-
har fundet mig en T3 jeg overvejer at købe
så ville jeg lige høre om der var noget jeg skulle være speciel opmærksom på
det er en 1,6 td den bruger ca 1 l vand på 250 km regner med den skal have ny top. og så ville jeg lige høre om det var bedre at ligge en 1,9 tdi i istedet og om den passer
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1162657
-
Hej , og velkommen til , den ser da super godt ud , det man skal være opmærksom på , med så gamle biler er : rust ,men den ser fin ud , ved du hvornår den er blevet malet ? , hvis du er god til at skrue , er der flere tråde herinde der handler om div. ombygninger af motore , og en ny toppakning er vist nærmest rutine for dieselfolket , har du overvejet en golf benzin motor , så kommer du lidt ned i vægafgift .
hilsen poul
-
hvad er vægt afgiften den har totalvægt på 2450.
angående maling tror jeg det er et par år siden den er begyndt at boble lidt i pladesamlingerne høber vores lokale sandblæser kan klare det.
motor roder jeg selv med da jeg er mekaniker fik af vide at en 1,9 tdi passede på gearkassen.
-
Det er en omstændig omgang at smide en TDi motor i den...
Enten skal du satse på 1.9TD (AAZ) eller få smidt en mTDi i bilen i stedet...
mTDi = TDi med mekanisk pumpe, evt. fra AAZ...
-
Og vægtafgiften på en hvidplade diesel ligger på ~11000 om året incl. "straffen" for manglende partikel filter, vel at mærke hvis egenvægten er over 1500kg (det er egenvægten der tæller ved hvidplade og totalvægten ved gulplade)
-
kan se den er vejet ned til 1375 og så er vægtafgift 7520 så det er jo ok
takker for svarene
-
1,9 TDi er efter min mening et godt valg til T3, men der skal laves noget ledningsarbejde og ændres et motorophæng, lidt udstødningstilpasning samt etableres en speederpedal der virker med motorstyringen. Er du mekaniker burde det ikke være noget problem, det tager bare tid. Hvis du holder dig til en motorkode 1Z med 90HK og får renoveret gearkassen først burde de moment motoren smider ud heller ikke kvase gearkassen, men går du meget højere (AFN med 110 heste og over) skal man ikke belaste gearkassen for hårdt når der ikke er omdrejninger (og dermed smøring på kassen) så er der en risiko for at den ikke holder til mosten.
-
I dag var deren snak hen over frokostbordet ved Sydfyns Autocamper om 1,6TD vs 1,9TD. og det var lidt overraskende.
Erfaringen var fra alle deres motorilægninger var at en 1,6'er har en højere topfart end 1,9'eren. Omkring 120km/t mod lige over 100km/t.
Til gengæld så har 1'9'eren mere moment, så motorvalg bør afhænge om det er "fart" (hvis ellers man kan sige det) man ønsker eller trækkraft.
Tdi'eren var der ikke meget erfaring med at ilægge
-
Du kan evt. dyrke denne gamle tråd til at belyse forskellen på JX og AAZ:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-2460-highlight-underkvadratisk.html
Og du kan også læse min mening her:
http://www.jarlpaulsen.dk/motorkonvertering.html
-
så har jeg fået købt mig en fin t3 1,6 TD
den er ikke fejlfri men en af de pænere af dem jeg har set.
-
så har jeg fået købt mig en fin t3 1,6 TD
den er ikke fejlfri men en af de pænere af dem jeg har set.
billeder :)
-
Tillykke med handelen.
Spændende at få den at se. Slutter meg til koret : Billeder !
Mvh. KH.
-
Jaaaaa, billeder så smagsdommerne, har noget at snakke om :)
-
hvor sætter jeg billeder ind
-
Tryk på "post reply" her i tråden, og så er der et punkt der hedder "Add an Attachment".
-
skal have ny olie trykskontakt den der sidder i er 0,15 til 0,45 slår jeg den op på merkonomen står der 0,15 til 0,30 er det den regtige
http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=7192-000&Hsprak=D&Htider=+man-fre+8.00-17.00+l%F8r+09.00-13.00++1.++s%F8n+i+md.+10.00-14.00+&Hadress=H%F8jvang+6,+4300+Holb%E6k,+Tel:++59433700&Hepost=holbak@mekonomen.dk
det er en 1,6TD fra 87 jx motor
-
hvor køber jeg et speedo kabel
-
Har købt mit ved autoparts, gennem en mekaniker, er ikke klar over om de sælger til private..???
Den bil, du har købt, blev det den fra skagen eller..?? :)
-
ja fik en god køre tur vi møttes nord for aalborg
-
har købt mig en t3 picup til ophug det er en 1,6 td med 200000 på bagen. skal selv bruge motor og instrument bord så der er en masse andre dele jeg ikke skal bruge så skriv endelig vis der er noget i mangler.
-
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=198134
-
hvor sidder sikringen til gløderørene på min t3 den lyser i gløde lampe men ikke strøm til gløderør
-
Den sidder i den sorte boks omme i motorrummet...En stor flad motherf***** af en bladsikring...Du kan ikke undgå at se den...
-
super tak
-
ved du hvor stor den skal være, den er gået og kan ikke se det på den gamle.
-
50A
http://www.kaefer-co.de/article/1036/Streifensicherung_50_A_fr_Vorglhung.html
-
http://www.landmann.dk/tillb/r-ovrigt/1030/piezotaending/
-
Hvor finder man en loftbeklædning der går helt ned til sidebeklædningen til min t3 caravelle
-
Hvordan sidder speedokablet fast i forhjulet skal bremseskiven og leje af for at løsne det
-
Kablet sidder fast med en lille låsering uden på koppen, men kan være meget stramt at trække ud.
Mvh Jønne Ukendt
-
Hej har lige lagt en anden jx motor i min t3 mit problem er den bliver vamere end den plejer og så blinker olielampen når den bliver varm i tomgang. Jeg har skiftede tandrem, vandpumpe, termostat, olie og alle vand og oliekontakter på motoren inden jag lagde den i håber i har nogle gode ideer
-
Sidder følerne til olietrykket korrekt ? Hvis ja, bør du skrue et godt gammeldags manometer i og aflæse trykket visuelt. Jeg vil nødigt være lyseslukker, men måske er det oliepumpen der ikke leverer tryk nok.
Går selvfølgelig ud fra, at du bruger korrekt olie og oliemængde ?
-
Og du har bemærket at olieindikatorerne ikke er ens.
Mvh Jønne Ukendt