T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: ssses efter 22. Februar 2011 kl: 16:37:37

Titel: vr6\'er
Indlæg af: ssses efter 22. Februar 2011 kl: 16:37:37
hey t3 freaks :P
er vidst selv blevet en af dem..
men fik en meget vild tanke, om at putte en golf 3 vr6'er i min bus, hvor meget skal der til og kan det overhovedet lade sig gøre? ved godt at det med garanti ikke vil være lovligt, men er det muligt, med gearkasse og pladsen i bag, nogle der har prøvet?
Titel: vr6\'er
Indlæg af: TONY efter 22. Februar 2011 kl: 16:49:45
Der skal rigtig rigtig rigtig meget til, både tid og penge........ og så vil den stadig være ulovlig   :cry:

Men det kan da lade sig gøre.... prøv at kigge en gang på dette link..... lækkert....  :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=MVP9tGiqKxA
Titel: vr6\'er
Indlæg af: ssses efter 22. Februar 2011 kl: 16:53:01
hehe præcis det klip jeg så i skolen i dag hehe.
men hva skal der til? er der nogen der ved det..
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Hinze efter 22. Februar 2011 kl: 17:09:43
http://volksweb.relitech.com/helmut/VR6-engine/vr6-engi.htm
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Solow efter 22. Februar 2011 kl: 19:01:21
Jeg har også gjort det engang.. lagde en 194 Hk VR6 i en dengang ret ny T3 fra 86.. hold nu kæft hvor det virkede og kræver ikke mere end alle de andre ombygninger man ser herinde.

En af mine kammerater har stadig motor og adaptersættet med kobling og alt liggende !!

Meeeeen... da politiet endte med at stoppe mig kom jeg af med 84.000 kr i bøde og diverse til SKAT !! og dermed var bilen stadig ikke lovlig, så tænk dig om inden du gør det.
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Hinze efter 22. Februar 2011 kl: 19:20:21
Citat fra: "Solow"
Jeg har også gjort det engang.. lagde en 194 Hk VR6 i en dengang ret ny T3 fra 86.. hold nu kæft hvor det virkede og kræver ikke mere end alle de andre ombygninger man ser herinde.

En af mine kammerater har stadig motor og adaptersættet med kobling og alt liggende !!

Meeeeen... da politiet endte med at stoppe mig kom jeg af med 84.000 kr i bøde og diverse til SKAT !! og dermed var bilen stadig ikke lovlig, så tænk dig om inden du gør det.


lækker ungdommelig historie  :D

Så kan du vel give en sammenligning mellem ej22 sub'en og vr6?
Titel: vr6\'er
Indlæg af: hotcoco efter 22. Februar 2011 kl: 19:31:16
Citat fra: "Solow"
Jeg har også gjort det engang.. lagde en 194 Hk VR6 i en dengang ret ny T3 fra 86.. hold nu kæft hvor det virkede og kræver ikke mere end alle de andre ombygninger man ser herinde.

En af mine kammerater har stadig motor og adaptersættet med kobling og alt liggende !!

Meeeeen... da politiet endte med at stoppe mig kom jeg af med 84.000 kr i bøde og diverse til SKAT !! og dermed var bilen stadig ikke lovlig, så tænk dig om inden du gør det.


shit 84.000 kr yeah remeber you telling me somthing about that,well anyway you  did a great job with subwagen it can also make a nice drift if you get my drift he he. great fun to drive.

billy
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Solow efter 22. Februar 2011 kl: 19:31:38
Ja det kan jeg godt Hinze...

En ej22 er en dejlig motor, men INTET i forhold til lyden og momentfølelsen der var i VR6 !!, men jeg er nok også lidt præget af at jeg dengang (og i dag) syntes at VR6 motoren er fantastisk og smuk :-)

Men uanset hvordan du vender og drejer den, ville jeg til enhver tid montere EJ22 igen, da det kan synes og er mindst lige så sjovt.
Titel: vr6\'er
Indlæg af: buddha_uffe efter 22. Februar 2011 kl: 20:27:55
Citat fra: "Solow"

En af mine kammerater har stadig motor og adaptersættet med kobling og alt liggende !!


Er det noget han vil af med...?
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Solow efter 22. Februar 2011 kl: 20:36:01
skal prøve at høre ham :-)
Titel: vr6\'er
Indlæg af: buddha_uffe efter 22. Februar 2011 kl: 20:47:02
Super...
Titel: vr6\'er
Indlæg af: POLLE955 efter 22. Februar 2011 kl: 22:24:17
Hej , Den billigste måde  at få en vr6 -t3 , er at finde en i Tyskland , der er synet og godkendt , så kan den også synes og godkendes i dk , min LLE kom fra Tyskland , med 130 hk diesel motor , den er blevet synet 2 gange siden med den motor .
hilsen poul
Titel: vr6\'er
Indlæg af: B3ac0n efter 22. Februar 2011 kl: 23:08:40
Citat fra: "POLLE955"
Hej , Den billigste måde  at få en vr6 -t3 , er at finde en i Tyskland , der er synet og godkendt , så kan den også synes og godkendes i dk , min LLE kom fra Tyskland , med 130 hk diesel motor , den er blevet synet 2 gange siden med den motor .
hilsen poul


Lige obs på at de 130 er inden for de 25% effekt forøgelse i forhold til DJ med 112. Det er også langt fra sikkert at en synsmand siger et er iorden selv om det er okay i tyskland, men man kan jo tage chancen.

Men en anden tanke kunne være WBX6. Der har 3.7 udgaven da 180heste. kan man bruge en godkendelse fra den til at overbevise med? eller er den  en helt anden bil rent syns og godkendelses set? (ligesom en Porsche B32)

Mvh
Titel: vr6\'er
Indlæg af: buddha_uffe efter 23. Februar 2011 kl: 08:08:38
Er grænsen ikke 20%...
Titel: vr6\'er
Indlæg af: B3ac0n efter 23. Februar 2011 kl: 10:40:40
Citat fra: "buddha_uffe"
Er grænsen ikke 20%...


Joh, det har du vist ret i =)
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Solow efter 23. Februar 2011 kl: 11:05:05
WBX6 godkendelsen kan du ikke bruge til noget, da den afviger fra typegodkendelsen i alle retninger..
Titel: vr6\'er
Indlæg af: B3ac0n efter 23. Februar 2011 kl: 11:38:56
okay. træls det er sådan
Titel: vr6\'er
Indlæg af: ssses efter 23. Februar 2011 kl: 23:53:01
men det kunne nu altså være sjovt, om det så var lovligt eller ej, det var også mere for at prøve det.. man skal vel bruge penge på et eller andet hehe.
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Hinze efter 24. Februar 2011 kl: 08:32:47
Citat fra: "Solow"
WBX6 godkendelsen kan du ikke bruge til noget, da den afviger fra typegodkendelsen i alle retninger..


Det er vel netop de afvigelser man skal bruge til en evt. godkendelse, eller hva?

Hinze
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Solow efter 24. Februar 2011 kl: 08:52:23
Jo.. men det kræver så at du laver en kopi af de dele de brugte, Feks for at kunne syne noget med samme effekt skal du så lige have opgraderet din undevogn med et  skivebremsesæt magen til for at kunne sammenligne !!!, og allerede der tror jeg det økonomiske aspekt røg i lokkumet. Hvis dit skivebremsesæt ikke er 100% magen til, ja så er det jo ikke samme godkendelse der gælder.

Der er smidt rigtig mange penge efter at lave sådanne specielmodeller, der er jo en grund til at hver gang Bugatti sælger en Veyron, ja så taber de omkring 4 Millioner på det.. alle pengene i prototyper går til crashtests og godkendelser og derfor er de altid urimeligt dyre.

Men alt kan jo lade sig gøre, det er vel bare at bygge det man vil have, og så syne det som en Hotrod, altså lige smide bilen forbi teknologisk institut til 3500 kr i timen og få alt godkendt !!
Titel: vr6\'er
Indlæg af: Hinze efter 24. Februar 2011 kl: 09:57:58
det er jo rigtig nok. tager de virkelig 3500 i timen, det er da ågerkarle priser, men der er nok udbud/efterspørgsel.