T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 23. Februar 2011 kl: 19:08:19
-
Jeg har skudt nogle billeder af min DK model, en gammel slidt JX uden turbo, der er død og så er den på gule plader... Min første tanke er at få den synet og betalt fri til hvide plader med en 1,8 90hk benziner i, men der er lige en barriere af rust som jeg skal se om jeg kan få styr på inden.
Først er der billeder af vangen fra motorbøjlens fæste og bagud. Det er vist det slemmeste rust der lige umiddelbart er i den, men kan det redes på en lovlig måde?
Så er der lidt billeder af inder- undersiden af venstre panel, hvor der er ihvertfald 1 hul som skal lappes.
Til slut er der et billede af forreste og nederste hjørne i skydedørshul/karm som ser lidt skummelt ud.
Ville det bedste være at sandblæse de syge steder, lappe evt. huller, grunde og bodybehandle?
-
Flere billeder
-
Tjaa, jeg tror jeg ville give den fred :cry:
Mvh Jønne Ukendt
-
""Ville det bedste være at sandblæse de syge steder, lappe evt. huller, grunde og bodybehandle?""
Jeg tror svaret på dit spørgsmål kommer helt af sig selv når du er færdig med at sandblæse ned til rent metal.... R.I.P. :cry:
Tony
-
Ja, det er nemlig det... Om det kan gå at bruge krudt på den, eller om den bare skal afmonteres og stakkes på hylden?
Det er de vanger jeg er mest bekymret for.
Resten af karossen er ellers forholdsvis sund.
-
Såfremt det ikke koster en herregård med at sandblæse de viste dele ...
og når man har forstand på pladearbejde ...
og resten af bussen ser godt ud ...
tja ... aner det ikke, elsker du bilen?
Jens
-
Det vil ihvertfald blive et langtids projekt.. havde du ellers ikke en der kunne køre ???
-
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer. Måske en kommentar fra VW Madsen (tin ekvilibristen) kunne bidrage til beslutningen.
Hinze
-
enig med ukendt lad den få fred ;)
-
Jeg synes også det vil være en god idé at sandblæse den, så er der nok intet tilbage. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
-
Ok, jeg kan ligesom fornemme at den er long gone i jeres tanker.
Den har ellers en lækker farve og var umådeligt billig, så det kunne være fedt at få den ud på vejen igen.
Men det er nok mere spørgsmålet om det nogensinde bliver "rigtig" godt med det rust arbejde.
-
Altså alt kan jo laves, men man skal nok holde det op imod om den er speciel nok til at det er dét værd... Kan ikke danne et helheds-indtryk ud fra de billeder. Men en ting er helt sikkert, og det er at hullerne ihvertfald bliver mindst 4 gange større når man først begynder og pille i det.....
-
Ok, jeg kan ligesom fornemme at den er long gone i jeres tanker.
Det er i hvert fald en skidt start på en "salgsannonce" :?
-
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer.
Svensker eller tysker vel fordi de der ikke bruger salt på vejene.
-
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer.
Svensker eller tysker vel fordi de der ikke bruger salt på vejene.
præcis
-
Jeg vil lige gi den en positiv vinkel......
Fordi mit projekt pludselig ser meget meget hångribelig ud nu... Tak!.
Jeg havde nok stakket de gode stumper og båret den værdigt ind i det næste t3 liv...
-
det kan ikke betale sig og sandblæse der.for mig ser det ud som om der skal både nyt el rep bagpanel +evt bagvange,hpanel + inder panel samt b stolpe og førieng til skydedør .kan man selv kan det måske godt betale sig alt efter resten af bussen .men skal man betale sig ja så det måske bedere og finde en anden.
-
Alt efter hvor meget tid du vil ofre på projektet, er intet vel umuligt. Men det er vist overflødigt, at sandblæse: Der skal skæres af. Og der skal skæres meget af, til du er ved frisk plade. Ellers "koger" den videre inde bag de overlapninger, som du nødvendigvis må lave. Så hvis du vil lave det ordentligt, og har tiden og lysten samt evnerne kan den da godt leve et par år mere.
Og ellers er den måske velegnet som donorbil ?
-
Hmmm... Der er skrot præmie på kadaveret og den står mig i en kasse Thy Classic. Så måske skal jeg bare have fat i kranen og knuseren.
Donorbil må være dens næste liv.
Tak for alle svarene, det er ligesom om det skal skæres ud i pap somme tider inden man fatter det. Den så ikke så slem ud inden jeg kom under den og fik nærstuderet skydedøren, suk suk suk...
-
Vi har set det før kære Krogsgaard. Det skal skæres ud i pap. 8)
Mvh Jønne Ukendt
-
Ja, det er rigtig JU, men når først skabelonen er skåret går det som regel ganske fint de efterfølgende gange... Som regel uden person/følgeskade.