T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: rasmus137a efter 24. Februar 2011 kl: 23:19:43
-
Ja så fik jeg dråligt nok oprettet en annonce før jeg havde skaffet en motor med ledningsnet og det hele. jeg har kigget i jarls indlæg men det er efterhånden temmeligt uoverskueligt med 36 sider. kunne jeg få nogen til at skrive hvad jeg skal bruge til ombygningen fra 1.6td til abs motor og evt om der er nogen faldgrubber jeg skal være opmærksom på. hvilke dele som kobling og bundkar skal jeg bruge fra hvilken motor. det ku være rart med lidt indput inden jeg går igang
Med venlig hilsen Rasmus
-
er der evt nogen der ligger inde med godkendelse papire til sådan en ombygning det haster ikke jeg har to til at få dem men det ville da ikk være dårligt at gøre det inden
-
Du kan kikke lidt her, selvom det er en 2e og ikke abs, giver det en fin fornemmelse af projektet (http://2e-im.vw-bus.net/); ellers synes jeg alligevel du skulle kikke i jarls tråd "i håb om tilgivelse" (http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-10871-highlight-tilgivelse.html). Den giver meget fin beskrivelse og tiden du bruger på læsning inden du starter sparer du mange gange efterfølgende i stedet for hovedbrud i motorrummet.
Hinze
-
Send mig en PM med din email adr, så har jeg typegodkendelsen, dog skal din bil have forbremser fra årg 86 og fremad...
Du vil også komme ud i noget afgift, da ABS motoren er over de 20%.. ( Du kører JX, ikk ?? )
Fra JX motoren skal du bruge bundkar, ventildæksel, sugerøret fra oliepumpen, pilotleje og desuden et ledningsdiagram på ABSen (der er vist 3, at vælge imellem)
Men ellers læs, som Hinze skriver, hvis jeg nu har glemt noget..
-
Send mig en PM med din email adr, så har jeg typegodkendelsen, dog skal din bil have forbremser fra årg 86 og fremad...
Du vil også komme ud i noget afgift, da ABS motoren er over de 20%.. ( Du kører JX, ikk ?? )
Fra JX motoren skal du bruge bundkar, ventildæksel, sugerøret fra oliepumpen, pilotleje og desuden et ledningsdiagram på ABSen (der er vist 3, at vælge imellem)
Men ellers læs, som Hinze skriver, hvis jeg nu har glemt noget..
kan vi ik få den uploadet til biblioteket?
-
Jo, det troede jeg den var/er..??
Der var nemlig en der spurgte om han måtte..??
Nu kan jeg så ikke lige finde ud af det, men du må da gerne, hvis du sender mig en PM med email adr..
-
ellers skal du mail det til blackchart, så smider han det op i biblioteket :)
-
Okey, jamen så sku den være på vej i biblioteket.. :)
-
tak for svarende jeg får først motoren næste weekend desværre. men jeg piller den anden ud imorgen skulle der være en der kan bruge en jx motor som ikke bruger så forfædeligt meget af noget som helst så skriv endlig. det er muligt den kunne tænke sig en toppakning men jeg tror det nu ikke.
Mvh Rasmus
-
Ang afgift :
hvis man lægger en AAM motor i en JX så burde det da ikke udløse extra afgift
AAM de har 74 hk hvor JX har 70 hk og det er da under de berømte 20%
-
Forbremser af den nye type? WBX-motoren GW har også 90 hk og endda en knivspids mere moment end ABS, og den er originalmonteret siden 83 - altså med de "gamle" bremser.
-
Min er fra 87 så om manden har ret eller ej så skulle det gå . men nu har jeg så lige set at der er en mv motor til salg har jeg ikke ret hvis jeg siger det er en 2.1 boxe motor det ville jeg jo næsten hellere have for at holde det lidt specielt der er vel også lidt mere spark i den hvordan er benz økonomien på sådan en mv motor og holdbarheden for den sags skyld.
Mvh Rasmus Andersen
hvis nogen ku tænke sig at se hvad der skal hænge bag på transporteren på et tidspunkt så kan i jo kigge forbi vores nye hjemme side www.brdr-andersenrally.dk der kommer også en side om min t3 der som sagt skal have ny motor men den skal også lakeres, have lavet gulv, værktøjsskabe og hylder, tagbagagebære (hjulholder) og så har jeg da også lige været ude og få fat i et sæt splinter nye læder sæder fra en hyundai. opbygningen begynder imorgen så de første spændende billeder skulle ligge på hjemmesiden søndag.