T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Bo efter 06. Januar 2007 kl: 14:52:34
-
1,6 turbodiesel kan alt!!! :twisted:
-
Åhhhh nej nu kører møllen... :twisted:
Det er vist et temperementspørgsmål.
-
Jamen velkommen blandt os.
1,6 TD er en meget fin maskine, men det jo sådan at meget fine maskiner at de kræver kærlig pleje for at fungere. Derudover er det vel kun rigtige mænd derkan køre diesel.
Alle motorer kan selvfølgelig klare Jobbet, men på hver sine premisser.
Forslag.: Læs en masse indlæg her på T3NETTET, så vil du være nået en del videre.
Din person.: Har den travlt ? - Kan du køre respektfuldt overfor teknikken ? - Hedder du Brian ? - Hvad har du af bil nu ? - Skal kvinder og børn føre køretøjet.
Det er bare nogle af de spørgsmål, der kan hjælpe dig til at afgøre hvad du skal vælge.
KH KHS - Far til 4 i 1,6TD
-
hvis det skal være benz (det køre rigtige vw folk jo på 8) ) så var det her måske noget
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=416183121
Troede forresten du kørte luftkølet
Lennart
-
Velkommen til T3nettet!
Dieselmotorer kan køre på ren planteolie og op mod 12 km/l. (give or take a few) Standard dieselmotorerne i T3 bliver for varme da de ikke er dimensionerede til at ligge bagi og skulle trække vægten. (De kommer fra VWs personvognsprogram). Diesel er dyrere i vægtafgift. Der er en opvarmningsperiode hvor man ikke kan køre med fuld knald. En oliekøler og en motorvarmer kan hjælpe på disse ulemper. Alle de originale diesel motorer mangler effekt til at accelerere som en moderne personbil og kan ikke mestre en topfart over 115 km/t i praksis.
Benzinmotorer kan køre på etanol men det kan man ikke få i DK til en fornuftig pris endenu desværre. Og op mod 10 km/l. (give or take a few) Jeg har ikke erfaring med de benzinere der sidder i T3 modellerne udover nogle få køreture.
Benzin er billigere og nemmere hvis man ikke kører så langt, diesel er billigere og mere miljøvenligt hvis man kører langt, men kræver som Kurt skrive overvejelser, opmærksomhed og indsats hvis det skal køre optimalt.
Det er vist min opsummering, selvom jeg endnu er en grønskolling ud i T3.
-
Jeg er nu på jagt efter en daily-driver
En t3 er nok en daily-driver i forhold til t1 eller t2, meen der findes RIGTIG mange biler der er mere daily-agtige. (men naturligvis ingen med samme klasse)
Venlig hilsen én der nu IGEN skal ud i indkørslen for at samle sin gamle møgspand så den er i trim til mandag morgen :cry:
Er du villig til at smide 40K efter en T3 så vend blikket mod Tyskland, der kan man få sprøde øser mellem 3 og 4000euro og så er der også lidt til afgiften.
-
Hej
Min t3 1.6 td "freja" var i italien sidste sommer.
Med den tidligere ejer.Uden problemer :).
Det skulle have været en god tur. Godtnok et lavt gear i bjergene, men så har man jo også bedre tid til at nyde naturen. :lol: .
Her på sitet er hans navn runzuk.
du kan da søge i indlæggene. og se hvad du kommer frem til. :D .
Jeg har hans email adresse som du får i en pm. For jeg tror ikke han er aktiv her mere.
Hilsen Poul Ottesen
-
Her er vist den mest udtømmende diskussion af emnet
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=514
(det begynder lidt nede på side 1)