T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: dennis efter 13. Marts 2011 kl: 12:07:38

Titel: ET forskel?
Indlæg af: dennis efter 13. Marts 2011 kl: 12:07:38
De her ET mål hvad kan udredes af dem?

 Min Syncro kører med 5x115 ET 37 med 205-75 R15.

Jeg overvejer at skifte til General Grabber 225-75 R15. På Alu sutter, enten ET 40 eller 45. Men jeg har ingen viden udi emnet.

Er der nogen der kan kloge mig med løsninger og kombinationer??
Titel: ET forskel?
Indlæg af: POLLE955 efter 13. Marts 2011 kl: 12:27:42
Hej Dennis , det der ET er målet fra midten at fælgen , dvs. hvis du har et 37 er det 37mm fra midten og udad , så hvis du sætter et  45 , på kommer fælgen længere ind under bilen . Håber du kan kloges af den forklaring .
hilsen poul
Titel: ET forskel?
Indlæg af: dennis efter 13. Marts 2011 kl: 13:13:44
Det kan jeg Tak. Men hvor går grænsen, før der skal spacere på, når den står standart....? :-) Jeg vil ha størst mulige 15" på.
Titel: ET forskel?
Indlæg af: TONY efter 13. Marts 2011 kl: 13:27:45
15" fælge går "hurtigt" imod spindel-armen foran. Allerede ved 7" brede 15" fælge skal ET-målet være nede omkring ET 25 uden spacere.

Tony
Titel: ET forskel?
Indlæg af: verner efter 13. Marts 2011 kl: 17:33:32
det er lidt komplekst at regne sig frem, f.eks kan en 7x15" fælg i ET35 kan godt være anderledes udformet  fra producent til producent, da det tit er få mm. der afgør om fælgen går på eller ej!

men husk at ET = er indpresning, men at der er forskel på hvor bred fælgen er!

f.eks går mine 8*17" på foran hvis jeg ik bruger spacer på 5-10 mm, men hed de 7*17" med samme ET mål, så ville der ikke være brug for spacer.

og ellers er det som polle siger :)