T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 20. Marts 2011 kl: 19:59:31
-
jeg har fået fingrene i sådan i en honda mtx 50 som skal have skiftet motorolie fordi den har stået i nogle år
men kan man bare bruge alm olie til sådan en
-
Det kan du i princippet godt. men da du nu har fået fat i en to-takter, så har du muligheden for at hælde rigtigt transolie til motorcykler på. Det kan især koblingen godt lide. En god fed motorolie kan have så højt bæretal, at koblingen begynder at fedte..
Den er fed...
-
Da almindelig olie indeholder friktionsnedsættende additiver, kan du ikke bruge det, da den har vådkobling som skal have friktion.. Du skal bruge en gearkasse olie som er beregnet til våd kobling.. Det bør kunne købes i de fleste mc butikker.. :)
-
Jeg ville spørge hos Honda. Jeg kører selv en gammel Honda Cb 750 hvor motorolien også fungerer som gearolie 10-40 eller 20-50. Jeg har læst om en svensker der frarådede syntetisk olie. Men spørg Honda
-
Prøv at læse lidt på www.biltema.dk De har et hav af olier til diverse formål.
-
ok tak
den får så det rigtige olie (damn det er mange år siden jeg har rodet/kørt knallert)
-
Husk vi ender alle sammen der hvor vi startede , jeg har 4 gears Everton , om nogle år bliver det måske 3 hjulet :lol:
-
Knallerter går ALDRIG af mode.. Jeg har også en stak holdende....! :D Er glad for at jeg nu har bevis på at jeg ikke er den eneste der er bims.... ;-)
-
jeg har også en maxi stående der trænger til en kærlig hånd og plager ustandseligt min lillebror om hans puch ms og vz da han har flere end han behøver (efter min mening)
-
Maxi skal man have.. :-D Har også én stående i sort med stjernefælge, mælkekasse og rævehale.. Fed maskine.. + en Vespa Ciao, NSU Quikly + en plastic knallerter (Yamaha scooter)...
Hvis der er nogen er T3nettes brugere der ligger inde med gamle knallerter i hjørnet at brændeskuret som skal væk, så giv endelig lyd..? :-D
Den ser sgu fin ud den Honda, skal nok kunne underholde... - med hensyn til olien så har jeg før kørt med halv-syntetisk 10W40 olie på lignende motorer uden problemer.. Men det er nok ikke helt efter bogen...
-
det er så ikke min på billedet men den er magen til
og ja det er ikke et rigtigt værksted hvis der ikke et eller andet sted står en maxi :D :D
-
Så rigtigt.... Jeg fik endda ros i sommers da jeg blev stoppet af politiet, betjenten synes det var rart at stoppe en ordentlig knallert for en gangs skyld... Som han sagde: "rart med en maxi istedet for alle de pizza-maskiner". Men så holdt venligheden også op. Den røg på rullefelt og så ringede de efter falck så den kunne blive kørt til en synshal... Der blev jeg sgu 15år gammel igen...
-
Øh - jeg har da også 7 hk , tun med slævepotte og dell-orto med tragt , men ikke skruet på , står på komplet motor , lige klar til jeg bliver 16 igen . Ja jeg har også en maxi , den er til salg .
-
Øh - jeg har da også 7 hk , tun med slævepotte og dell-orto med tragt , men ikke skruet på , står på komplet motor , lige klar til jeg bliver 16 igen . Ja jeg har også en maxi , den er til salg .
PM´er dig lige Polle...
-
Synsmanden var så venlig at beholde og destruere mit 47,2mm membran sæt (8,5 hk), 24mm dellorto, 17/37 gearing, ekspantions-udstødning osv...
-
Ja i mine unge dage gav jeg også mange bidrag til jernkassen på synshallen , tror kun jeg har haft en velo i 14 dage der var lovlig , og nu sidder man og bander over alle de ulovlige knallerter der køre på cykelstien , det gjorde vi ikke dengang , det er sgu farligt , hvorfor køre de ikke på vejen i stedet for ? , er det fordi de så kun kan køre 50 som bilerne , det er jo lidt provokerende at overhale bilerne med 70 på vejen , det går bedre på cykelstien .
-
Du har skam ret, det er både farligt og provokerende.. Meeen det er nok de færreste herinde der kan sige sig fri fra at have dyset en Bing karbonade om og planét et enkelt topstykke eller to... ;-)
-
NEEEJ! :oops: DEN slags gjorde man da ikke da jeg var ung..... ( Ahem... )
Jeg HAVDE en Maxi stående i årevis i kælderen. Så tog jeg den med på værkstedet, og dårligt havde jeg sat den før den var solgt. Men i de unge dage kørte jeg Puch 3 gear og en kort overgang Kreidler.
Min Puch var samlet med unbrakobolte og havde stilbar strålespids. Det var mit held den ene gang jeg kørte lige ind i en razzia. PUHA! De kunne ikke skille på stedet og jeg bedyrede min uskyld ( Den var heldigvis drejet så den gik ad h... til ) og fordi der var forsikring på, fik jeg lov til, at køre på arbejde.
Det var en noget rystet lærling, der kom for sent den morgen.....