T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: madshp efter 27. Marts 2011 kl: 11:51:47
-
Hjælp hjælp hjælp
Motor på ny købt bus har kørt godt i en uge,. efter lille service . ny rotor, strømfordeler dæksel, tændrør, lyftfilter, olie + filter køre den nu kun på to cylinder.
Motor er en 1,9 benzin med kaburator ,bilen er fra 84.
Nu er spøgsmålet så hvad sker der ??
Den starte fint og første gang, for bezin, der er gnister på alle fire tændrør . Har målt kompresion som er fin på alle fire cylindre.
Ville gerne ud og køre i det dejlige søndags vejr så alle forslag er velkommen :)
Mvh Mads
-
Får den benzin nok. Benzinpumpen kan godt miste evnen til at yde det den skal. Pas på med uoriginale pumper. Nogle har
studsene siddende så de peger lige ind i krumtapudluftningen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Hvordan tjekker jeg om den for benzin nok ?
Tror den gør , slår lidt tilbage op igennem karburator , siger det noget om det ?
-
Den helt simple... Tjek din tændkabel rækkefølge !!!, lyder lidt som forkert tændingsrækkefølge.
-
Tændingsrækkefølge ... 1 - 4 - 3 - 2 ....
Eller set fra mærket i strømfordeleren ( cyl. 1 ) og gående mod uret 1 - 2 - 3 - 4. :wink:
Er du sikker på, at der ikke er byttet om på tændkablerne i den ene side ?
Det sker som regel i højre side hvor kablerne er længere og svære at følge.
Tjek at din rotor sidder ordentlig fast i hakket på fordelerakslen ....
Mch.
DOUGH ...
Slået på stregen .... :lol:
-
Så køre den gamle maskine igen som en drøm.
Det lærte jeg så på den hårde måde, tændnings række følge var helt forkert .
tussen tak til alle som med gode råd , hjalp mig ud af min søndags depression.
hands up
Mads.
.....tros alt var der sol i værkstedet