T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Bo efter 13. April 2011 kl: 09:48:17
-
Jeg skal have fundet nogle dæk til Vattenfall og var jo rigtig glad for General Grabber AT2 på den blå.
Vattenfall kører pt. med 205R16 på originale 16" Syncro stålfælge. Den størrelse findes dog ikke umiddelbart, men det gør til gengæld 225/75/16.
Ifølge den dækberegner jeg har fundet på nettet, skulle det give næsten det samme i rulleomkreds (1,29% mere)
Tallene er som følger
Dæk/Diameter/Omkreds
205R16: 734,4 mm 2307,18 mm
225/75/16: 743,9 mm 2337,03 mm
Ændring i rulleomkreds 9,5 mm 29,85 mm[/list:u]
Som det er nu, er der mindst 1,5 cm luft bag bagdækket, og masser foran
Er der nogle der vil give et bud (uforpligtende) på, om ikke de skulle kunne være der ???
-
http://www.busman.be :-)
-
Ved godt du er glad for ham, men hvad skal jeg bruge ham til i denne sammenhæng ?? :?: :D
-
Mike kan fortælle dig hvad kan kørte på af dæk - og hvor meget han havde hævet det orange monster ;-)
Ah, fandt den:
http://www.youtube.com/watch?v=r2v49vrIhR8
SÅ er der masser af plads
-
I de gode gamle dage, når Kadett'en skulle pimpes, var ordlyden, at man kunne gå fra en given bredde i fuldprofil og "20" op i bredden og samtidigt ned på en 70'er profil.
Det er jo næsten det, du gør her med spring fra 205/16 til 225/75-16...
Jeg vil godt give et uforpligtende bud på, at de KAN være der....
Skulle det modsatte være tilfældet kan du få en tudekiks og en dåsebajer på Fyn... ;-)
-
Jeg er helt sikker på at den kommer til at skrabe på på forhjulene, bagerste/nederste del af skærmkanten når du drejer og bremser...
Kald mig bare lyseslukker.
-
hva med 215/75/16 istedet?
-
I de gode gamle dage, når Kadett'en skulle pimpes, var ordlyden, at man kunne gå fra en given bredde i fuldprofil og "20" op i bredden og samtidigt ned på en 70'er profil.
Det er jo næsten det, du gør her med spring fra 205/16 til 225/75-16...
Jeg vil godt give et uforpligtende bud på, at de KAN være der....
Skulle det modsatte være tilfældet kan du få en tudekiks og en dåsebajer på Fyn... ;-)
Bahhr... Jeg ser først nu, at det ER en 14" - troede, at det var en 16"...
Beklager støjen på tråden... ;-)
-
Jeg tror du skal skære lidt af forskærmen bag hjulet. Det er ikke nogen stor operation, men det kommer an på hvor øm ud er om "originaliteten" på din 14".
Altefter hvad ET er på fælgene så tror jeg ikke der er andre problemer, men hellere at de stikker lidt ud af skærmene end at de går på når du drejer. Stikker de lidt ud over (altefter ET på fælgene) så kan det løses med sådan en plastik-skærmforøger.
-
Hej Bo.
jeg har 5 stk.
Michelin 4x4 synchrone 205 / 80 - 16
da jeg havde dem på den på gik de imod bagkanten af forskærmen hvis jeg bremsede og drejede samtidig. men den havde også rimelig bløde for fjedre.
så de kan måske godt være på en syncro.
mvh. Ludvig
-
Bo, har du ikke set min højre forskærm efter Rømø sidste år?? Mølle mfl. har set hvordan det ender, så lyt til Mølle ;)
-
hva med 215/75/16 istedet?
har fundet dem i 215/70/16...det er måske bedre. Tak for erfaringer og råd ...tænker lige lidt videre... Måske man blot skulle finde nogle 15" fælge istedet og så køre 225/75/15
-
Måske man blot skulle finde nogle 15" fælge istedet og så køre 225/75/15
Disse...???
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12543&highlight=for%E5r
-
hva med 215/75/16 istedet?
har fundet dem i 215/70/16...det er måske bedre. Tak for erfaringer og råd ...tænker lige lidt videre... Måske man blot skulle finde nogle 15" fælge istedet og så køre 225/75/15
Jeg synes at 225/70/15 er det optimale til en 14".
mvh. Mølle
-
Måske man blot skulle finde nogle 15" fælge istedet og så køre 225/75/15
Disse...???
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12543&highlight=for%E5r
Sådan et sæt har jeg selv liggende, men synes ikke lige de passer til en syncro :D
-
jeg har ikke selv læst det igennem men det kan da være der er noget der kan hjælpe
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=24378