T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: mudpool efter 14. April 2011 kl: 20:25:18
-
Jeg har en 16" Syncro Caravelle på hånden
1,6td servo spær bag rimelig god stand
Hvad vil en rimelig pris for sådan en ca. være?
//BG
-
Det er jo bedst hvis man har set den selv , men 16" er ret sjældne , så prisen kan være mellem 15000- 45000 ,- kr og helt op til 100000,- kr for et perfekt eksemplar , men ta en af de garvede syncrofolk med ud og kig på den , så går det ikke helt galt .
hilsen poul
-
Jeg har kigget på flere i den seneste tid. Priserne er forskellige:
T3 Multivan 16er med TD AAZ 1,9 ombygning og begge spær - udmærket kondition - ca. 7.000 til 7.500 (IG 16 Tyskland)
T3 Caravelle - med bule i siden - 1,6 JX TD med spær bagerst og der skal laves noget - ca. 6.800 (Busman, Belgien)
T3 Caravelle import fra Finland, 1,6 JX TD med spær bagerst og der skal laves flere ting - ca. 5.500 (ebay forhandler)
T3 Joker 16er Westfalia med hævetag, 2,1 liter med begge spær - 14.500 € i Spanien - NUTS ...
T3 selvlavet Westfalia med hævetag 2,1 liter med begge spær - 12.500 € i Frankrig - overdressed pris
---
Reservedelene til en 16er er sjælden, de blev kun lavet 2.100 gange som kombi. Stumperne koster meget mere end 14er og en 16er er dyrt at vedligeholde, man kan heller ikke få alle dele, sådan bliver det fortalt. Såfremt man kan være tilfreds med en 14er TD, så skal man hellere overveje dette. Priserne for syncro i Tyskland er lidt overdrevet og bilerne er ofte overdressed i sælgerens forventning. Jeg har set flere 14er syncro med DG 78 hk benzin og Diesel, de lå mellem 3.500 og 5.000 euro ... man skal være varsom.
---
Jeg købte min 14er syncro i sidste uge pga. af nyrenoveret motor JX og en flot bund, den havde kun defekt udrykningslejer og smadret pilotlejer (30,- euro til materiale). Jeg har søgt en syncro i næsten 3 måneder og prisen ligger til min nu på 8.000 euro med nye MEFRO fælger og General Grabber dæk 225/75 15 og med original reservehjulsholder bagpå (1.800 euro koster den, fås ikke mere) og loftskab (150 euro).
---
Lige et billede - en 16er købte jeg ikke pga. reservedelssituationen og fordi alle fra IG 16 her i omegnen (se Facebook IG 16 GOIN - ganz oben im Norden) ikke har anbefalet dette.
---
Jens
-
Jeg har haft en 16" i 2-3 år nu, og aldrig været ude for ikke at kunne få reservedele til den. 14 og 16" er jo næsten identiske, og rigtig mange sliddele deles mellem dem.
Ellers tror jeg Jens giver et ret præcist billede af hvad man kan forvente at få for en 16".
-
den 16" "vandvagt" bus, er oppe i 6500euro på ebay
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110671668400&ssPageName=ADME:B:WNA:GB:1123
PS: auktionen slutter om 2,5 time!!!! 8)
-
Hold da op! Slut prisen blev EUR 14,550.00!
Der var meget ekstra grej med, men alligevel. Det er da mange penge.
-
Jeg har en 16" Syncro Caravelle på hånden
1,6td servo spær bag rimelig god stand
Hvad vil en rimelig pris for sådan en ca. være?
//BG
Tænker om der måske skal være spær både for og bag for at det er en orginal 16" syncro..hvem kender svaret.?
Hilsen Rasmus
-
Alle Syncroer er lavet med forskellig spærindretning. Den bliver ikke mere eller mindre original af om der et, flere eller ingen spær. En 16" er og bliver en 16"...og lækker 8)
-
Du skal være helt sikker på at det er en org. 16" du har fat i.. De klassiske plastic-skærmkanter er det bedste tegn.
og er man kender kan man se at der er større skiver og tromler end på alle født med 14".
Husk at der godt kan være 16" hjul på en alm. syncro...
ellers kan du finde den lille papir-label under sikringsboksen. Her står gearkasse- og fortøjs koden.
og hvis du så sammenligner med dette skema, så skal koderne på labelen stemme overens med de koder, som relaterer til 16".
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
Held og lykke med købet... Venter spændt.