T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: mikkelkhs efter 30. April 2011 kl: 20:10:23
-
Jeg har søgt på det store net og herinde, men jeg synes ikke jeg kan finde én der rent faktisk _har_ lavet en G60 Syncro ombygning af sin T3'r
Hilfe, har benzin i blodet og en 1.6TD i T3'eren der trænger til en kærlig hånd (og jeg gider egentlig ikke diesel :twisted: )
-
Sæt igang....! 8-)
-
Det ligger vel "lige for" :P du har jo stumperne der skal bruges til at fikse lidt på G60'eren for at passe i en T3.
-
Yes, jeg har delene (og ja jeg har bikset PG motoren på dieselgearboxen idag, bare for at prøve).
Er jeg den eneste der tænker mmmm når man siger "t3, syncro, g60" ?
Men tilbage til topic, er der nogen der VED at der rent faktist er NOGEN der har lavet denne løsning? Det kunne være lidt fedt at lure løsninger af.
-
Hej,
Jeg har ledt en smule, og faldt over denne - som fraråder det pga at moment kommer ved 4000 omdrejninger - det er for sent for en syncro...
http://autos.groups.yahoo.com/group/Syncro/message/7864
Prøv at dobbeltjek med specs for en G60.
Gode hilsner
Jens Jakob
-
jeg har kun set en tråd med en 16V vanagon, den udmærker sig jo ved at æde omdrejninger, så den passer fint til motorvej, meeen nok ikke til en syncro med rolige hastigheder i bakkerne. Hvor ligger momentet i en G60?
Hinze
-
Hvis man gearer G-laderen lidt på hjulet, så har man ladetryk med det samme....
-
Hmmm, momentet kommer helt oppe på 4-5000 omdrejninger, alt efter motorens årgang...
http://en.wikipedia.org/wiki/G60
-
JensJakob: Jeg er ikke helt med, hvori ligger problemer med at G60 maskinen yder ved højere RPM, kan dieselgearboxen så ikke følge med eller hur?
Jeg mener, Passat G60 Syncro virker overordentligt fint (har selv haft en) og det er jo benz og syncro i en herlig kompressorblanding.
og ja, en G60 maskinen er rarest ved en optimeret lader (ikke RS!), 68mm hjul og en custom chipning ~190-200 hk.. Det er rart! :)
-
Hej Mikkel
Med en synkro vil du gerne have momentet så tidligt som muligt, så du kan sejgtrække rundt i landskabet uden for mange omdrejninger - højt moment ved lave omdrejninger giver optimal kontrol og vejgreb i terrænet.
Men igen, hvis bare momentet kommer tidligt nok, gør det ikke noget at det peaker ved 4000 omdrejninger ;-) - så er der god vej hele vejen derop.
Men rigtigt spændende projekt - kast igang ;-)
Tillægsspørgsmål:
1. Dine tanker om opgradering af bremser?
2. Taktik for godkendelse i synshal?
3. Vurdering og afgiftsberegning?
Det er nok 3+1 som er de store hurdler....
I mellemtiden,
http://www.youtube.com/watch?v=lf_JiYYDWOE&feature=fvwrel
-
Alternativt kunne en roots eaton kompressor med magnetventil til tilkobling måske også anvendes; så man kan man jo slukke for vilddyret hver andet år :P
-
Nu bevæger vi os godt nok længere og længere væk fra Mikkels tråd som handlede om erfaringer med G60 i T3. Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men kan dele mine egne erfaringer med G60 - G-laderen er følsom og for dyr at renovere kontra efterfølgende levetid...
Rotrex derimod var et stort hit i min golf. - eget smøresystem med tilhørende oliekøler og beholder. Og en renoveringpris man kan betale sig fra...
-
For lige at lukke diskutionen mht G-Lader så virker den fint og den holder længe, selv om man tæver den, bare man ved hvad man laver (ikke for at flame nogen). Eaton/Lyshom deslige gider jeg ikke.
og mht T3'eren så er planen at lave 1.6 TD'eren og så sideløbende lave PG motoren, syn/afgift/bremser tager vi til den tid hvis det bliver aktuelt. Og nej, jeg kører ikke i biler der ikke er lovlige.
-
Det lyder helt klart som et spændende projekt.
Tænker du på udover motor også at lægge Sycro undervogn i?
-
Syncro undervogn? Nu er det jo en syncro bus så.. tænker du på en undervogn fra en anden model?
-
AH - ok - undskyld - min manglende viden
-
:) Jeg burde nok skrive hvad det er for en æske i min signatur
-
Her er en god tabeloversigt over hvorfor moment ved lave omdrejnigner er guf i terræn:
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/why_tdi.html
Her er en anden god artikel:
http://www.busman.be/pagina39.html
Her taler nogen tyskere om plads til laderen:
http://www.motor-talk.de/forum/g60-in-t3-t1632400.html