T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: mikkelkhs efter 30. April 2011 kl: 20:10:23

Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 30. April 2011 kl: 20:10:23
Jeg har søgt på det store net og herinde, men jeg synes ikke jeg kan finde én der rent faktisk _har_ lavet en G60 Syncro ombygning af sin T3'r

Hilfe, har benzin i blodet og en 1.6TD i T3'eren der trænger til en kærlig hånd (og jeg gider egentlig ikke diesel  :twisted: )
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: buddha_uffe efter 01. Maj 2011 kl: 16:31:25
Sæt igang....! 8-)
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: Hinze efter 01. Maj 2011 kl: 17:15:21
Det ligger vel "lige for"  :P  du har jo stumperne der skal bruges til at fikse lidt på G60'eren for at passe i en T3.
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 01. Maj 2011 kl: 20:42:55
Yes, jeg har delene (og ja jeg har bikset PG motoren på dieselgearboxen idag, bare for at prøve).

Er jeg den eneste der tænker mmmm når man siger "t3, syncro, g60" ?

Men tilbage til topic, er der nogen der VED at der rent faktist er NOGEN der har lavet denne løsning? Det kunne være lidt fedt at lure løsninger af.
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 01. Maj 2011 kl: 21:01:18
Hej,

Jeg har ledt en smule, og faldt over denne - som fraråder det pga at moment kommer ved 4000 omdrejninger - det er for sent for en syncro...
http://autos.groups.yahoo.com/group/Syncro/message/7864

Prøv at dobbeltjek med specs for en G60.

Gode hilsner

Jens Jakob
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: Hinze efter 01. Maj 2011 kl: 21:25:17
jeg har kun set en tråd med en 16V vanagon, den udmærker sig jo ved at æde omdrejninger, så den passer fint til motorvej, meeen nok ikke til en syncro med rolige hastigheder i bakkerne. Hvor ligger momentet i en G60?

Hinze
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: buddha_uffe efter 01. Maj 2011 kl: 21:27:13
Hvis man gearer G-laderen lidt på hjulet, så har man ladetryk med det samme....
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 01. Maj 2011 kl: 21:36:15
Hmmm, momentet kommer helt oppe på 4-5000 omdrejninger, alt efter motorens årgang...
http://en.wikipedia.org/wiki/G60
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 02. Maj 2011 kl: 00:34:25
JensJakob: Jeg er ikke helt med, hvori ligger problemer med at G60 maskinen yder ved højere RPM, kan dieselgearboxen så ikke følge med eller hur?

Jeg mener, Passat G60 Syncro virker overordentligt fint (har selv haft en) og det er jo benz og syncro i en herlig kompressorblanding.

og ja, en G60 maskinen er rarest ved en optimeret lader (ikke RS!), 68mm hjul og en custom chipning ~190-200 hk.. Det er rart! :)
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 02. Maj 2011 kl: 00:40:05
Hej Mikkel

Med en synkro vil du gerne have momentet så tidligt som muligt, så du kan sejgtrække rundt i landskabet uden for mange omdrejninger - højt moment ved lave omdrejninger giver optimal kontrol og vejgreb i terrænet.

Men igen, hvis bare momentet kommer tidligt nok, gør det ikke noget at det peaker ved 4000 omdrejninger ;-) - så er der god vej hele vejen derop.

Men rigtigt spændende projekt - kast igang ;-)

Tillægsspørgsmål:
1. Dine tanker om opgradering af bremser?
2. Taktik for godkendelse i synshal?
3. Vurdering og afgiftsberegning?


Det er nok 3+1 som er de store hurdler....

I mellemtiden,
http://www.youtube.com/watch?v=lf_JiYYDWOE&feature=fvwrel
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: Hinze efter 02. Maj 2011 kl: 06:58:15
Alternativt kunne en roots eaton kompressor med magnetventil til tilkobling måske også anvendes; så man kan man jo slukke for vilddyret hver andet år   :P
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: buddha_uffe efter 02. Maj 2011 kl: 09:56:14
Nu bevæger vi os godt nok længere og længere væk fra Mikkels tråd som handlede om erfaringer med G60 i T3. Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men kan dele mine egne erfaringer med G60 - G-laderen er følsom og for dyr at renovere kontra efterfølgende levetid...
Rotrex derimod var et stort hit i min golf. - eget smøresystem med tilhørende oliekøler og beholder. Og en renoveringpris man kan betale sig fra...
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 02. Maj 2011 kl: 10:02:44
For lige at lukke diskutionen mht G-Lader så virker den fint og den holder længe, selv om man tæver den, bare man ved hvad man laver (ikke for at flame nogen). Eaton/Lyshom deslige gider jeg ikke.

og mht T3'eren så er planen at lave 1.6 TD'eren og så sideløbende lave PG motoren, syn/afgift/bremser tager vi til den tid hvis det bliver aktuelt. Og nej, jeg kører ikke i biler der ikke er lovlige.
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 02. Maj 2011 kl: 10:13:51
Det lyder helt klart som et spændende projekt.

Tænker du på udover motor også at lægge Sycro undervogn i?
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 02. Maj 2011 kl: 11:08:45
Syncro undervogn? Nu er det jo en syncro bus så.. tænker du på en undervogn fra en anden model?
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 02. Maj 2011 kl: 11:14:09
AH - ok - undskyld - min manglende viden
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: mikkelkhs efter 02. Maj 2011 kl: 11:15:25
:) Jeg burde nok skrive hvad det er for en æske i min signatur
Titel: T3 G60 Syncro?
Indlæg af: jensjakob efter 02. Maj 2011 kl: 11:31:03
Her er en god tabeloversigt over hvorfor moment  ved lave omdrejnigner er guf i terræn:
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/why_tdi.html

Her er en anden god artikel:
http://www.busman.be/pagina39.html

Her taler nogen tyskere om plads til laderen:
http://www.motor-talk.de/forum/g60-in-t3-t1632400.html