T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ottokrog efter 30. April 2011 kl: 23:01:40
-
Jeg har et mærkeligt problem med bremsealarmen i instrumentbrættet.
Ifølge Haynes kan den vise to fejl. Et hvis håndbremsen er trukket. Den virker som den skal.
Nummer to fejl er for lav bremsevæskestand. Den aktiverer også lyset, og det er den der er slået til selv om der er bremsevæske på.
Mit spørgsmål er:
Hvor findes den kontakt der måler bremsevæskestanden????
Jeg har ledt og ledt, der er ingen synlig kontakt omkring bremsebeholderen, men der sidder to kontakter under beholderen, der er serieforbundet, og som styrer bremselys bagtil.
Alt virker som det skal, og selvfølgelig er der bremsevæske på op til max.
-
den kontakt du efterlyser sidder i låget til bremsevæske beholderen
-
Det gør den bare ikke på min. Jeg sværger ved min oldemor. Og den har virket on and off, så der må være en et eller andet sted
-
Ved ikke om det er sådan med T3erne, men mange tysk-importeret golf´er har ikke denne føler i bremsevæskelåget. Og skal så bygges om til låg med føler før de kan synes herhjemme. Har gjort det en del gange efterhånden....
-
Sådan kan det ikke være, eftersom det engang har virker (indenfor min tid, som er ved at være et år) og det virker ikke nu
-
bremselyset er styrey af den her
http://hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=945201004&Group=17328
men den har ingen indflydelse på væskestanden , det skal denne her sladre om
http://www.thansen.dk/products.asp?c=4488792608&n=677047848
-
Tak for det, og du har sikkert fuldstændig ret, for det ser logisk ud.
Bortset fra at der så skal gå to ledninger op til låget, og dem har jeg ikke set nogle steder i virvaret, og som jeg sagde før, så har det virket, og det gør det ikke nu.
Eller rettere sagt, jeg ved ikke om den nogensinde har været istand til at advare om lav bremsevæskestand.
Jeg ved bare at på et tispunkt var der ikke noget lys i parkeringslyset når håndbremsen ikke var trukket.
Nu er der lys når jeg sætter tænding på, og så kommer der lidt mere lys når jeg trækker i håndbremsen.
Og når jeg siger at det har virket før, så mener jeg at indtil sidste gang jeg havde instrumentbrættet af (for tre dage siden) var der ikke lys ved tænding. Og parkeringslys når håndbremsen var trukket. Meget mystisk.
Nu lyser den hele tiden.
Møgirriterende.
Buddha var inde på at den slet ikke er der. Det hælder jeg mig til, men hvorfor fand.. kommer og går lyset så i forhold til at jeg roder med instrumentbrættet?
Hvor går der meget tid med det her, men det er da hyggeligere end at se skod TV.
-
Nogle modeller var "født" uden. Min den første f.eks. havde den ikke. Så virker lampen udelukkende som kontrol for trukket håndbremse, men kontakten ved håndbremsen kan også være defekt eller møget til. Så tænder den næsten efter forgodtbefindende - og det er pi... irriterende, men det burde absolut ikke have indflydelse på positionslyset.
-
jeg skrev uklart
med parkeingslys mente jeg lys i instrumentbrættet ved trukket håndbremse
du har sikkert ret aran, det er kontakten nede ved håndbremsen der er fedtet til, sandsynligvis
jeg tjekker det lige
-
det var det så ikke, men jeg fik det til at virke, selvom den metode aldrig kommer til at stå i haynes.
multistikket der går ind i alarmlampen i instrumentbordet er "synderen"
Når jeg sætter det skævt i, så det kun er de sorte ledninger der har kontakt, så virker lortet sgu som foreskrevet.
Uden tænding ingen lys, med tænding lys kun ved håndbremse trukket.
Det forklarer hvorfor det altid har været når jeg har rodet med instrumentbrættet at fejlen opstod eller forsvandt.
Men, som nævnt ovenfor, det her er langtfra standard.
Hvad fanden kan det være der gør det her mærkelige???
Måske har der engang været en bremsevæskekontakt. Hvis den virker ved at den er kortsluttet ved fyldt bremsevæske, så kan dette give mening for mig, for så må jeg finde den ledning der engang gik hen til låget, og som nu IKKE er kortsluttet.
Er der nogen der kan forklare hvordan denne virker?
http://www.thansen.dk/products.asp?c=4488792608&n=677047848
Godt nok syret, men hold da kæft hvor bliver man klog.
-
Det er en flyder i en cylinder, der når den er sunket et vist stykke vil danne kontakt og tænde advarselslampen.
-
ja det var jo det modsatte af min teori
hvis ledningen bliver hevet ud af låget, så vil der jo ikke være kontakt, og så vil den ikke lyse, men det gør den altså
jeg må lede viderel, men indtil videre fungerer det ved at sætte stikket skævt i, og jeg har ikke tab af batteripower, så det er nok ikke den store ulykke at lade dette lille problem ligge