T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ottokrog efter 30. April 2011 kl: 23:20:22
-
Nu når dagens strabadser skal genfortælles er der en anden forb..... irriterende detalje.
Hvis nogle husker det, så har jeg kørt nu i et halvt år uden olieadvarsel.
Jeg ledte og ledte efter en brudt ledning, og endelig fandt jeg den igår, eller rettere sagt jeg sporede den helt ind til dioden i instrumentbrættet. Det ene diodeben var knækket, og så lyser lampen selvfølgelig ikke. Hurra, frem med loddekolben, og nu virker det igen. Jeg kan checke olie i siddeposition, og ikke tjekke det mekanisk, som standard før hver køretur.
Men for helv... hvor er der mange ledninger at holde styr på.
Da jeg kørte mig en tur i aften var der ikke lys i instrumentbrættet.
Der sidder tre pærer, der skal tages af for at komme ned til dioden, som sidder på en printplade. Jeg satte dem selvfølgelig i igen som de blev taget ud, men de lyser pludselig ikke.
Den lange historie kort:
Er disse tre lamper serie eller parallelforbundet??? Hvis de er serieforbundet, kunne det jo være at en af dem er sprunget i forbifarten, men det ville være totalt usandsynligt at de alle tre er sprunget.
Gode råd til at finde ud af hvad fan... jeg har gjort galt???
-
de er parallel forbundet , kan godt være hovedstikket til dit instrument brædt der driller . havde selv lidt bøvl med vores ........ det kunne repapreres ved blot at vrikke lidt med stikket
-
du har sikkert ret, jeg orkede ikke at bøvle med det i mørke
tak for det
-
har nogle gang lidt samme problem. det løser jeg dog lige for tiden ved at give den en "håndmad" oven på insturment brætet så virkker det igen.